compressiewaarden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2006 22:17 #79198 door
Beantwoord door in topic compressiewaarden
Worst case is de bovenste zuigerveer van de cilinder met 9 bar kapot gegaan. Mijn B18A blok had met de bovenste zuigerveer kapot nog ruim 8 bar, en dit blok was aan een revisie toe. Dus een pas gereviseerd blok zou best wel eens 9 bar kunnen halen met een kapotte zuigerveer.
Maar ik zou in iedergeval eerst uitsluiten dat het de kop is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2006 22:21 #79197 door
Beantwoord door in topic compressiewaarden
Afpersen dus....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 08:07 #79196 door
Beantwoord door in topic compressiewaarden
Ben jij dezelfde als bart 5?
Ik schreef eerder:

Onderwerp re: re: re: re: re: re: re: problemen met nieuwe motor.
Aangemeld door Henk Z
Datum 6-2-2006 13:11:10
Zuigerveer, de compressie werd met olie toch 10.5 i.p.v 9? dus lijkt mij duidelijk. misschien geknapte zuigerver tijdens montage of een verkeerde maat gemonteerd. Verklaart niet het backfieren. misschien teveel koolaanslag en/of te langzame verbranding in die ene cil. door lage compressie.

Dus, compressie verschil met en zonder olie op de zuigers is altijd een probleem in je onderblok, Omdat dat bij jou gereviseert is moet het of een verkeerde zuiger of iets met je zuigerveren zijn. vette pech dus in dit geval.
Zit er garantie op het revisiewerk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.