Dichten van injectiegaten kop B20F

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
28-06-2018 14:34 #177489 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Dichten van injectiegaten kop B20F
Mijn injectie werkt als een speer en op de afsteldagen ben ik sneller klaar met de controle dan de B20 ‘s met (dubbele) carbarateur. Alleen net na aankoop door Jan Ooms alles laten controleren en toen is de inlaatlucht druk sensor vervangen

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2018 17:05 #177497 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Dichten van injectiegaten kop B20F

S. Simon schreef : Inderdaad angst voor injectie is zo jaren '80. Bovendien onterecht de injectie kreeg overal de schuld van omdat het nieuw was.


Als het goed werkt en dat deed elke injectie in de jaren 80 ook toen ze net nieuw waren was er ook geen angst maar vandaag de dag zijn het zijn oude injectie ontwerpen die ook nog deels mechanisch zijn. De kennis is er niet meer en de onderdelen zijn schaars. Dus zijn het nu onbetrouwbare systemen. Geef mij dan maar een carburateur. De huidige injectie kun je veel meer mee. Je kan tegenwoordig zelf je auto uitlezen en als je handig bent de onderdelen zelf vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2018 00:43 #177508 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dichten van injectiegaten kop B20F
Ik ben er van af gestapt omdat de onderdelen te duur werden en ik reed op gas.
Maar de tijd dat ik in Amerika woonde bestelde ik daar onderdelen waren een stuk goedkoper dan in Nederland.
Maar ik heb nog wel het 20E blok maar nu met twee su's ook niet slecht.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-09-2018 22:06 #178821 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Dichten van injectiegaten kop B20F

René Minnebo schreef :

S. Simon schreef : Inderdaad angst voor injectie is zo jaren '80. Bovendien onterecht de injectie kreeg overal de schuld van omdat het nieuw was.


Als het goed werkt en dat deed elke injectie in de jaren 80 ook toen ze net nieuw waren was er ook geen angst maar vandaag de dag zijn het zijn oude injectie ontwerpen die ook nog deels mechanisch zijn. De kennis is er niet meer en de onderdelen zijn schaars. Dus zijn het nu onbetrouwbare systemen.

Daar heb je gelijk in Rene, je kan er echter ook voor kiezen de injectie te moderniseren, nieuwe kabelboom, ecu, lambda, usb, uitleesbaar, instelbaar, 3d visualisatie, enz...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2018 00:30 #178828 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dichten van injectiegaten kop B20F
Ik heb ook een tijd injection gahad, ik dacht dat de connectoren (stekkers) een groot probleem waren om te krijgen.
De rest is volgens mij nog gewoon te verkrijgen, ik meen zelfs dat er voor de onderuk transmitter een revisie setje is om he meestal geschuurde membraam te vervangen.

m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.