toerental b20f, 123ignition

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-09-2007 18:49 #86656 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic toerental b20f, 123ignition
Als je de slangen van de luchtschuif naar inlaatspruitstuk bedoelt, daar zit geen water in. Dat zijn luchtslangen en kan je zonder problemen loshalen, zie mijn eerdere antwoord voor de juiste werkwijze. De luchtschuif staat open bij een koude motor waardoor er extra lucht toegevoerd wordt achter de gasklep zodat het toerental iets wordt verhoogt. Als de motor warm word dan gaat de luchtschuif weer dicht en daalt het toerental weer. De luchtschuif is eigenlijk de choke voor de injectiemotoren. Controleer deze slangen op lekkage en een goede aansluiting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2007 15:01 #86655 door 11652-dummy
Beantwoord door 11652-dummy in topic toerental b20f, 123ignition
<p>vandaag heb ik het testje gedaan, motor was redelijk warm, en wanneer ik slang afsluit slaat motor af.</p><p>ik heb de slang genomen die helemaal aan de voorzijde van de auto aan de inlaat zit, en die gaat naar bovenzijde van luchtschuif.</p><p>dus als ik dit goed gedaan heb, is dus de conclusie dat mijn luchtschuif gehemelt is!</p><p>ik heb hem nu ingespoten met wd40.</p><p>verder kan ik hier niets meer aan doen?</p><p>kan mij iemand helpen om aan een andere of nieuwe luchtschuif tekomen?, of zijn er nog andere oplossingen?</p><p>en hoe zit dat met die van een k-jet van een 240, hoe sluit ik die aan (en wie heeft deze of waar kan ik hem verkrijgen?</p><p>bvd gr bob</p><p>ps telnr: 06-20441665</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2007 21:29 #86654 door 11652-dummy
Beantwoord door 11652-dummy in topic toerental b20f, 123ignition
<p>ik heb inmiddels een ander luchtschuif, als ik deze in heet water hang, moet hij dan volledig afsluiten, of gaat er altijd nog een hoeveelheid lucht doorheen?</p><p>gr bob</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2007 23:03 #86653 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic toerental b20f, 123ignition
De luchtschuif sluit niet voor 100% af. Er blijft altijd een klein V-tje open staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.