toerental b20f, 123ignition

Lees meer
23-09-2007 16:11 #50922 door 11652-dummy
toerental b20f, 123ignition is gemaakt door 11652-dummy
<p>ik heb in mijn ES, 123 ignition gezet, dit werkt perfect.</p><p>nu loopt de motor wanneer ik gereden heb ineens een stuk harder stationair nl 1800tpm ipv 1000 (ivm automaat),</p><p>koud loopt hij wel rustig.</p><p>kan ik toerental warm afstellen zonder dat dit gevogen heeft voor toerental koud?</p><p>iemand hier ervaring mee?</p><p>gr bob</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-09-2007 18:48 #86665 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic toerental b20f, 123ignition
<p>Toerental moet zo'n 800 zijn voor een automaat, 1000 is teveel. En die moet je altijd warm afstellen. De luchtschuif regelt het toerental hoger af bij een koude motor. Zou kunnen dat die niet goed meer functioneerd. Wat heb je gedaan met de vacuumaansluiting van de ontsteking? is deze nog aangesloten op het spruitstuk? Zo niet dan moet je de aansluiting op het spruitstuk afpluggen anders heb jeeen vacuumlek en dus een hoger stationair toerental. Als de 123 een vacuumVERLATER heeft deze NIET aansluiten, loopt ie een stuk beter en zuiniger door. Stationair toerental afstellen dmv de afstelschroef met contramoer achteraan het inlaatspruitstuk, net na de aansluiting van de luchtslang. Niet afstellen met de stopschroef van de gasklep anders ontregel je de gasklep sensor! Ontsteking op 10 graden voorontsteking afstellen, vacuum los. </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2007 21:24 #86664 door 11652-dummy
Beantwoord door 11652-dummy in topic toerental b20f, 123ignition
<p>peter bedankt voor je antwoord, ik ga er mee aan de gang.</p><p>ik weet niet of mijn 123 vervroegt of verlaat, heb het volgens de instrukties geinstaleerd.</p><p>de luchtschuif waar je het over hebt, waar zit deze, en hoe kan ik deze controleren?</p><p>gr bob</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2007 11:10 #86663 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic toerental b20f, 123ignition
<p>Je kan controleren of hij vervroegt of verlaat door de stroboscoop aantesluiten. Zonder vacuum moet hij op 10 graden voorontsteking staan. (Dat lees je af op het gedeelte van de poelie waar de graden van 10-30 op staat) Sluit vervolgens de vacuumslang aan. Als hij minder voorontsteking aangeeft, zo'n 5 graden, dan verlaat hij. Meer ontsteking (ong.15 graden)is vervroegen</p><p>De luchtschuif zit onder het termostaathuis. Er zitten 2 slangen op aangesloten die naar het inlaatspruitstuk lopen. Haal de slang los die het meest vooraan zit op het spruitstuk, dus voor de gasklep. Als je met je duim deze slang afdicht met lopende warme motor, dan mag het toerental niet veel veranderen. Met koude motor moet het toerental dan dalen/afslaan. Dan werkt ie goed. Deze luchtschuif is nieuw niet meer verkrijgbaar en gebruikt duur en moeilijk verkrijgbaar. Ik hoop voor je dat ie het dus doet!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2007 20:18 #86662 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic toerental b20f, 123ignition
<p>Ik denk dat je probleem los staat van je nieuwe ontsteking. Zoals Peter Grapendaal al aangeeft: check de luchtschuif. Deze hebben nog weleens de neiging om te blijven hangen of kapot te gaan. </p><p> </p><p>De 123-ignition voor de B20F heeft overigens een vacuumvervroeging. Onnodig om dit te controleren.</p><p> </p><p>Succes, Ben Flierman</p>

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2007 13:04 #86661 door 11652-dummy
Beantwoord door 11652-dummy in topic toerental b20f, 123ignition
<p>ik ga er van dit weekend mee aan de gang, wanneer luchtschuif niet goed is, kan ik deze zo demonteren of moet ik nog ergens speciaal op letten?</p><p>als hij vast zit hoe kan ik dit het beste oplossen?</p><p>bvd gr bob</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2007 18:13 #86660 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic toerental b20f, 123ignition
Je moet eerst het koelwater aftappen en dan de 2 inbusboutjes losdraaien. Aan de luchtsschuif zelf kan je niets repareren. Als hij vast zit dan is de oorzaak meestal oxidatie van het aluminium huis binnenin. Heel soms heb je geluk en kan je hem weer gangbaar krijgen door hem inwendig intespuiten met WD40. De pakking is ook niet meer leverbaar, zelf eentje maken van pakking papier of vloeibare pakking gebruiken. Deze wel dun aanbrengen anders komt het in je koelwater! Mocht de luchtsschuif defect zijn en kan je geen vervanger vinden dan kan je ook de elektrische luchtsschuif van een Kjet (240er) monteren. Is niet al te veel werk.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2007 21:02 #86659 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic toerental b20f, 123ignition
Bob,

en wat mocht zo'n 123 ignition kosten? Mijn unit in mijn 145E B20E is al een keertje gereviseerd, maar lukt destijds maar ten delen.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2007 22:17 #86658 door 11652-dummy
Beantwoord door 11652-dummy in topic toerental b20f, 123ignition
<p>ruud, mijn 123 ignition koste zo'n &euro;300,-, maar ik vindt het de moeite waard.</p><p>gr bob</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2007 13:32 #86657 door 11652-dummy
Beantwoord door 11652-dummy in topic toerental b20f, 123ignition
<p>@peter, slangen tussen tussen inlaatspruitstuk en termostaathuis, zit daar ook water in ?</p><p>gr bob</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.