Wassermann’s 164, updates

  • 17681-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Ouwe meuk is leuk
Meer
18-09-2022 13:41 #200249 door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164, ruit kitten
Ik heb m’n auto ook van een transistorontsteking voorzien. Dit voorkomt inbranden van de contactpunten en hierdoor blijft de ontstekingsafstelling langer oké. In dit geval heb ik een Velleman doe het zelf kit besteld en die in elkaar gezet.



en netjes in een doos geknutseld 



en daarna in de auto ingebouwd, er was nog plek naast de relais

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 17681-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Ouwe meuk is leuk
Meer
24-09-2022 09:13 #200286 door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164, ruit kitten
Afgelopen week heb ik een goeie gebruikte richtingaanwijzerschakelaar gescoord en gemonteerd. De oude heb ik eens uit elkaar gehaald en ja, die is echt stuk. Het plastic is oud en broos geworden. Kijk je er naar dan breekt het al..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 17681-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Ouwe meuk is leuk
Meer
02-10-2022 14:56 - 02-10-2022 14:57 #200369 door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164, lagers en remmen
Het weekend heb gebruikt om de 164 van nieuwe wiellagers, remblokken en remschijven te voorzien. De schijven waren nogal krom, afremmen vanaf 100 km/h was echt vervelend aan het worden en omdat de wiellagers oud waren en nieuwe niet veel kosten heb ik die maar gelijk meegepakt. 

Met de handel in de wiellagers is wat raars aan de hand merkte ik: bij de diverse Volvo specialisten kost een setje voor 1 kant ongeveer 40 euro, huismerk. Ga je online shoppen dan koop je SKF, de oem montage, voor 21 euro per set. Ik koos voor SKF, dan weet ik dat het goed is. Dat het goedkoper is was mazzel..Nu heb ik én goeie spullen en voor weinig. Foto’s…







Nieuwe lagerschalen inpersen met de bankschroef 



Monteren op de auto, schijf er op en de zaak nog een keer goed met vet vullen, de lagers had ik natuurlijk al goed ingevet. 



aantrekken met 70 nm, daarna draai je de moer twee vlakke kanten los en klaar.







Voor de remblokken heb ik origineel Volvo gekozen. Die zijn 40 euro en worden aangeraden. Nu rustig inremmen, maar ik merk al dat er nul trilling meer in zit. 
Laatst bewerkt 02-10-2022 14:57 door 17681-dummy.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-10-2022 15:04 #200370 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Wassermann’s 164, lagers en remmen
Lekker bezig zo! 

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 17681-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Ouwe meuk is leuk
Meer
03-10-2022 21:22 #200389 door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164, lagers en remmen
En vandaag heb ik de remvloeistof ook nog eens ververst. Eerst het reservoirtje leeg gehaald, schoongemaakt en met verse vloeistof gevuld, daarna met de remontluchter het hele systeem gespoeld/ontlucht tot er uit alle ontluchtingsnippels schone remvloeistof kwam.





En afgemaakt met een nieuw vintage kaartje 





Kan het er weer twee jaar tegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 17681-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Ouwe meuk is leuk
Meer
14-11-2022 16:46 #200872 door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164, exit
Vandaag heb ik mijn 164 weggebracht voor verkoop. Ik heb er voor gekozen om deze keer niet zelf met een auto te gaan adverteren maar om het hele verkoopproces uit te besteden aan Volvo Lotte. De reden is dat ik geen zin heb in bandentrappers en dromers, maar ook geen tijd heb voor dat soort dingen. Verkoop via een specialist is dan de beste optie, ook al kost dat wat geld. Het scheelt gedoe. 

Waarom de 164 weg gaat? Eigenlijk is dat een hele simpele reden: ik zoek een oudere auto, die klassieker is dan de Volvo. Zo’n 164 rijdt namelijk ontzettend goed, haast te goed en te modern naar mijn smaak. Ik ga dus iets ouders kopen. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Zon
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
14-11-2022 18:30 #200873 door Zon
Beantwoord door Zon in topic Wassermann’s 164, exit
Tjsonge; ik heb dit topic niet gevolgd.
Maar net even doorgenomen: leuk verslag en lekker bezig geweest!
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-11-2022 12:18 #200874 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wassermann’s 164, updates
Tjee, de auto supergoed gemaakt met zoveel liefde en inzet en dan verkopen?  Wat zoek je dan als vervanger?
Succes gewenst!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Stijn v.d. Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-11-2022 12:49 #200876 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Wassermann’s 164, updates
Jammer om de auto bij jou te zien vertrekken Yuri! Ik heb echt helemaal niks met een 164 (ik vind de neus alleen mooi), maar ik heb echt genoten van de informatieve updates met altijd duidelijke foto's (in al je topics).
Dat wordt vast en zeker ook door toekomstige 164 bezitters/leden gewaardeerd.

Succes met de zoektocht naar een nieuwe, oude auto!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 17681-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Ouwe meuk is leuk
Meer
15-11-2022 13:16 #200877 door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164, updates
Het was geen makkelijke beslissing moet ik zeggen. Wat ook meespeelt is dat er door een toeval budget is ontstaan om iets anders te kopen. Was dat er niet geweest dan had ik de 164 waarschijnlijk nog lang gehad. Het is een fijne, snelle en comfortabele auto die veel rijplezier biedt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD