Wassermann’s 164, updates
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Yuri Colman (GAST)
-
- Offline
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
- Berichten: 112
Ik ben blij dat het nu goed lekvrij zit vooral.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Latenstein (GAST)
-
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1953
In mijn herinnering zijn de plakruiten groter. Zou ook logisch zijn; die komen óp de sponning en die met peesrubber komen er ín.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 295
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Yuri Colman (GAST)
-
- Offline
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
- Berichten: 112
Gelijk van de gelegenheid gebruikgemaakt om de voetenruimte en het schutbord nog eens te isoleren. Dat ging heel mooi met de ontdreuningsmatjes van de Akoestiekwinkel.NL die ik nog had liggen
.
Hierover komt dan nog een dikke mat en daar op komt het tapijt dan weer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
De 144 blijft gevoelig voor lekkage, ik zou regelmatig checken of hij lekt en er een krant bij leggen, die kan dan de bodem beschermen als het toch vochtig wordt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Yuri Colman (GAST)
-
- Offline
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
- Berichten: 112
Ik heb na deze ontdreuning nog een paar mooie dikke ondermatten aangebracht. Dat moet dan wel weer goed op elkaar aansluiten.
Ook de motorkap is nu geisoleerd:
De geluidsreductie is na dit alles echt merkbaar.
Wat wateroverlast betreft: ja, dat er wel eens iets lekt is mij duidelijk geworden. De cabine heb ik nu lekdicht, de kofferruimte blijft een dingetje. Gelukkig staat m'n auto binnen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn van der Linde
-
- Offline
- Moderator
-
- Berichten: 437
Zo is hij nog stiller dan een elektrische auto met al die isolatie ! Ziet er weer mooi uit. Ik heb nog van die bitumen platen op de bodem zitten en natuurlijk de isolatie van paardenharen. Dit komt op mijn oneindige uitstel-lijstje te staanHet aanbrengen van ontdreuningsmatten (lekker woord..) heeft tot doel om massa aan het geheel toe te voegen. Dat hoeft niet 100% aan te sluiten of dekkend te zijn. De foto is een momentopname overigens.
Ik heb na deze ontdreuning nog een paar mooie dikke ondermatten aangebracht. Dat moet dan wel weer goed op elkaar aansluiten.
Ook de motorkap is nu geisoleerd:
De geluidsreductie is na dit alles echt merkbaar.
Wat wateroverlast betreft: ja, dat er wel eens iets lekt is mij duidelijk geworden. De cabine heb ik nu lekdicht, de kofferruimte blijft een dingetje. Gelukkig staat m'n auto binnen...
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Yuri Colman (GAST)
-
- Offline
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
- Berichten: 112
De afgelopen maanden heb ik gebruikt om de 164 te verbeteren, betrouwbaar te krijgen en te verfraaien. Betrouwbaar is ie inmiddels. Starten is lopen en lopen is rijden. Omdat ik in de zomer het liefst met een open auto rijd heeft de 164 met de heetste dagen toch vooral in m’n garage gestaan. Ik heb een Mercedes E200 cabriolet uit 1995 voor de zomer en ben daar ook mee op vakantie gegaan..
Toch heb ik niet stilgezeten. Om te beginnen heb ik een Retrosound radio in m’n 164 gezet, met een losse actieve subwoofer onder de rechter voorstoel voor wat maar diepe klanken. Onder het dashboard 2 nieuwe speaker, onzichtbaar, en achter onder de hoedenplank ook onzichtbaar 2 speakers.
Verder de auto geïsoleerd, dat hebben jullie kunnen zien hier boven. Grootste verandering is de montage van een andere versnellingsbak. Ik heb een M410 kunnen vinden met een overdrive. Dat was een aardige zoektocht en kostte ook wel wat, maar het rijdt echt veeeeel beter zo.
Gelijk een nieuwe koppeling en een nieuwe krukaskeering natuurlijk
Ook heb ik de auto verwend met een GT tellerset, die ik eerst helemaal heb nagezien.
de snelheidsmeter heb ik bij info instruments in Breda laten reviseren.
en een nieuw dashboard. Het oude was lelijk en er zaten gaten in die ik graag weg wilde hebben..
De lelijke middenconsole met het klokje, ik meen een optie, heb ik laten vervallen. Ik hou van een clean look zeg maar. Gelijk nieuw tapijt op de middentunnel
Ook zit er nu een compleet Simons uitlaatsysteem onder, met een flexibel stuk tegen irritante resonanties.
En een nieuwe set bougiekabels, zelf op maat gemaakt van 123 iginition.de
Dat was het voor nu wel ff
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.