Wassermann’s 164, updates
- Yuri Colman (GAST)
-
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Gr, Yuri
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Yuri Colman (GAST)
-
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Lekker klussen!
Draagarmen klaar, dan door met slangen onder de kap.
Verse olie en filter.
En zo voort en voort...
- Yuri Colman (GAST)
-
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
De contactpunten waren redelijk ingebrand en de condensator was zo oud als de weg naar Rome. Nieuw dus want ik moet geen gedoe. Punten en condensator van Bosch, tzt zet ik er een transistorkitje van Velleman in en komt de condensator alsnog te vervallen.
Daarna de ontsteking goed afgesteld en de klepspeling gecondoleerd, die was prima in orde. Door naar de carburateurs, in dit geval zitten er twee stromberg 175 CD 2SE carburateurs op de B30A motor. Die strombergs hebben de naam “moeilijk” te zijn, maar met wat goed leeswerk kom je snel achter de werking en is er goed aan en mee te werken. Tijdens het afstellen bleek dat het lastig was om een 100% goede stationairloop te krijgen. Wat zoekterm wijst uit dat het komt omdat de voorste carburateur een heel klein beetje valse lucht zuigt. Eerste verdacht is dan de bypass valve. Die pak je er zo af. Doet ie het niet dan gaat ie raar lopen, dus eerst die maar eens nalopen. Dat was een mazzeltje want dat ding is 100% in orde. Toch even helemaal gestript, schoongemaakt en weer in elkaar gezet natuurlijk.
Wat nu lullig is is dat ik dus verder moet zoeken waar de voorste carburateur valse lucht trekt….
- Han Misdom
-
- Platinum-lid
-
- Johan Geers
- Platinum-lid
-
m.vr.gr.
Johan Geers
- Yuri Colman (GAST)
-
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
- Yuri Colman (GAST)
-
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Ook heb ik het B30a blok maar eens van een nieuw oliefilter en 6 liter verse olie voorzien
:
Ook heb ik alle brandstofslangen vervangen, de oudste was uit 1998.
.
Ook de stuurbekrachtiging heb ik van verse olie voorzien
:
En ik heb een ouwe en vooral geknikte aanvoerslang naar de verwarming vervangen door een nieuwe
:
Daarna gingen we naar de RDW, waar deze Belg tot Nederlander werd genaturaliseerd
:
- Yuri Colman (GAST)
-
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
de boel schoonmaken en daarna voorzichtig rondom afkitten:
Dat afkitten is een easy job. Wat daarna komt is dat niet: het terugplaatsen van de 1,5 mm dikke aluminium sierlijsten. De totale eindhel is dat. Een gevecht van 2 uur, aangevuld met de nodige krachttermen. Gelukkig had ik het juiste gereedschap al: een soort schroevendraaier, die hol is, waarmee je een nylon koord door het rubber kunt trekken. Hierdoor blijft de goot waar de sierlijst in moet komen een stukje open staan en dan druk je de lijst er in, hou je de lijst onder druk en spanning en trek je vervolgens het koordje er onder weg. Klinkt makkelijk, is het NIET.
na 2 uur zweten, opnieuw beginnen en vloeken zat die f****ng sierlijst er goed in
- Ed van der Zee
-
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Yuri Colman (GAST)
-
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Gr Yuri