Volvo P 1800 e

Lees meer
22-02-2022 21:31 - 22-02-2022 21:35 #197952 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo P 1800 e
Het is mijn bedoeling je te waarschuwen, zonder bijbedoeling, dat de kosten van een restauratie van een 1800E enorm uit de klauwen kunnen lopen.
Hier op het forum hebben we gelukkig een vriendelijke manier van communiceren en dat wil ik graag behouden.
In 1987 heb ik mijn 1800E geïmporteerd uit de USA, volledig gerestaureerd in de loop van vijf jaar, vanuit de basis van een complete wagen en kwam uit op 54.000 gulden.
Ik had al twee Amazons gerestaureerd, heb het plaatwerk helemaal uit handen gegeven en zelf demontage en opbouw gedaan, ook motorrevisie uitbesteed aan een vriend die weinig uren heeft gerekend.
Inmiddels ben ik drie 1800's, een 164, een 142 en een Amazon 131 verder en denk ik te weten waar ik over praat. Ook al is een wagen 'compleet', juist bij de 1800E zal je merken dat onderdelen erg duur zijn en sinds 1992 vrijwel euro's zijn geworden. Daarmee wil ik jou niet de les lezen, maar jouw schatting nuanceren ... ik hoef geen gelijk te krijgen ... ik ging er vanuit dat je alle werkzaamheden zelf gaat uitvoeren en hoop te lezen hoe je dat gaat doen. Er zijn meerdere manieren om vanaf een kaal chassis een 1800 op te bouwen, maar ik denk dat je geen oude spullen gaat gebruiken vanaf een kaal chassis, misschien ook wel en dat zal de kosten drukken.
Maar hou ons op de hoogte en je mag me gedurende het proces om raad vragen, ben natuurlijk benieuwd waar je op uit komt.

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2022 22:02 #197954 door Ton Bakker
Beantwoord door Ton Bakker in topic Volvo P 1800 e
Beste Ed , je schrijft letterlijk” je hebt geen idee”
als het niet de bedoeling is mij de les te lezen wil ik je adviseren om je woorden in het vervolg zorgvuldiger te kiezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2022 16:05 #197960 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo P 1800 e
Maar Ton, ik heb dat ook gelezen en inderdaad: het staat er letterlijk. Maar de uitdrukking: "je hebt geen idee" zal door Ed waarschijnlijk niet letterlijk bedoeld zijn. Het is meer spreektaal en betekent volgens mij in dit geval: "het is echt heel veel" of "de bedragen lopen heel snel op". Het is zoiets als de uitdrukking: "dat wil je niet weten!", terwijl iemand dat juist wel wil vertellen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2022 19:09 #197961 door Ton Bakker
Beantwoord door Ton Bakker in topic Volvo P 1800 e
Einde discussie!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
23-02-2022 19:42 #197962 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Volvo P 1800 e
Een bron van ellende, dat intermenselijk taalgebruik, met hier als resultaat dat iemand zich gekleineerd voelt. Daar is in dit geval echter geen enkele reden voor. Ik sluit me geheel aan bij Paul. "Geen idee hebben van.." wordt ook in overdrachtelijke zin gebruikt. Dit betekent een ruimere interpretatie dan gewoonlijk, zoals "daar kun je je haast geen voorstelling van maken". Geen correctie dus van Ed, maar het wijze advies 'hoedt u koper". Sjef van Giersbergen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2022 07:08 #197967 door Joris van Nispen
Beantwoord door Joris van Nispen in topic Volvo P 1800 e
Sorry Ton ;-), maar toch nog even een bericht, want de discussie raakt een telkens terugkerend onderliggend thema alhier (en elders). Afgezien van de gewraakte uitdrukking is de toon van Ed, hoewel goed bedoeld, inderdaad nogal belerend. Ik kan Ton en ook zijn calculatie zeer goed begrijpen (ben zelf met een soortgelijk meerjarenproject bezig). Ik weet ook uit zijn vele posts op allerlei fora dat Ed van het type complete restauratie/concoursstaat is. Maar dat is niet iedereen; kijk maar eens op het parkeerterrein bij een VKV-evenement. Sommige Volvo-enthousiasten willen gewoon een rijdende auto, of een technisch perfecte auto, vervangen onderdelen gewoon wanneer ze aan vervanging toe zijn (en dat duurt bij Volvo soms even), nemen meer of minder patina op de koop toe of voelen zich juist prettiger in een ‘nette auto met gebruikssporen’ waaraan je gerust mag zien dat-ie 50+ is. Het rijplezier is er voor al deze mensen niet minder om. Maar ‘n ongevraagd advies voor een totaal ander project komt soms dus wat vreemd over. Enfin - ik hoop van ganser harte dat Ton ons na dit intermezzo inderdaad op de hoogte wil blijven houden van zijn prachtproject!

Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 262C (‘80), 66 (‘73), V70 (‘98 + ‘00)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.