- Berichten: 53
Volvo P 1800 e
- 13633-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-02-2022 17:59 #197639
door 13633-dummy
Beantwoord door 13633-dummy in topic Volvo P 1800 e
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 13633-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 53
11-02-2022 17:01 - 13-02-2022 09:43 #197755
door 13633-dummy
Beantwoord door 13633-dummy in topic Volvo P 1800 e
Laatst bewerkt 13-02-2022 09:43 door 13633-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben B20 Ben B20 (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
21-02-2022 19:48 #197936
door Ben B20 Ben B20 (GAST)
Beantwoord door Ben B20 Ben B20 (GAST) in topic Volvo P 1800 e
Ziet er goed uit!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-02-2022 21:51 #197939
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo P 1800 e
Ik zou de gaten van de side lights dicht lassen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joris van Nispen
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 118
22-02-2022 10:04 #197941
door Joris van Nispen
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), 940 Polar 2.3 i (‘95), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 66 (‘73), 262C (‘80), V70 (‘98 + ‘00)
Beantwoord door Joris van Nispen in topic Volvo P 1800 e
Prachtig, Ton! Ik durf op Facebook nooit te vragen wat zo'n geintje nou kost, maar hier in onze eigen familie doe ik het toch. Kan ik vast gaan sparen. Zou je dat globaal willen delen?
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), 940 Polar 2.3 i (‘95), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 66 (‘73), 262C (‘80), V70 (‘98 + ‘00)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 13633-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 53
22-02-2022 10:40 #197942
door 13633-dummy
Beantwoord door 13633-dummy in topic Volvo P 1800 e
Beste Joris, ik verwacht een investering tussen 15000en 20000 euro in de Volvo p1800. Dit is incl. de aanschafprijs. Het stralen en lasprimer koste 1800 euro bij Evers in Ederveen.
Gr. Ton.
Gr. Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joris van Nispen
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 118
22-02-2022 11:30 #197943
door Joris van Nispen
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), 940 Polar 2.3 i (‘95), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 66 (‘73), 262C (‘80), V70 (‘98 + ‘00)
Beantwoord door Joris van Nispen in topic Volvo P 1800 e
Geweldig, dank. Zeer redelijke investering bij Evers, lijkt me. Je totaal is ook een mooi bedrag - dan moet de auto inderdaad behoorlijk compleet geweest zijn en heb je scherp ingekocht. Proficiat!
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), 940 Polar 2.3 i (‘95), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 66 (‘73), 262C (‘80), V70 (‘98 + ‘00)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22-02-2022 12:34 #197944
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo P 1800 e
Ik heb twijfels bij deze berekening ... al heb je veel onderdelen er bij kunnen krijgen, onderdelen voor de 1800E zijn duur, laatste tijd nog behoorlijk omhoog gegaan.
Een paar getallen; interieur bekleding, stoelen deuren met hemel is 2700 euro, voortrein incl. remmen 1800 euro, motorrevisie 4100 euro, bak en OD 2100 euro, stuurinrichting 700, achteras incl. remmen 2000
Strak maken en spuiten tussen 5000 en 6000 euro, banden 600, bumpers (RVS) 1000, uitlaat 460, remleidingen metaal en rubber 300, dat zijn alleen de aanschafkosten en nog geen uur voor montage gerekend.
Uitlijnen, sporing, keuring en verzekering nog niet meegerekend.
Dan zit ik er al boven je schatting, ga er vanuit dat je de wagen niet gratis hebt gekregen... en moet je nog alles bij elkaar krijgen, brandstof, je hebt geen idee.
Heb al een aantal 1800 projecten gedaan en begeleid, vrijwel altijd kon het budget worden verdubbeld, dus reken je niet rijk
Je mag het achteraf vertellen
Een paar getallen; interieur bekleding, stoelen deuren met hemel is 2700 euro, voortrein incl. remmen 1800 euro, motorrevisie 4100 euro, bak en OD 2100 euro, stuurinrichting 700, achteras incl. remmen 2000
Strak maken en spuiten tussen 5000 en 6000 euro, banden 600, bumpers (RVS) 1000, uitlaat 460, remleidingen metaal en rubber 300, dat zijn alleen de aanschafkosten en nog geen uur voor montage gerekend.
Uitlijnen, sporing, keuring en verzekering nog niet meegerekend.
Dan zit ik er al boven je schatting, ga er vanuit dat je de wagen niet gratis hebt gekregen... en moet je nog alles bij elkaar krijgen, brandstof, je hebt geen idee.
Heb al een aantal 1800 projecten gedaan en begeleid, vrijwel altijd kon het budget worden verdubbeld, dus reken je niet rijk
Je mag het achteraf vertellen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 13633-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 53
22-02-2022 15:49 #197945
door 13633-dummy
Beantwoord door 13633-dummy in topic Volvo P 1800 e
Beste Ed leuk rekensommetje volgens mij vergeet je dat de auto bijna helemaal kompleet is dus een fors aantal zaken die je opnoemt heb ik niet nodig . Daarnaast vind ik de toon van je bericht verre van plezierig. Het zijn een heleboel aannames zonder verificatie mijnerzijds.Misschien verstandig om eerst te vragen. En nog even voor de duidelijkheid ik heb een heel goede kijk op en idee van wat ik aan het doen ben. de bewering dat ik geen idee zou hebben kan ik niet goed plaatsen en leg deze dan ook volledig naast mij neer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2109
22-02-2022 18:53 #197947
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Volvo P 1800 e
Het totale kostenplaatje van een restauratie is zeer afhankelijk van wat voor resultaat men wil bereiken, dat kan alles tussen rijdend krijgen en beter dan nieuw uit de fabriek zijn. Gewoon goed kan ook goed genoeg zijn.
Ik ken P1800 restauraties die een veelvoud van de kostenopstellingen van Ton en Ed gekost hebben, en dan is het de vraag of men er dan nog mee durft te rijden (een ervan rijdt er echter ook in de winter mee, en op vakantie met een caravan erachter).
Tevens is de uitgangssituatie steeds zeer divers. Indien er veel onderdelen zijn die gewoon goed zijn en gewoon verder gebruikt worden kan men veel kosten besparen. Ook spaart men kosten indien men de tijd neemt om de onderdelen te verzamelen die men nodig heeft. De kosten lopen vooral nogal op indien men zelf weinig tot niets eraan doet en iemand tegen normaal uurloon moet betalen, en eventueel alles wat men nodig heeft in nood moet kopen.
Dus veel factoren die zonder dat deze bekend zijn geen "kosteninschatting op afstand" mogelijk maken. Het is wel vaak het geval dat een dergelijk project duurder wordt dan gepland, maar dat kan ook eraan liggen dat men zijn wensen steeds meer naar boven aanpast.
Ik ken P1800 restauraties die een veelvoud van de kostenopstellingen van Ton en Ed gekost hebben, en dan is het de vraag of men er dan nog mee durft te rijden (een ervan rijdt er echter ook in de winter mee, en op vakantie met een caravan erachter).
Tevens is de uitgangssituatie steeds zeer divers. Indien er veel onderdelen zijn die gewoon goed zijn en gewoon verder gebruikt worden kan men veel kosten besparen. Ook spaart men kosten indien men de tijd neemt om de onderdelen te verzamelen die men nodig heeft. De kosten lopen vooral nogal op indien men zelf weinig tot niets eraan doet en iemand tegen normaal uurloon moet betalen, en eventueel alles wat men nodig heeft in nood moet kopen.
Dus veel factoren die zonder dat deze bekend zijn geen "kosteninschatting op afstand" mogelijk maken. Het is wel vaak het geval dat een dergelijk project duurder wordt dan gepland, maar dat kan ook eraan liggen dat men zijn wensen steeds meer naar boven aanpast.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.