- Berichten: 53
Volvo P 1800 e
- Ton Bakker
- Offline
- Senior lid
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Bakker
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 53
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben B20 Ben B20 (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joris van Nispen
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 115
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 262C (‘80), 66 (‘73), V70 (‘98 + ‘00)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Bakker
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 53
Gr. Ton.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joris van Nispen
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 115
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 262C (‘80), 66 (‘73), V70 (‘98 + ‘00)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Een paar getallen; interieur bekleding, stoelen deuren met hemel is 2700 euro, voortrein incl. remmen 1800 euro, motorrevisie 4100 euro, bak en OD 2100 euro, stuurinrichting 700, achteras incl. remmen 2000
Strak maken en spuiten tussen 5000 en 6000 euro, banden 600, bumpers (RVS) 1000, uitlaat 460, remleidingen metaal en rubber 300, dat zijn alleen de aanschafkosten en nog geen uur voor montage gerekend.
Uitlijnen, sporing, keuring en verzekering nog niet meegerekend.
Dan zit ik er al boven je schatting, ga er vanuit dat je de wagen niet gratis hebt gekregen... en moet je nog alles bij elkaar krijgen, brandstof, je hebt geen idee.
Heb al een aantal 1800 projecten gedaan en begeleid, vrijwel altijd kon het budget worden verdubbeld, dus reken je niet rijk
Je mag het achteraf vertellen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Bakker
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 53
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2052
Ik ken P1800 restauraties die een veelvoud van de kostenopstellingen van Ton en Ed gekost hebben, en dan is het de vraag of men er dan nog mee durft te rijden (een ervan rijdt er echter ook in de winter mee, en op vakantie met een caravan erachter).
Tevens is de uitgangssituatie steeds zeer divers. Indien er veel onderdelen zijn die gewoon goed zijn en gewoon verder gebruikt worden kan men veel kosten besparen. Ook spaart men kosten indien men de tijd neemt om de onderdelen te verzamelen die men nodig heeft. De kosten lopen vooral nogal op indien men zelf weinig tot niets eraan doet en iemand tegen normaal uurloon moet betalen, en eventueel alles wat men nodig heeft in nood moet kopen.
Dus veel factoren die zonder dat deze bekend zijn geen "kosteninschatting op afstand" mogelijk maken. Het is wel vaak het geval dat een dergelijk project duurder wordt dan gepland, maar dat kan ook eraan liggen dat men zijn wensen steeds meer naar boven aanpast.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.