Groene Amazon 1967 restauratieproject

Meer
04-01-2020 23:54 #186480 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Groene Amazon 1967 restauratieproject
Ik heb na de reparatie aan de bodum Owatrol CIP gebruikt, daarover twee lagen zink grome primer en daarover twee lagen Coating van 3M.
Smeer coating er nooit zo dik op dat je niet meer ziet wat er onder zit.
Voor de binnenzijde kokerbalken heb cavity wax van 3M gebruikt.
Er is hier op de Filippijnen niets anders te verkrijgen, de Owatrol heb ik uit Duitsland laten komen.

Maar in Nederland heb je meer keuze qua beschermingsmiddellen en er is op dit forum veel over geschreven.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend Jan Ulderink
  • Berend Jan Ulderink's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Meer
09-01-2020 20:32 - 09-01-2020 20:43 #186553 door Berend Jan Ulderink
Beantwoord door Berend Jan Ulderink in topic Groene Amazon 1967 restauratieproject
Denk inderdaad dat het beste is om al het tectyl aan de onderzijde van de auto te verwijderen. Kwam er al wel achter dat er nieuw plaatwerk moet komen terplekke van het reservewiel. Om het werk te vergemakkelijken ben ik momenteel bezig om een draaispit te maken, dan kun je er makkelijk bij.

Om toch de klussen af te ronden waar ik mee bezig ben, verder gegaan met de achteras. De draagarmen waren allemaal roestig, vooral waar de verstevigingsplaatjes aan de bussen zijn gelast. Gekozen om deze ook te vernieuwen. dit heb ik gedaan door nieuwe bussen te draaien en nieuw snijwerk te regelen. Na een laagje poedercoating zagen deze weer als nieuw eruit!

Dan de achteras: Voorkeur was om deze niet uit elkaar te halen, toch maar gedaan op advies van de poedercoater. Ik weet niet of lagers het fijn vinden om in een bakoven te zitten en daarbij de olie die in de achteras zit. Dus differentieel eruit, pigionwiel eruit en de boel naar de poedercoater gestuurd. Dan begint het assembleren, lagers waren nog goed, dus gekozen om deze weer te gebruiken. Pigionwiel erin met de shims die erbij zaten, nog gekeken of hier nog wat bijgesteld moest worden maar dat was niet het geval. Daarna het differentieel geplaatst met de oorspronkelijke shims. Na klokken bleek de tandwiel speling op ±0.12mm te zitten, volgens boekje. Daarna het tandwiel beeld gecontroleerd met "pruisisch blauw" loopvlak zit in het midden, prima volgens mij.

De volgende klus wordt om de auto in de draaispit te krijgen. Dan is het voorlopig gedaan met het klussen, vrouwlief heeft nog andere dingen op haar verlanglijstje staan die ook de aandacht vragen.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 09-01-2020 20:43 doorBerend Jan Ulderink.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
09-01-2020 21:53 - 09-01-2020 21:55 #186554 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Groene Amazon 1967 restauratieproject
Goed werk … zag ik het goed dat je zelf reactiestangen voor de ophanging hebt gemaakt ?? en de achteras ?? respect daar heb ik me nog niet aan gewaagd.
Wel kan ik je advies geven over hoe de wagen in het spit te krijgen, met behulp van een 2-kolomsbrug, rij de tandemasser met de Amazon body onder de brug, plaats de armen eronder en lift omhoog.
Zet het spit eronder en vervolgens kun je de maat nemen voor de bevestigingspunten, ik bevestig deze aan de bumperpunten voor en achter, zorg er wel voor dat de body hoog genoeg is zodat je hem in het spit kan draaien .



Hier komt mijn Amazon uit het spit na spuiten



Een verstevigingskruis onder en aan beide kanten, geeft stabiliteit en kun je gemakkelijk aan de wagen werken
Als je meer foto's wil geef me dan je email via een pb
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Laatst bewerkt 09-01-2020 21:55 doorEd van der Zee. Reden: foto's waren verkeerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend Jan Ulderink
  • Berend Jan Ulderink's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Meer
11-01-2020 20:48 #186583 door Berend Jan Ulderink
Beantwoord door Berend Jan Ulderink in topic Groene Amazon 1967 restauratieproject
Hallo Ed,

Bedankt voor je info, zat inderdaad ook te denken om de draaispit aan de bumper ophangpunten te bevestigen. Eerst maar de draaispit klaar en deze ervoor zetten, dan komt de bevestiging vanzelf wel. In elk geval bedankt voor je verder info betreft de draaispit, een kruis tussen de draaispitten maakt van het geheel een stabiel geheel. Trouwens mooie auto heb je op de draaispit staan, deze staat ook op mijn verlanglijstje... een P1800.. Daar moet ik nog wel ff voor sparen.
De draaispit heb ik inmiddels in 3d opgetekend en vandaag begonnen met het laswerk hiervan.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
12-01-2020 21:14 #186602 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Groene Amazon 1967 restauratieproject
Hier nog twee foto's voor hij in het spit gaat




Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.