Goed gekeurd!! Volvo Amazon laswerkzaamheden.

Lees meer
28-08-2019 11:12 #184954 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Het uploaden verliep een beetje moeizaam maar hier zijn de foto's van de linker en rechterzijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2019 11:13 #184955 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
nog een foto ronde..
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2019 00:15 #184964 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Luuk, bij mij hetzelfde verhaal maar links is die van mij in een betere staat als die van jouw bij mij is het meer de bodem en stukken in de de bevestiging tankrand.

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2019 14:55 #184982 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Hallo Johan,

Dank je wel, het kan alleen maar beter worden denk ik dan!

Hoe gaat het bij die van jou?

Met deze warme temperaturen ben ik even wat anders gaan doen. Ben de sierlijsten gaan polijsten. Ik vind ze ontzettend mooi geworden.

Voor en na:


Fijn weekend allen!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2019 00:15 #184991 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Met die van mij gaat het goed, het is nu wat minder warm hier dus ik kan iets langer door werken (3 uur per dag).
Ik heb nu links de bodum en het beruchte balkje vervangen moet nog wat foto's posten.
Alleen het lassen is niet zo mooi bij mij omdat ik draad gebruik zonder gas en dat spettert en loopt alle kanten op.
Dus ik moet nogal wat poetsen achteraf.
Dus lassen doe ik op deze
manier en dat is niet altijd even mooi.
Ik werk in een open garage dus wind speelt soms parten bij mij dus lassen met gas is dan een hendicap.

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2019 18:40 - 03-09-2019 19:36 #185041 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Johan, de aanhouder wint en we zijn hobbymatig bezig dus we werken met wat we hebben en uit alle opties en hindernissen die we tegenkomen, gaan we voor wat wij het beste vinden.

Zet hem op!

Ben wel nieuwsgierig naar de foto’s!
Hieronder wat foto's van mijn werk van vandaag. Linkerkant weer veel kunnen lassen, morgen eens kijken of we dat gat aan de r.k. wat kleiner kunnen krijgen.

Groetjes Luuk
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2019 20:35 #185068 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Vandaag weer lekker de garage ingedoken, nog even trots en genietend naar de l.k gekeken en toen maar eens gaan bedenken hoe ik de rechterzijde ga aanpakken.

Omdat ik rechts veel heb moeten weghalen ben ik eerst vanuit vaste punten van de auto, zoals de koker waar de beugels van achterbumper ingaan, de randen waar de benzinetank invalt en bepaalde punten van de ribbelplaat links gaan meten.

Deze cijfers heb ik aan de r.k zo goed als ik kon ook proberen te krijgen. Dat was nog niet zo makkelijk met een vloer vol grindtegels maar ben aardig in de buurt gekomen en Het oog is ook een goed meet instrument.

Dit alles goed vastgezet met magneten en zoveel mogelijk tangen.

Bij de wielbak aan de rechterkant het roest weggesleten, nieuw plaatje gevouwen, klein randje gemaakt zodat deze tegen de andere hoek aankomt te zitten. Vastgezet met een paar lasjes en zo de vorm van de wielbak gevolgd en iedere keer een klein hechttje.

Hierna heb ik bij de nieuwe plaat die boven de ribbelplaat moet komen een hoekje 90 graden omgevouwen, zo net onder de reflector, op iedere hoek van de plaat een klein puntlasje zodat deze ook op zijn plek bleef en toen in zijn geheel gebruikt om deze door de slijpen..

Met 2 paar (pijnlijke en beschadigde) handen was het nog behoorlijk lastig om alles weer mooi in vorm en in lijn te krijgen. De plaat wapperde veel meer maar met volhouden is dat ook best mooi gelukt.

Met een ijzer staaf heb ik de binnenkant wielkast rand in “een ongeveer” zelfde vorm als de wielrand van de nieuwe plaat kunnen krijgen.

Nog een keertje alles gaan meten, niks verschoven en toen de bovenkant van de nieuwe plaat gaan puntlassen,, kleine stukjes, beetje bij beetje en heb veel geduwd vanuit de kofferbak zodat die mooie ”heupen” overeenkomt met de l.k en zodra dat vast zat ben ik kris kras de platen gaan lassen.

Deze dag vloog weer voorbij en ben trots dat ik zoveel bereikt heb vandaag.

Groetjes Luuk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2019 00:09 #185074 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Ziet er goed uit Luuk, komt goed.

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2019 15:46 #185169 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
We zijn een weer een paar dagen verder, en zo ben ik ook weer wat verder gekomen.

De achterkant is klaar, ben toen aan de rechterzijde van de dorpel begonnen. Ben hem gaan schoonmaken zodat ik op blank staal kwam. De puntlasjes doorgeboord en de buitenzijde eraf geslepen. Nu was de dorpel goed te zien en ik vind het qua roest meevallen. In de dorpel zelf zag je ook wat roest schilfers liggen. Dit met de stofzuiger opgeruimd en ingesmeerd met fluid film.

De reparatieplaat zelf heb ik aan de linker, rechter en onderkant afgetekend op 10 mm van de randen met 35 mm ertussen om de gaatjes te ponsen. Wat vinden jullie?

Hieronder weer wat progressie foto’s.

Groetjes Luuk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2019 15:47 #185170 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Nog een paar...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.