- Berichten: 130
Goed gekeurd!! Volvo Amazon laswerkzaamheden.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
Dit is een dikke ring sleutel met een sleuf om hem over je leiding heen te schuiven.
Maar daar heb je nu niks meer aan de moeren zijn tog dol dus die zijn niet meer te redden.
Beste is door zagen en alles verwijderen. En heb je genoeg vlees op de buis zou je nieuwe remleiding moeren kunnen kopen en de leidingen op nieuw velzen. Je bent goed koper uit met nieuwe leidingen kopen.
remleiding vels set van de HBM en zo werk wel maar ben er niet super over te spreken de professional setjes zijn wel gelijk 4 x zo duur. Hier door is het goedkoper en makkelijker om een nieuwe set remleiding te kopen.
En je wilt gewoon dat je remmen 100% betrouwbaar zijn!
Maar sleutel zou ik er ook bij bestellen zijn niet zo duur.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16247-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 51
De remleiding moeren zijn soms echt een %#@#, -> helemaal mee eens!!!
Bedankt voor je berichtje, knoop is doorgehakt nu, ik ga voor nieuwe leidingen..
Sleutel is ook een goede tip! Thanks.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16247-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 51
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16247-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 51
Ook een verdeelblokje verder en nu een ander plan van aanpak gekozen, heb er, nog meer, de tijd voor genomen, nauwkeurig en rustig te werk gegaan en alle leidingen zitten vast.
Morgen met een maatje eens kijken of we het zaakie kunnen ontluchten.
Voor vanavond is het mooi geweest.
Een foto toegevoegd van het blokje ( ben trots op het eindresultaat) en van het kachelhuis.
Fijn weekend!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16247-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 51
Helaas is het “doel” niet behaald. De lichten branden niet op als ik rem. Back to the electronica...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16247-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 51
De dag voor mijn vakantie ben ik wat eerder van werk vetrokken en naar Barneveld gereden om de “webshop” eens met eigen ogen te bekijken (Heren, nogmaals sorry dat jullie wat extra langer hebben moeten werken door mijn aanwezigheid) Ben super geholpen en naar huis gereden met een glimlach ennieuw, mooi, fris, schoon plaatstaal, heb gelukkig nog een paar dagen vakantie, nu eerst maat eens wat eten, toch maar de spullen uit de gang opruimen en morgen lekker aan de auto sleutelen.
Warme groet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16247-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 51
Volgende stap was de plastic wielkappen demonteren, deze schoongemaakt en netjes weggelegd, tank leeg laten lopen, gedemonteerd en binnen en buiten kant tank schoongemaakt, plakkerige naad op en waar de tank invalt schoongemaakt en opgeborgen, hierna de achterbumper eraf, jaja je raadt het al, schoongemaakt en opgeborgen.
Morgen de slijptollen van de werkbank en lasapparaat bij de hand. Kijken hoe het plaatwerk verloopt.
Productieve dag, met een glimlach!! Ik zeg proost.
Groetjes Luuk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16020-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
Proost
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Succes met het nieuwe plaatstaal.
Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat tegenkomen.
Voor mij waren er telkens verrassingen.
Gr.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16247-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 51
Na heel wat speur- en spaarwerk heb ik een mooi, nieuw lasapparaat gescoord. jammer genoeg was de oude laskar te klein voor deze machine dus voordat ik aan de slag kon, een nieuwe laskar in elkaar geknutseld, meteen wat kunnen oefenen.
Had vorige week vakantie en ben begonnen in de kofferbak. Had eerder al wat foto’s doorgestuurd van de roestplekken.
Hoe dieper je graaft hoe meer je tegenkomt. (Dit advies heb ik hier al vaker voorbij zien komen) na diep graven en de nodige slijp en schuurwerk uiteindelijk bij mooi, schoon plaatstaal gekomen. Wat een gat hield ik er aan over: Aan de rechterkant wielkast rot, de vloer vanaf de rotte wielkast tot waar de reflector zit, rot. De rand boven ribbelplaat rot en de ribbelplaat zelf. Als je dat gat dan ziet dan schrik je wel even, maar na een periode met stilstand had ik ontzettend veel zin om te beginnen. Je leert zo ook goed hoe de auto in elkaar is gezet en alles wat aan de rechterkant onduidelijk is, huh hoe zit dit nou? Daardoor het ook allemaal wat langer duurde, ging het bij de linkerkant een stukkie sneller. Tussendoor tijdens een “verplichte rustdag nog even naar Moergestel gereden voor het plaatwerk boven de ribbelplaat rechts, ook wat bitumen gescoord en een nieuwe benzinedop met sleutel. Wat die had ik ook nodig voor de apk en ach ik was er toch...
Hieronder wat foto’s van mijn werkzaamheden tijdens mijn knutselvakantie, ik heb iedere dag flink wat uren gemaakt, heb best wat “foutjes / verkeerde keuzes” gemaakt waardoor ik ook ontzettend veel geleerd heb, rechts waren de “foutjes” links waren veel meer succes momentjes. -> uiteindelijk zie ik alles als een succes want ik vermaak mij echt prima!!
Bij Links was het Chassis /kokerbalk deels verrot, daar het plaatstaal gepuntlast is. Zijkant wielkast rot, de vloer vanaf wielkast (waar reserveband vast staat rot, en de ribbelplaat. Heb aan een flexibele veer die ik heb liggen een bokkwast getapt, zo kon ik alle fluidfilm tot ver in de chassisbalk smeren..
Heb een mal gemaakt waardoor ik wat extra zekerheid heb als ik even niet aan de auto werk, het niet vergeet, alles weer terug op de juiste plek etc. Heb aardig wat gereedschap in huis maar nu het nieuwe plaatwerk lassen in zicht komt, merk ik dat ik te weinig griptangen bezit, deze zijn ook onderweg en met de nodige magneten gaat het mij denk ik wel lukken om al het schone plaatstaal zo goed als ik kan, te lassen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.