Ik ben begonnen met mijn p1800!

Lees meer
28-10-2018 21:26 #179960 door Martijn Thijssen
Ik ben begonnen met mijn p1800! is gemaakt door Martijn Thijssen
Beste mensen,

26 (!) jaar geleden kocht ik in een wilde bui een p1800. Destijds was dat nog een zeldzame auto in Nederland. Deze stond al sinds 1978 in een hoek van de garage van een bevriende monteur. Ik had toen het idee dat ik hem met een paar jaar weer op de weg zou brengen. Dat is iets anders gelopen. Er kwamen allerlei andere restauratie objecten tussendoor. Zo heb ik in de tussentijd een andere p1800, een amazon sedan en een combi gerestaureerd. Daarnaast nog wat engelse meuk zoals een Austin Healey Sprite, een Sunbeam Alpine en een Triumph TR3.
Maar nu ben ik eindelijk aan de p1800 begonnen! Geen idee hoe lang ik er over ga doen. Maar ik hoop zo nu en dan een berichtje hier achter te laten en de vorderingen te laten zien. En ik zal vast ook zo nu en dan wel een vraag voor het forum hebben.... De eerste heb ik zojuist geplaatst; over de demontage van de ventilatiemechanismen onder het dashboard.

Ik voeg een paar (niet al te beste) foto's toe van de auto zoals 'ie er de afgelopen 40 jaar uit heeft gezien.

Trouwens, het kenteken van mijn p1800 is 55-67-DU. Dat zit vlakbij de auto van Ed van der Zee met 55-78-DU. Goede kans dat ze samen de fabriek uit zijn komen rollen......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
30-10-2018 18:33 #179993 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Martijn.
P1800 is een mooi model, ik weet zeker als hij klaar
is dat je er veel plezier mee hebt..!
Groet Peter

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2018 18:49 #179995 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Hoi Peter,

Dat gaat zeker lukken. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom ze niet goed in de markt lagen. Zowel van buiten als van binnen is het een prachtig model!
Bovendien doet een Volvo het altijd (mits je er goed voor zorgt). Dat wil bij andere klassieke auto's nogal eens tegenvallen...... Ik kijk er naar uit weer eens met een klassieker te rijden zonder me zorgen te hoeven maken of ik de eindstreep haal.....

Groet, Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 19:35 - 31-10-2018 19:37 #180015 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Hoi Martijn, geweldig leuk dat je deze 1800S weer een nieuw leven gaat geven, ten eerste omdat het een geweldig model is.
Maar het toeval wil dat 5 van de 6 cijfers/letters van je kenteken, overeen komen met mijn Amazon uit '67, die hebben waarschijnlijk op dezelfde dag het kenteken gekregen.
Jij hebt 55-67-DU en ik 55-78-DU.

De carrosserie heeft wel geleden en als je het op prijs stelt, kan ik je adviseren bij de restoratie...waar staat de wagen ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 19:40 - 31-10-2018 19:42 #180016 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Het ventilatie mechanisme zit met rubbers in de pararvan gemonteerd, deze insnijden en je hebt ze er zo uit, de kabeltjes kun je bij de bedieningshendel losmaken en dan heb je hem los.
Gelukkig zijn die rubbers weer verkrijgbaar... is een bron van lekkage en moet goed worden hersteld, ook het mechaniek goed schoonmaken en smeren

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 21:24 #180020 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Hoi Ed,

Ja, grappig is dat he! Zo dicht bij elkaar. Misschien wel bij dezelfde dealer geleverd? Geen idee hoe je dat uit kunt zoeken. ik heb er geen originele papieren bij. Wel het normale kenteken.

Hij staat in Haarlem. Heeft inderdaad flink geleden. Eigenlijk heel wonderlijk want hij is maar 10 a 11 jaar op de weg geweest. Ik heb een wat meer uitgebreid bericht op mijn website staan en ik hoop daar ook af en toe wat voortgang te melden. Zie www.fougeret.eu/Volvo-P1800/ .

Ik laat het laswerk doen door een professional. De voorschermen en front worden helemaal vernieuwd en dat durf ik zelf echt niet aan. Maar ik doe al het voorbereidend werk wel zelf, met de restaurateur op de achterhand meekijkend. Ik houd me altijd graag aanbevolen voor advies!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 21:28 #180021 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Hoi Ed,

Dank! Ik heb ze er inmiddels uit na advies van Rudi. Om een of andere reden had ik me niet gerealiseerd dat je ze door de ventilatie-opening naar boven kan brengen. Ze zien er goed uit. Ik zal zelfs de rubbers denk ik niet vervangen. Originele rubbers zijn in mijn ervaring toch altijd beter dan herproductie, en ze zijn nog verrassend netjes en soepel.

Groet, Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2018 17:27 #180975 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Voor degenen die geïnteresseerd zijn; ik heb een update op mijn website gezet. Ben druk bezig geweest om de voorschermen en het front netjes te verwijderen. Het gaat een heel gedoe worden om de auto weer spic en span op de weg te krijgen. Gelukkig heb ik al het plaatwerk nieuw liggen....... Hopelijk heb ik in de kerstvakantie wat tijd om weer een slag te maken. zie www.fougeret.eu/Volvo-P1800/Restauratie/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2018 09:10 #180984 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Dag Martijn, je hebt voorzover ik weet de derde rode 1800S in Haarlem. Ik kom graag eens kijken. Waar staat 'ie?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2018 12:20 #181007 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Ik ben begonnen met mijn p1800!
Hoi Rob,

Drie keer is scheepsrecht! Hij staat in de Waarderpolder in Haarlem. Ik heb een sleutelhokje daar. Leuk als je een keer langskomt. Groet, Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.