- Berichten: 84
Eindelijk begonnen 1800s 1967
- Bas Scholte in 't Hoff
- Offline
- Expert lid
Auto gaat naar de spuiter... spannend.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas Scholte in 't Hoff
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 84
1- wat is het juiste proces om de koelvloeistof af te vullen... (vanaf leeg)... via het expansie vat door deze hoger dan het blok te houden?
2- het oranje lampje van de 'gen'erator blijft branden dit = nieuw na montage. Zou er iets in de aansluiting naar de dynamo (verf aan de contacten / aansluiting) het euvel kunnen zijn.
Hoor graag even...
Dank!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Het dynamo verhaal is waarschijnlijk een probleem met de massa na het spuiten. Heb je de massakabel onder het blok (van het koppelingshuis naar de balk) wel teruggezet? Anders even een massa proberen te maken tussen dynamo en accu en kijken of het dan wél werkt...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 77
Ik heb mij radiator afgevuld plus tankje. kachel open gezet en de eerste keer gestart en warmgedraaid. na afkoeling was het tankje weer helemaal leeg. Moest dus weer bijgevuld worden. Nu blijft het op peil.
Wat de elektra betreft is na het spuiten de massa aansluitingen een aandachtspunt. Ik moest na spuiten schroefdraden na tappen en sommige massapunten weer kaal maken. met name bij de dynamo en lampaansluitingen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas Scholte in 't Hoff
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 84
Nu nog koppeling en remmen... alles is voor mij een ontdekking en volledig nieuw (nog nooit aan auto’s gesleuteld ... maar wonderbaarlijk gaat t me prima af).. ook met hulp van t forum.
De volgorde, tja... dat kwam zo uit. Ik kreeg m in de koudste maanden terug in epoxy en grondverf... kon ik m binnen zover mogelijk afbouwen incl motor... daarna is de auto gespoten... nu verder afbouwen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas Scholte in 't Hoff
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 84
Dank voor jullie antwoord!
Bas
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 77
Ik heb hiervoor bison-tix gebruikt. met een kwastje de rand van de kofferbak ingesmeerd. Niet laten opdrogen zoals in de instructie staat maar het rubber plaatsen als de lijm nog "nat" is.
vervolgens in de hoeken schilderstape om het rubber op zijn plek te houden. (zie foto). maximaal een dag laten zitten.
succes Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas Scholte in 't Hoff
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 84
hahaha da's toevallig... heb ik gisteren exact zo gedaan, met hetzelfde soort (in blik) lijm.... heb je alleen het opstaande randje gedaan of ook het geultje waar het dikke profiel in komt...?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.