Eindelijk begonnen 1800s 1967

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
22-02-2018 23:30 - 22-02-2018 23:33 #175321 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
Zo weer aardig wat werk verzet... motor er weer in, tapijt terug, elektra aangesloten, enz enz...

Auto gaat naar de spuiter... spannend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-03-2018 08:35 - 30-03-2018 08:37 #176115 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
De auto is terug.. de motor draait (hoe bijzonder is dat) en starte vrijwel ineens! Superblij natuurlijk... Ik heb wel een vraag, ik heb simpelweg de radiator afgevuld... maar iets in mij zegt dat dit te makkelijk gedacht is... bovendien wordt motor erg heet, iets waar ik nooit problemen mee heb gehad... Dus mijn vraag is:
1- wat is het juiste proces om de koelvloeistof af te vullen... (vanaf leeg)... via het expansie vat door deze hoger dan het blok te houden?
2- het oranje lampje van de 'gen'erator blijft branden dit = nieuw na montage. Zou er iets in de aansluiting naar de dynamo (verf aan de contacten / aansluiting) het euvel kunnen zijn.
Hoor graag even...
Dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2018 09:49 - 30-03-2018 09:50 #176118 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
Mooi werk hoor! Inderdaad, het tankje hoog houden, niet vergeten om de verwarming op vol te zetten en af en toe in de bovenste radiateurslang knijpen terwijl de motor draait en warm wordt. Het kan zijn dat er een luchtbel onder de thermostaat blijft hangen waardoor hij niet opengaat, dan even uitzetten en wachten...je kunt ook eerst in de thermostaat een klein gaatje boren, zodat er geen lucht onder kan blijven zitten, maar dat moet je doen voordat je de boel vult natuurlijk!
Het dynamo verhaal is waarschijnlijk een probleem met de massa na het spuiten. Heb je de massakabel onder het blok (van het koppelingshuis naar de balk) wel teruggezet? Anders even een massa proberen te maken tussen dynamo en accu en kijken of het dan wél werkt...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2018 20:02 #176124 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
Bas, mooie auto wordt het. Wel grappig dat jij eerst de bekleding gedaan hebt en daarna de buitenkant doet. Mijn auto is dicht en rijdt inmiddels maar het interieur moet nog wel gedaan worden. Heb gisteren de voortrein laten afstellen.
Ik heb mij radiator afgevuld plus tankje. kachel open gezet en de eerste keer gestart en warmgedraaid. na afkoeling was het tankje weer helemaal leeg. Moest dus weer bijgevuld worden. Nu blijft het op peil.
Wat de elektra betreft is na het spuiten de massa aansluitingen een aandachtspunt. Ik moest na spuiten schroefdraden na tappen en sommige massapunten weer kaal maken. met name bij de dynamo en lampaansluitingen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-03-2018 21:40 #176128 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
Dank je Rudi... ik moet zeggen dat jou 1800s er ook jaloersmakend goed uitziet ;) erg erg mooi!! Het was bij mij idd lucht, kachel open beetje knijpen en navullen ... paar minuten werk... auto blijft nu stationair mooi op temperatuur... morgen nog maar eens proberen.
Nu nog koppeling en remmen... alles is voor mij een ontdekking en volledig nieuw (nog nooit aan auto’s gesleuteld ... maar wonderbaarlijk gaat t me prima af).. ook met hulp van t forum.
De volgorde, tja... dat kwam zo uit. Ik kreeg m in de koudste maanden terug in epoxy en grondverf... kon ik m binnen zover mogelijk afbouwen incl motor... daarna is de auto gespoten... nu verder afbouwen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank van de Luijtgaarden
  • Frank van de Luijtgaarden's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
31-03-2018 08:58 #176133 door Frank van de Luijtgaarden
Beantwoord door Frank van de Luijtgaarden in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
mooie kleur combinatie. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
04-04-2018 00:06 #176230 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
Vraagje: ik heb een nieuw rubber gekocht voor de kofferbak / deksel.. het monteren daarvan.... heeft iemand tips, kit gebruiken? Of een bepaald type dubbelzijdige tape... of andere goede / duurzame tips. Zou het jammer vinden als t gaat lekken...

Dank voor jullie antwoord!
Bas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2018 08:40 - 04-04-2018 08:43 #176233 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
Bas,
Ik heb hiervoor bison-tix gebruikt. met een kwastje de rand van de kofferbak ingesmeerd. Niet laten opdrogen zoals in de instructie staat maar het rubber plaatsen als de lijm nog "nat" is.
vervolgens in de hoeken schilderstape om het rubber op zijn plek te houden. (zie foto). maximaal een dag laten zitten.
succes Rudi
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
04-04-2018 11:13 #176234 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
hey Rudi,

hahaha da's toevallig... heb ik gisteren exact zo gedaan, met hetzelfde soort (in blik) lijm.... heb je alleen het opstaande randje gedaan of ook het geultje waar het dikke profiel in komt...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
04-04-2018 21:03 #176240 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Eindelijk begonnen 1800s 1967
Ik heb ook schilderstape gebruikt en heel veel wasknijpers. Ik heb volgens mij een sikaflex kit gebruikt, zwart.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.