Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
15-08-2016 10:06 #162566 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Bedankt voor de tips, ben benieuwd hoe het straks zal gaan.

Vraagje,

Mijn auto is nu flink lager maar ik wil terug naar 4 cm, mijn auto heeft ook een LPG tank.
Waar moet ik op letten bij aanschaf van veren en ben ik ook andere schokdempers nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2016 10:21 #162568 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2

Pieter Barends schreef : Bedankt voor de tips, ben benieuwd hoe het straks zal gaan.

Vraagje,

Mijn auto is nu flink lager maar ik wil terug naar 4 cm, mijn auto heeft ook een LPG tank.
Waar moet ik op letten bij aanschaf van veren en ben ik ook andere schokdempers nodig?


Voor de schokdempers moet je de eind slag van je ophanging aanhouden dus de rubber stops zo kun je nooit op de eind slag van je schokdempers terecht komen. 4 cm verlaging en bilstein schokdempers gaat goed samen dus ik denk de standaard ook.
En voor veren zou ik de Tinus progressief gebruiken vond ik erg fijn en een lokaal product.
Als je met benzine vol en LPG vol gaat rijden zijn verzwaarde achter veren aan te raden ik had deze wel maar vond ze eigenlijk alleen handig toen ik op vakantie ging en de auto vol bepakt was. In praktijk is je benzine tank leeg want in Nederland rij je alleen op LPG. Ik vond verzwaard achter dus niet nodig voor dagelijks gebruik.

Groet Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
15-08-2016 16:06 #162575 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Jacob, bedankt.

Is er ook nog kans dat de auto doorzakt aan 1 kant door de LPG tank of vangen deze veren dat wel op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2016 16:21 - 15-08-2016 16:22 #162577 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Dat zal aan de tank liggen die er word geplaatst maar en neem aan dat jouw tank dus niet in het midden komt te zitten.
Ik zou hier niet heel bang voor zijn ideaal is in het midden en is er wel verschil kan je er altijd nog de kever methode op los laten en extra gewicht aan de ander kant plaatsen stuk tramrails of zand zak :lol:. Maar als je de tank rechts plaats zit je zelf altijd al aan de andere kant voor compensatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
16-08-2016 08:09 #162596 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Ik heb al een LPG tank en deze zit inderdaad niet in het midden, de auto staat dus iets scheef en erger me daar kapot aan.
Ik probeer de tank wel op te schuiven of iets dergelijks :S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2016 08:26 #162597 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Is dit met je oude veren? met oud bedoel ik ook ook echt oude roestige standaard veren.
zo ja zou het wel eens kunnen zijn dat ze gewoon op zijn en aan vervanging toe zijn als ze metaal moe zijn gaan ze makkelijker door hangen kijk maar naar de gemiddelde volgeladen vakantie auto uit de jaren 80/90 die rijden meestal net niet op de aanslag rubbers achter.

Maar tank naar het midden verplaatsen is voor de rijeigenschappen ziezo niet verkeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
17-08-2016 09:09 #162626 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Dit is met de nieuwe veren. zo'n LPG tank weegt dus nogal wat. ik heb andere veren besteld, ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
17-08-2016 09:13 #162627 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Gister de remmen ontlucht, de auto remt nu goed.
Wanneer de auto stationair draait en ik druk de rem in gaat de auto zwakker lopen.
Ik las net iets over een rembekrachtiger die stuk kan zijn, hoe kan ik zoiets testen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
17-08-2016 14:24 #162635 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
ik heb wat dingetjes geprobeerd. (het gaat om een 69'er met dubbel remsysteem)

-Wanneer ik de rem voor het starten oppomp tot bovenin start de auto niet.
-wanneer ik de rem voor het starten oppomp tot bovenin en wat gas geef start de auto wel.
-Het rempedaal zakt echter niet bij het starten, volgens mij hoort ie dit wel te doen.
-wanneer de auto stationair draait en ik rem gaat de auto steeds minder lopen en wil bijna uitvallen.
-De auto remt wel goed maar ik weet dus niet of de rembekrachtiger nou meedoet of niet.
-Ik las op het forum dat iemand dit probleem had en zo opeens was het wel goed, kan dit probleem dan ook aan het terugslagklepje tussen spruitstuk en bekrachtiger liggen? (mischien bleef het plakken i.v.m. langdurig stilstaan).
-Ik verlies geen remolie

Moet ik een nieuw terugslagklepje proberen,rembekrachtiger vervangen of is er nog een andere oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2016 15:54 #162639 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Je kan natuurlijk de slang van de rembekrachtiger afdoppen met een grote bout. Je kan dan kijken hoe het remmen gaat zonder bekrachtiging. Ik neem aan dat je een originele rembekrachtiger hebt? Ik heb er ook één uit '69, toen daarvan de rembekrachtiging kapot ging had ik dat duidelijk door, en niet alleen doordat er een lichte sis te horen was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.