Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
09-09-2016 08:27 #163304 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Mijn 122s draait op LPG mooi, op benzine moet de auto nog afgesteld worden.
Aangezien het een 69'er neem ik aan dat mijn Stromberg de 175 CD-2SE is.
Hoe krijg ik deze op benzine afgesteld? of is de kans groot dat de slijtage al te groot is?
Kan ik met LPG ook overstappen op een SU die makkelijker af te stellen is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2016 09:56 - 09-09-2016 10:01 #163305 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Je weet meestal niet zeker of het de originele carburateur is die er op zit en of/wanneer die carburateur gereviseerd is ...

Of je een 175CD-2SE hebt kun je hier zien : www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem-ui...mberg-175-cd2#130023

In die link zijn de eerste en laatste foto's van een 175CD-2S, de overige foto's zijn van een 175CD-2SE

Een 175CD-2S heeft geen temperatuur compensator en een verstelbare sproeier. Een 175CD-2SE heeft aan de zijkant een temperatuur compensator (diagonaal, met een geel/wit plastic kapje) en een vaste sproeier. (Er bestaan overigens kitjes om een vaste sproeier naar een verstelbare sproeier om te bouwen - maar dat even ter zijde).

Zou om te beginnen eens kijken of er geen speling op de gasklepas zit ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
11-09-2016 19:16 #163391 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
Dan heb ik dus wel de CD 2SE... Na het lezen van wat andere LPG problemen heb ik de filterslang van het filterhuis afgehaald zodat ik niet teveel rijwind krijg.. De pot die de luchtinlaat regelt heb ik ook schoongemaakt en wat olie bijgevuld.. Het probleem is weg. Bedankt voor de tips

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.