Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg

Lees meer
09-09-2020 20:23 - 09-09-2020 20:25 #190031 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Dringend tijd voor weer een update..
De Italiaanse diva snort na haar open hart operatie en een halve nieuwe kabelboom weer als vanouds dus kan ik mij nu weer met Volvo's bezighouden.
Voor de Duett een afspraak gemaakt met de spuiter om het blauw (hij wordt nachtblauw met een grijswitte band rond de ramen) nog te spuiten. Uiteraard heeft een goede maar betaalbare spuiter het druk in de hobbyuren (overdag ook trouwens) maar ik heb een deal kunnen maken dat ik de kabelboom van zijn 74er Dodge Coronet repareer en hij daarvoor in ruil de Duett binnenkort spuit (uiteraard moet ik het materiaal en de energie van de cabine wel betalen). Toch een win-win situatie.
Tot het zo ver is ben ik al de aanbouw en sierdelen aan het monteren om straks na het spuiten niet voor verrassingen te komen te staan (= gaten moeten boren of veranderen in een net gespoten body).
Daarnaast wordt het remsysteem ook opgebouwd. Het wordt een systeem met voor schijven en een voor en achter gescheiden systeem volgens systeem Rob Baeten.


Wel ben ik aan het kijken om exenterbouten na te laten maken voor de onderste schokbrekerbevesting omdat het systeem met onder 45gr. weer vastgelaste standaardbouten mij niet bevalt. Wordt vervolgd.

(foto van een Duitse Volvo liefhebber)

De 123 GT moet nog even wachten op zijn beurt (dat was ie toch al gewend, de vorige eigenaar heeft er in 1995 voor het laatst mee gereden). Maar tussendoor verzamel ik wel wat onderdelen voor de GT.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2020 20:25 - 10-11-2020 20:36 #190816 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Vandaag was het heerlijk weer en daarmee de ideale gelegenheid om wat buiten te werken aan de Duett. Met dit soort weer neem ik (zolang ik nog geen keuzestress heb omdat de Duett nog niet klaar is :) ) de Italiaanse diva om naar mijn ouders te rijden waar de Duett nu nog even slaapt.

Een aandachtspunt wat ik niet graag binnen wilde aanpakken was een restlaag plamuur op de binnenspatborden en een stukje vloer dus buiten aan de slag.


Ook moet ik verzinnen waarmee ik de binnenkant van het plaatwerk ga conserveren(nu oranje, een ex Tele Duett duidelijk). Ik denk u aan 3m bodemlack maar sta open voor andere (betere?) suggesties.


Een veel grotere uitdaging is dat de vloer een beetje golft over de versterkingen en ik wil er toch graag ooit van die mooie plankjes inleggen.. Het hoeft niet als nieuw te worden want het is natuurlijk een bedrijfswagen ooit geweest maar hoe krijg ik dit redelijk fatsoenlijk?
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 12:54 #190819 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Informeer even bij schade bedrijven of kijk op YouTube. Middels het oppassen van trek ogen kun je de deuken eruit trekken en wat ik gezien heb kun je heel ver komen met deze principe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 12:11 #191490 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Even weer een update!
De Duett gaat het eerste weekend in het nieuwe jaar naar de spuiter om het blauw van de blauw witte combinatie te spuiten (het wit is al een tijdje geleden gespoten). Daarna kan eindelijk het opbouwen van de buitenkant beginnen.

Allereerst moest er nog een paar plekjes in de vloer gelast worden wat met het mooie weer (=koud maar droog) prima buiten te doen was.




Ook heb ik nu dankzij een vriend die een plaatwerkerij heeft RVS spatlapbevestigingen


Het opbouwen van het gescheiden remsysteem gaat ook langzaam maar gestaagd verder. De tandem hoofdremcilinder zit nu onder de auto op de speciale bevestigingsbeugel (die op de foto nog niet afgelast is maar alleen gehecht is, wilde eerst proberen of de hoek klopte etc.) en ook het bedieningsstiftje is aangepast. Rob Baeten heeft mij super geholpen met advies hiervoor.


Als volgende wil ik dan de pedalenset inbouwen samen met de koppelingbediening.
Dit heeft nogal wat hoofdbrekens opgeleverd omdat ik achteraf gezien de koppelingsas van een 544 had in plaats van voor een Duett en die is echt ongeveer 3 cm. korter. Kortom het paste echt niet ;-).

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2021 10:44 - 07-01-2021 10:46 #191906 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Komende vrijdag gaat de Duett naar de spuiter voor de finale blauwe laklaag. Ik hoop dat het dan droog is, de spuiterij is maar 4 Km. hiervandaan maar de auto is compleet geschuurd etc. dus mag eigenlijk niet nat worden.
Uiteraard zijn er nog een paar last minute zaken die nog gedaan moeten worden voordat de auto naar de spuiter gaat.
Zo heb ik gisteravond de binnenkant van de voorspatborden en de buitenkant van de A stijl nogmaals geverfd.




Ook waren door het laswerk aan de onderkant van de A stijl de onderste twee bevestigingspunten van het voorspatbord aan de A stijl verloren gegaan. Origineel waren dit gaten met (Engelse) schroefdraad erin. Een optie zou zijn om nieuwe gaten te boren en aan de achterzijde er een moer op draaien. Echter, deze achterkant zit in de A stijl en is niet makkelijk bereikbaar. Ik heb dan ook voor een andere optie gekozen en popnagels met M8 draad erin gebruikt zodat ik er makkelijk een bout in kan draaien en niet aan de achterkant hoef te proberen er een moer op te krijgen.



Ook heb ik de voorste raamgeleiders in de deuren gezet omdat ik deze de vorige keer vergeten was en deze nog wit gespoten moeten worden.



Uiteraard zijn er nog een aantal andere klussen en klusjes die eigenlijk gedaan moeten worden of mogen worden voor het spuitwerk maar ik heb er toch voor gekozen om nu te laten spuiten (het kwam nu goed uit bij de spuiter). Dit omdat het altijd een afweging is tussen eeuwig voorbereiden (ik ken projecten die al 3 jaar "bijna klaar" zijn voor het spuitwerk en waar ieder weekend wel aan gewerkt wordt) en gewoon een volgende stap te maken en eventueel dan na het spuitwerk wat bij te werken. Ik vindt het restaureren leuk maar wil wel voortgang maken.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2021 21:23 #191954 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Vanmiddag..
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2021 20:30 #191972 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Mijn Zondagmorgen:








Nu lekker thuis in de garage.
Opbouwen kan verder gaan.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2021 20:48 #191984 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Ziet er goed uit Thom,
Het wordt een hele mooie!
Succes én plezier met de verdere opbouw.
Groet, Koen

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2021 12:25 #192053 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Mooi en schiet lekker op.
De bodem aan de binnenkant lijkt roestvrij ... als dat zo is zou ik met 2 lagen Epoxy 2K grondlak beginnen, hierop kan gewoon de hoogglans epoxy overheen.
Ben benieuw hoe vlak je de bodem krijgt met die trekker

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2022 21:08 - 23-01-2022 21:10 #197470 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Hallo,
Het was een raar jaar afgelopen jaar. Met wisseling van werkgever (Covid raakte mijn vorige werkgever erg hard) en een hoop andere dingen waar ik jullie niet mee lastig ga vallen. In praktijk betekende dat  dat ik eigenlijk alleen in het voorjaar en daarna weer in de winter aan de Duett gewerkt heb.
Verhaal in foto's.

 
.



Kortom rustig verder sleutelen.

Thom 

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.