Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
- Thom Fransen
-
- Elite-lid
-
Samen met pa begonnen aan het weer assembleren van de pedalen etc.
Deze puzzle was niet meer origineel en wij proberen er nu weer wat van de maken. Nadeel is ook dat het onderdelenboek (normaal altijd een goed hulp) hierbij niet helemaal duidelijk is (er lijkt daar wel een rubber midden op de doorgaan de as te zitten of zo).
Ook weet ik niet waar de vierkante plaatjes eigenlijk horen te zitten. Kortom wie heeft er duidelijke foto's of instructies?
Ook heb ik bij Frans Boerkamp nog rubbers voor de verlichting, een 4,5j. dichte velg en een ruitenwisser mechanisme opgehaald. En ook bij Erik Cesuk vooras delen etc. Ik heb nu dan ook eindelijk alle bouten compleet hiervoor etc. Het is ook altijd weer goed voor de motivatie om mede sleutelaars te spreken en hun Volvo's te bekijken (ook al had ik erg weinig tijd helaas).
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Junior Lid
-
grt. Fons
- Thom Fransen
-
- Elite-lid
-
Heb je nog wat foto's van hoe het dikke asje waarop koppeling en rempedaal staan precies in elkaar zit?
Thom
- Thom Fransen
-
- Elite-lid
-
Met name het inpassen van de deuren was erg veel werk. De combinatie van handbouw en daarna 50 jaar intensief gebruik had wel haar tol geëist. Het zal nooit concours worden maar ik ben erg tevreden met het (tussen) resultaat.
Alle deur naden etc. zijn nu netjes en alles is weer gedemonteerd voor de spuit voorbereiding.
Dat betekend dat het spuit werk nu dichterbij komt.
De kleurcombinatie: Midnachtblau met grijsbeige. Ik weet dat dit neit geleverd is op een P210 maar ik vindt het gewoon het mooiste (en de rest van het gezin ook).
Voorbeeld uit het internet:
(maar dan zonder whitewalls, die vindt ik persoonlijk niet passen).
Onze kinderen (tweeling van 5 jaar) hebben de Duett al een naam gegeven "De blauwe olifant" vanwege zijn mooie rondingen.
Thom
- René Minnebo
-
- Platinum-lid
-
- Thom Fransen
-
- Elite-lid
-
Zo heb ik inmiddels vijf dichte 4,5x15 velgen bij elkaar gezocht (eigenlijk Ama Combi) en deze laten verbreden naar 6x15 d.m.v. zogenaamde donorvelgen waardoor je maar een lasnaad ziet (het binnenbed van de donorvelg is nu het buitenbed van de Volvovelg).
Daarna heb ik ze gesealed aan de binnenkant op de lasnaad zodat ik zeker weet dat ze niet lucht lekken. Zodra het blauw gespoten gaat worden kunnen deze meegespoten worden.
Daarnaast heb ik de imperial opnieuw laten verzinken bij een bevriend bedrijf. De onderdelen glansden daarna zo sterk dat ik ze eerst maar een maand in de tuin gegooid heb

De strakmaker/spuiter is langzaam verder gekomen (zelf heb ik her en der ook wel voor wat vertraging gezorgd hoor als ik eerlijk ben).
De witte delen zijn allemaal klaar en de witte band rond de ramen is ook klaar. Ook zijn er al een aantal naadjes en randjes blauw gemaakt om straks het definitieve spuitwerk makkelijker te maken.
Vandaag had ik eigenlijk de auto willen ophalen maar vanwege de pekel en gladheid heb ik dat maar even uitgesteld (ondanks dat ie maar 15 Km. verderop staat).
Afspraak is nu dat ik eerst de neus erop zet (en uitlijn) en de deuren erin hang (en goed afhang)inclusief hang en sluitwerk (maar nog zonder klinken).
Daarna wordt het blauwe jasje gespoten en kan het definitieve afbouwen beginnen.
Blijkbaar zijn de werkzaamheden aan "de blauwe olifant" niet onopgemerkt voorbij gegaan aan de family zoals uit mijn suprise van de sint blijkt

Thom
- Rob Baeten
-
- Platinum-lid
-

- Paul Schaap
- Platinum-lid
-
En Rob: iets bredere velgen zullen jouw cabrio zeker prima staan!
- Thom Fransen
-
- Elite-lid
-
Geen bijzondere gebeurtenissen behalve een 940 Estate die op de A67 ter hoogte van Maasbrug Venlo inhaalde en zo zat te kijken (combinatie V70 met Duett op trailer in het donker) dat ie voor mij een heel flinke slinger maakte..
Thom
- Thom Fransen
-
- Elite-lid
-
Neusje weer passen samen met de binnenspatborden om 100% zeker te zijn dat alle naden kloppen voor het finale spuitwerk. Net ontdekt dat ik eerst de motorkap scharnieren en veer moet monteren. Op zich geen probleem omdat de neus er toch weer vanaf moet

Thom