Volvo Amazon 121 - 1965

Lees meer
13-12-2015 14:44 #156536 door C. Los (GAST)
Beantwoord door C. Los (GAST) in topic Volvo Amazon 121 - 1965
Heb ik ook geprobeerd alleen de kwaliteit en hechting is een stuk slechter. Met een beetje goede setup kan je een mooie gecontroleerde laagdikte aanbrengen.

Carburateur zit overigens in de auto en het motortje puft weer :D . Stationair draait hij stabieler alleen de toeren zijn hoger, kan natuurlijk zijn omdat hij geen valse lucht meer inademt maar ik vraag mij af of de toeren nu niet te hoog zijn.

Ook ben ik er achter gekomen dat ik de toerenteller moet gaan calibreren. Op een stukje van 30km heeft hij er 500km bijgeschreven :lol:

Daarnaast blijkt de pakking van uitlaat spruitstuk naar uitlaat lek, deze rookt als de motor koud is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2015 15:48 #156542 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon 121 - 1965

Ook ben ik er achter gekomen dat ik de toerenteller moet gaan calibreren. Op een stukje van 30km heeft hij er 500km bijgeschreven :lol:

...


kilometer teller bedoel je zeker ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2015 16:00 #156544 door C. Los (GAST)
Beantwoord door C. Los (GAST) in topic Volvo Amazon 121 - 1965
Aai sorry, die bedoel ik! Toerenteller.. Was het maar waar :oops: .

Benzinemeter danst overigens ook alle kanten op dus zal ook wel een wat zwak contactje hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2015 16:20 #156547 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Volvo Amazon 121 - 1965
Bedankt voor de korte theoretische uitleg, dat zal algemeen bekend zijn. Ik bedoelde hoe je wat precies uitvoert, naast het verzinken en passiveren vooral ook het "verchromen". Ik begreep dat je dit thuis uitvoert, en dat is zeker interessant voor velen.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2015 16:32 #156552 door C. Los (GAST)
Beantwoord door C. Los (GAST) in topic Volvo Amazon 121 - 1965
Ik ben net klaar met een sessie. Zodra ik weer bumper delen en sierstrips ga aanpakken(voor die laatste moet ik nog even wachten op een levering zinkoxide) zal ik een fotoverslag maken met uitleg erbij!

Dit doe ik inderdaad thuis.

Het "verchromen" is een nikkel-cobalt legering omdat dit veel minder schadelijk is voor jezelf. Door het cobalt verhoog je de hardheid en door de juiste lagen te combineren(nikkel->koper->nikkel-cobalt) krijg je een zeer vergelijkbare finish als chroom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2015 16:47 #156555 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Volvo Amazon 121 - 1965
We zijn benieuwd!
Altijd weer leuk te lezen wat er aan oplossingen gevonden wordt.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2015 18:00 #156557 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Volvo Amazon 121 - 1965
Zou mooi zijn als we op een eenvoudige manier kleine deeltjes zouden kunnen bewerken om ze roestwerend te maken.
Verzinken, galvaniseren, verkoperen of verchromen. Hoeven geen hele bumpers te zijn.
Groet, Alfred.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2015 18:37 #156586 door C. Los (GAST)
Beantwoord door C. Los (GAST) in topic Volvo Amazon 121 - 1965
Ga ik regelen! Verslag volgt!

Nu ik de carburateur heb opgeknapt loopt de motor véél soepeler. Wel begint het toerental bij stationair flink op te lopen als de motor lekker warm is. Zou dat kunnen zijn omdat hij veel minder valse lucht aantrekt en dus rijker loopt?

Is het in dit geval aan te raden om de LPG verdamper opnieuw te laten afstellen?
Anders gezegd: is hij de veroorzaker hiervan(warme motor = betere verbranding LPG = hoger toerental?)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.