Volvo amazon B23

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
08-11-2015 13:06 #155493 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo amazon B23
Stoer project!
Wat je remmerij betreft, misschien is dit inspiratie voor een mogelijke oplossing?

www.speedwaymotors.com/Wilwood-R ... ,1959.html

Wat de maten van je HRC betreft, het te verpompen volume is één factor, de geleverde druk is een tweede factor.
De kleinere boring van de Wilwood HRC levert een kleiner verplaatst volume in combinatie met de slag maar wel een hogere uitgaande druk.

Het volume van de HRC is vooral nodig om slecht afgestelde trommelremmen te compenseren.
Dan moet er natuurlijk eerst relatief veel remolie geleverd worden om de remschoenen tegen de trommels te leggen voordat er druk opgebouwd gaat worden.

Wat de inlaten van de carburatoren betreft; hier loopt ook een informatief topic over;

B20 throttle body injectiesysteem


succes en houdt ons op de hoogte, groet Jan


EDIT prachtige auto trouwens, heel sfeervolle foto's ook.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2015 16:30 #155515 door Luuk Raijmakers
Beantwoord door Luuk Raijmakers in topic Volvo amazon B23
Hoi Hans, super om te zien dat de onderdelen goed terecht zijn gekomen. De 140 ziet er mooi uit!

Allereerst bedankt voor het meedenken mannen!

De hoofdremcilinder rechts plaatsen is nog niet eens zon gek idee, echter heb ik het idee (aangezien de ingelaste accubak en de bak voor de pedalen even groot is) dat hij dan gewoon rechts zit bij een rechts gestuurde. Ik kan het ook heel goed mis hebben, en zou dan graag een fotootje zien ;)

Nu heb ik natuurlijk zelf ook nog even doorgezocht en kwam op 3 mogelijke nieuwe kandidaten:

www.wilwood.com/MasterCylinders/ ... =260-10374

www.apracing.com/product_detail ... _type.aspx

www.apracing.com/product_details ... _type.aspx

Als ik naar de data sheets kijk:

De 2e optie heeft de juiste diameter zuiger en slag,echter om deze pas te maken zal de complete pedalen box 3-3.5 cm naar achter moeten.

De laatste optie heeft de juiste diameter zuiger, en bovendien is deze maar 8cm lang wat betekend dat ik deze zonder verdere aanpassingen zou kunnen monteren. Nadeel is echter dat de slag maar 25mm ipv 32mm is.

Net dus de originele hrc maar even los gehaald, om op te werkbank te testen of deze niet toevallig een grote vrije slag heeft.
Dit is helaas niet het geval.

Als ik echter de reactie van Jan hierboven lees over de slecht afgestelde trommelremmen, heb ik een sprankje hoop dat ik deze misschien toch zou kunnen gebruiken. Ik weet echter niet of dit dan betekend dat ik de trommelremmen vaker zal moeten checken (dat moet dan maar :lol: ), en of dit verschil groot genoeg is om het verschil in slag te compenseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2015 19:29 #155521 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo amazon B23
Bij het enkele remsysteem zat de HRC inderdaad rechts.
Bij het gescheiden remsysteem in de late Amazons en in 1800 serie zat de HRC links.
Zie bijvoorbeeld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2015 07:01 #155582 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo amazon B23
Luuk, let op de smering van je nokkenas als je je blok rechtop zet, ik kwam dit tegen in een ander topic:
Amazon Combi B230T
Misschien speelt dit bij jouw type blok niet, maar toch...

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2015 09:56 #155584 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo amazon B23

"Hans Latenstein" schreef:
Luuk, let op de smering van je nokkenas als je je blok rechtop zet, ik kwam dit tegen in een ander topic:
Amazon Combi B230T
Misschien speelt dit bij jouw type blok niet, maar toch...


Inderdaad Hans, dit zou voor Luuk ook interessant kunnen zijn. Ik ga achter de info aan en laat dan wat weten.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2016 11:26 #157865 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo amazon B23
Amazon Combi B230T <a class="postlink-local" href="volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=22184&start=80">viewtopic.php?f=34&t=22184&start=80

Heel veel succes met je project

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.