De veteraan - LPG, SU's,...

Lees meer
11-04-2014 10:38 #139606 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ik kan zelf niet draaien, maar heb wel de mogelijkheid om dingen te laten draaien. :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2014 11:22 #139607 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ik zeg, WOW!
Goed idee en erg mooi uitgevoerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 11:12 #141261 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Hoogste tijd voor weer een update. Ik rij veel met de Amazon en hij doet het GOED! Kleppen laatst gesteld voor de eerste keer en heb de contactpuntjes afgesteld.

Het stuur is inmiddels al lang klaar.





Ook heb ik een electrische fan aangebracht, deze lag nog in de garage. Uiteraard geschakeld via relais en meteen een extra relais voor de mistlampen straks. Beiden gezekerd.





Ze worden geschakeld met deze schakelaars. Zoals deze ook in de 123GT horen te zitten. Alleen heeft bij mij eentje de functie om de fan aan te schakelen. En het zijn duidelijk niet de originele knoppen.



Ik ben nog niet verkocht op de mistlampen. Het zijn leenlampen, maar ik weet niet zo goed wat het is. Misschien is het wennen. Misschien zijn ze toch te klein (130mm), of misschien... Ik kan mijn vinger er nog niet op leggen, maar ik ben nog niet heel enthousiast.





Ook ben ik druk aan het zoeken naar een originele toerenteller, maar zonder geluk. Omdat ik toch wel benieuwd was hoeveel toeren hij maakt heb ik tijdelijk even een toerenteller die ik nog ergens in een bak had liggen gemonteerd. Zo gauw ik een goede toerenteller heb gevonden gaat dit lelijke ding er direct uit. *kots*



En, zoals zoveel Amazons heeft ook deze last van een wijgeraar. De temperatuurmeter doet niets, want cappilair draad gebroken in de motorruimte. Bekend probleem.
Zie je iets raars aan de meter? De aanwijzer? Valt niet echt op he...



Ik had ook nog een oude watertemperatuurmeter liggen. Electronisch gestuurd. Hiervan heb ik het binnenwerk genomen, ook van de cappilaire meter en ik heb een origineel ogende electronische meter gemaakt.
De sensor die er bij hoort staat in bestelling, dus vooralsnog niet aangesloten, maar ik heb straks weer een werkende meter.
Helaas op deze twee foto's na niets gefotografeerd. Of misschien wel, maar ik kan de foto's nergens meer terugvinden.
Zo ziet de achterkant er nu uit. 3 draadjes aansluiten en de boel werkt weer.



Nou, volgende klus is LPG, dat zal ik wel weer documenteren. Denk ik..

Wat een leuke auto is het toch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 11:28 #141262 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Deze was ook nog wel leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 11:31 #141263 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Lekker bezig!

Dat stuur is echt fantastisch zo!
Over die mistlampen: ik denk dat ze inderdaad te klein zijn. De bevestiging lijkt nu zo dominant aanwezig.
Bovendien zijn deze Hella's vrij plat, (hoekige achterkant).. Bolle achterkanten vind ik mooier/staat 'klassieker'.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 11:35 #141264 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ik denk dat de mistlampen inderdaad een slag groter beter staan. Het ontbreken van de rozetten kan het ook 'raar' maken.

Ted, waar heb je het relaisvoet (heet dat zo?) vandaan? Ziet er keurig uit!

Groet, Boele

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 11:39 #141265 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Wow, dat stuur is echt mooi geworden!
Ik heb ook nog een GT stuur liggen waarbij die huls eraf is, dus ik ga zoiets ook maar laten maken (of een goed excuus om zelf eens uit te kijken voor een klein draaibankje).

Toerenteller: Er staat nog een nieuwe te koop op eBay (kost 300 euro of beste voorstel, was eerst 450)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 11:47 #141267 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Dank je Erik, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn ja. Ik zou wel graag de Marchal's er op willen hebben. Misschien een leuk cadeautje voor mijn verjaardag! :D
Heeft iemand een foto van een Amazon met de reproductie Marchal's?

Boele, de relaisvoet is van Hella. Ik heb het geluk dat er hier nog wel eens wat over blijft op de zaak, dus ik heb het niet in de winkel hoeven "halen". Maar ik neem aan dat het bij iedere automaterialenzaak wel te bestellen is.

Dank je Lars.
Die toerenteller op Ebay had ik inderdaad al gezien. Iedere keer als er eentje langs komt op Ebay bied ik gezellig mee de laatste 2 minuten, maar iedere keer wordt ik toch overboden. Het omhoogschieten van de prijzen op het laatste moment... Yep, that's me. :evil:
€300 vind ik nu nog net even te veel, ook omdat het niet de toerenteller is die er in hoort... details. Maar misschien draait het er uiteindelijk toch op uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 11:54 #141269 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ik niet.. wel een fotootje met Cibie Oscar's (en een onbekend setje)





Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 12:30 #141271 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Hmm ja. Bedankt.. Misschien missen de koehoorns wel. Is dat het..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.