De veteraan - LPG, SU's,...

Lees meer
13-06-2014 12:36 #141272 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ik had op mijn combi deze.

Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 13:07 #141274 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Hoe groot zijn die? Die zijn me weer net wat te groot. Staat wel heel heftig (in goede zin).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2014 13:26 #141275 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic De veteraan - LPG, SU's,...

"Sertons" schreef:
Hoe groot zijn die? Die zijn me weer net wat te groot. Staat wel heel heftig (in goede zin).

Deze Hella lampen zijn 170mm geloof ik, even groot als de koplampen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2014 18:09 #141276 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Oooh ja, dat ziet er lekker uit!
Dat moet ongeveer de maat gaan worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2014 12:07 #143008 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Hallo, ben ik weer.

Inmiddels weer wat zaken aangepakt. Voornamelijk LPG installatie geinstalleerd. In eerste instantie was de auto voorzien van een Stromberg carb. Dus installatie besteld voor een enkele Stromberg incl. liftsetje.

Lekker bouwen, eerst maar achterin begonnen..

Tank ingebouwd (nadat ik eerst wat laswerk heb moeten doen aan de binnenschermen). De kofferruimte is ook weer netjes wit geschilderd. Ziet er weer pico bello uit. (Soort van)



Daarna de vulslang aansluiting. Hier is natuurlijk maar 1 optie voor, in de reflector.



Zie je bijna niets van



De electronica. Ik vind die knoppen voor gasinstallaties maar lelijk. Maar ik heb een passend alternatief gevonden vind ik zelf. Knop in het midden van de foto. 3 standen tuimelschakelaar die de gasinstallatie en de brandstofmeter aanstuurt. Dus op benzine geeft de meter benzinestand. Op gas geeft de meter gasstand. Yessss



Terwijl ik met de gasinstallatie bezig was werd ik ook nog een jaartje ouder. Mijn ouders vonden het wel een goed idee dat, nu ik toch bezig was, ik beter nu dubbele carburateurs kon monteren omdat ik anders de boel weer om moest bouwen later. Ik wilde toch de originele SU's er op hebben uiteindelijk. Ja, mijn ouders zijn fantastisch! :D Geweldig cadeau.

Dus enkele mengstuk omgeruild voor twee SU mengstukken en de verdamper (die ik al gemonteerd had) iets verplaatst om ruimte te maken. Het uiteindelijk resultaat is dit geworden.









Het enige waar ik echt de pest in heb zijn de verschillende kleuren filters. Wie verzint er zoiets? De witte heb ik zelfs al teruggestuurd en bij een ander besteld en toen kreeg ik weer de witte. Ongelooflijk... Nou ja, jammer dan.

Eerste keer tanken, spannend moment, maar alles was lekvrij en werkt.



Hij rijdt echt prima op LPG, op de basisafstelling met een beetje fine-tuning. Ik wil nog een keer aan een CO-meter om de afstelling echt goed te doen, maar vooralsnog pakt de auto lekker op en rijdt het perfect. Maar ik heb pas 100km op gas gereden.. WOHOO

Ennn, de temperatuurmeter werkt. Ik heb hem omgebouwd, zoals eerder te lezen, naar een electronische variant. De meter staat mooi in het midden op bedrijfstemperatuur..
Op de foto is het moeilijk te zien, maar het werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2014 12:26 #143009 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Gaaf! Mooie upgrade! Tot nu toe heeft iedere auto die ik heb gehad, beter op LPG gelopen (en geroken) dan Benzine.

Reflector upgrade wil ik ook nog eens doen, maar ik ben er nog niet uit hoe ik aan de achterzijde een stevige constructie maak voor de vuller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2014 12:32 #143010 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Die pot waar de vuller in komt bestaat uit twee delen. Ik heb het achterste deel zo verzaagd dat het precies de contouren van het plaatwerk volgt. De reflector met vuller zit steviger aan de auto vast dan de reflector zonder vuller.

Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Mooier dan op benzine heb ik m nog niet, maar wel vergelijkbaar. Dat gaat wel goed komen! :D


Nu nog een originele toerenteller. Als iemand er nog eentje heeft liggen of eentje weet voor een normale prijs....
Ik ben er al achter dat het originele gat wel in het metalen dashboard onder het dek zit, maar sinds er een nieuw dek in is gekomen is de toerenteller vergeten... :?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2014 00:49 #143024 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ja, die dubbele SU, helemaal goed.... Wat heb je toch een lieve ouders...
Mooi die LPG aansluiting in de reflector, het is inderdaad wat passen en meten.
Meestal is een moer of ring aan de buitenzijde -dus in het reflectorhuis - nodig om het geheel stevigheid te geven.
Ik had deze gelast, vervolgens de vulopening erdoor heen laten steken, vier gaatjes en schroeven met verzonken kop, klaar.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2014 09:57 #143103 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ja, ik heb dus dit gebruikt.



Ik heb een gat van 70 mm rond gezaagd in het achterscherm. Met het originele bevestigingsgat van de reflector als middelpunt. Het binnenste deel van de pot (links op foto) schuift in het reflectorhuis en dan door het gat in het achterscherm.
Het buitenste deel (rechts op foto) heb ik verzaagd zodat het precies de contouren van het achterscherm volgt. Deze is van binnen gemonteerd tegen de pot die van buiten komt. Ze trekken zichzelf vast aan elkaar met het achterscherm als aanlegvlak. Dit zit zo vast als een huis en je hoeft niets te lassen e.d.

Daarna de refelctor bevestigd op de dop van de vuller en je hebt een weggewerkte lpg vuller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2014 23:11 #143294 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Mooi werk! Handige snuiter :mrgreen: . Is het synchroniseren goed gelukt? Ik ben wel eens flink aan het klooien geweest met het synchroniseren van dubbele SU's :twisted:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.