- Berichten: 56
De veteraan - LPG, SU's,...
- T. Sertons (GAST)
- Offline
- Senior lid
Na het hermonteren ging het afstellen een stuk beter en was ik in een half uurtje klaar. Ze lopen nu erg goed op benzine en op LPG. Wel nog wat rijk op LPG vermoed ik, dus ik wil nog een keer aan een CO meter hangen.
Synchroniseren had ik nog het minst moeite mee uiteindelijk.
Overall ben ik zeer tevreden met het uiteindelijke resultaat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ziko de Kubber
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 49
Met vriendelijke groet, Ziko
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- T. Sertons (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 56
Ziko, kun je je keuze beargumenteren? Ik ben nog niet overtuigd over mistlampen of verstralers.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ziko de Kubber
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 49
Mistlampen zijn te herkennen aan de verticale banen in het glas, en vaak is er een B in gegoten van het Franse 'brouillard'.
Met vriendelijke groet, Ziko
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Goossen Foppen
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 72
Je kunt er ook voor kiezen om één mistlamp en één verstraler te plaatsen. Dat werd ook vaak gedaan, maar vind ik persoonlijk wat minder fraai.
En Ted, mocht je nog geinteresseerd zijn in de replica Marchals, kom dan gerust eens langs. Harderwijk is per slot van rekening maar een klein stukje
Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Dit staat op Wikipedia:Mistlampen mogen alleen bij een zicht van minder dan 50 mtr. gevoerd worden.
Mistvoorlicht mag gebruikt worden als door mist, sneeuw of regenval het zicht ernstig belemmerd is (minder dan 200 meter zicht). Hierbij mag tevens dimlicht of stadslicht ingeschakeld zijn en 's nachts (buiten de bebouwde kom) samen met grootlicht. Mistvoorlicht mag als enige verlichting voor gebruikt worden.[2] Het gebruik van mistvoorlicht onder weersomstandigheden waarbij het zicht niet beperkt is, bijvoorbeeld uit esthetische overwegingen, is niet toegestaan.
Het mistachterlicht mag alleen aan staan bij zicht < 50 meter
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Je zegt dat dit een 123GT is, maar ik zie alleen brede wielen en een GT-stuur als kenmerken.
Geen extra lampen, geen spiegels op de schermen, geen rozetten op de bumpers en geen dubbele carburateur. Weet je zeker dat het een 123GT is?
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- T. Sertons (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 56
Joop, ik heb het chassisnr laten checken bij Volvo in Zweden en er is bevestigd dat het een 123gt is die origineel in Zweden geleverd is. Ja hij is beroofd van veel van zijn kenmerkende onderdelen maar die zijn wel weer te vinden. Het chassis(nummer) is leidend in deze en dat is kloppend. De rest komt vanzelf.
Dubbele carburateurs (komen van een andere originele 123gt die is voorzien van dubbele Webers voor de rally) zitten er inmiddels op. Evenals verstralers en een originele toerenteller. Langzaam komen we er wel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.