De veteraan - LPG, SU's,...

Lees meer
08-09-2014 08:42 #143304 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ik ben vooral aan het klooien geweest omdat de SU's net niet helemaal lekker in orde waren. Hebben een tijd op de plank gelegen nadat ze (deels) gereviseerd waren (lees een paar jaar) dus ik heb uiteindelijk toch maar een nieuw revisiesetje besteld.
Na het hermonteren ging het afstellen een stuk beter en was ik in een half uurtje klaar. Ze lopen nu erg goed op benzine en op LPG. Wel nog wat rijk op LPG vermoed ik, dus ik wil nog een keer aan een CO meter hangen.
Synchroniseren had ik nog het minst moeite mee uiteindelijk.

Overall ben ik zeer tevreden met het uiteindelijke resultaat. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2014 11:06 #143746 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Zocht je nog mistlampen?
Is dit wat? link.marktplaats.nl/850943000
Ken de verkoper verder niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2014 12:10 #143749 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Ik zou zelf kiezen voor verstralers en niet voor mistlampen. Of het moet puur geen om het esthetische gedeelte.

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2014 21:21 #143765 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Dank voor de tip Lars.

Ziko, kun je je keuze beargumenteren? Ik ben nog niet overtuigd over mistlampen of verstralers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2014 15:19 #143801 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Mistlampen schijnen alleen vlak voor de auto en wat meer naar de zijkant. Mijn ervaring is dat dit zowel bij mist/regen of gewoon in het donker weinig toegevoegde waarde heeft t.o.v. de normale koplampen. Verstralers zijn zoals de naam zegt bedoeld om verder weg te stralen. Voorbij het licht van de normale koplampen, dit is een bredere en hogere lichtbundel die echt zorgt voor meer zicht op donkere wegen.

Mistlampen zijn te herkennen aan de verticale banen in het glas, en vaak is er een B in gegoten van het Franse 'brouillard'.

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2014 17:50 #143855 door Goossen Foppen
Beantwoord door Goossen Foppen in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Het voordeel van verstralers is dat je ze ook zo nu en dan kunt gebruiken. Mistlampen mogen alleen bij een zicht van minder dan 50 mtr. gevoerd worden. Verstralers kunnen meegeschakeld worden met groot licht, mistlampen moeten apart geschakeld worden.

Je kunt er ook voor kiezen om één mistlamp en één verstraler te plaatsen. Dat werd ook vaak gedaan, maar vind ik persoonlijk wat minder fraai.

En Ted, mocht je nog geinteresseerd zijn in de replica Marchals, kom dan gerust eens langs. Harderwijk is per slot van rekening maar een klein stukje ;)

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2014 11:03 #144413 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic De veteraan - LPG, SU's,...

Mistlampen mogen alleen bij een zicht van minder dan 50 mtr. gevoerd worden.

Dit staat op Wikipedia:
Mistvoorlicht mag gebruikt worden als door mist, sneeuw of regenval het zicht ernstig belemmerd is (minder dan 200 meter zicht). Hierbij mag tevens dimlicht of stadslicht ingeschakeld zijn en 's nachts (buiten de bebouwde kom) samen met grootlicht. Mistvoorlicht mag als enige verlichting voor gebruikt worden.[2] Het gebruik van mistvoorlicht onder weersomstandigheden waarbij het zicht niet beperkt is, bijvoorbeeld uit esthetische overwegingen, is niet toegestaan.

Het mistachterlicht mag alleen aan staan bij zicht < 50 meter

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2014 20:56 #144974 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Nog op zoek naar een toerenteller Ted? Check mijn zojuist gespotte .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2014 10:42 #144988 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Mooi project en ik wens je ook veel plezier.

Je zegt dat dit een 123GT is, maar ik zie alleen brede wielen en een GT-stuur als kenmerken.
Geen extra lampen, geen spiegels op de schermen, geen rozetten op de bumpers en geen dubbele carburateur. Weet je zeker dat het een 123GT is?

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2014 22:46 #145675 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Hej Lars, bedankt voor de tip maar inmiddels heb ik er al ergens eentje op de kop weten te tikken. Foto's volgen nog. Ik ben zo druk dat ik amper nog tijd heb om aan de auto te sleutelen.

Joop, ik heb het chassisnr laten checken bij Volvo in Zweden en er is bevestigd dat het een 123gt is die origineel in Zweden geleverd is. Ja hij is beroofd van veel van zijn kenmerkende onderdelen maar die zijn wel weer te vinden. Het chassis(nummer) is leidend in deze en dat is kloppend. De rest komt vanzelf.
Dubbele carburateurs (komen van een andere originele 123gt die is voorzien van dubbele Webers voor de rally) zitten er inmiddels op. Evenals verstralers en een originele toerenteller. Langzaam komen we er wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.