Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
12-02-2013 00:57 #123379 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ rob, bedankt voor de info! dat zou inderdaad een berg werk, tijd en moeite schelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2013 01:00 #123380 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ kevin, dat geloof ik graag. alsnog loopt het voor mijn gevoel als een trein (voor zover ik gewend ben). iniedergeval veel en veel beter waarmee ik nu rij haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2013 04:55 #123382 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik ben geen 'origineel freak' maar zulke brede sloffen gaat te ver, dit zal ik je uitleggen.h
Uit de rallysport is de Amazon berucht vanwege het afbreken van de steekassen, dit zal gebeuren met dergelijke uitgebouwde velgen in combinatie met een B30E.
Dit kun je maar beter vooraf weten dan dat je na een heleboel werk alsnog door de takelwagen kan worden afgevoerd, want dan kan de ANWB je niet meer afslepen.

Ook kun je het remsysteem van die 164E gebruiken, daar zitten brede geventileerde schijven voor en achter op en een sterkere rembekrachtiger, ook de 164achteras overzetten zou ik je adviseren, is wel even wat passen, lassen en meten, maar dan heb je spullen die op het gewicht en de kracht van een 164E zijn ontworpen.
Bovendien heb je dan meteen de mogelijkheid om de bak en cardan te gebruiken en past het er onder, tussen as zal wel wat moeten worden ingekort.

Op deze wijze ben je verantwoord bezig, zo veel opvoeren en uitbouwen op een standaard 40+ Amazon is vragen om problemen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2013 09:26 #123386 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
no offence, maar ik ben geen rallyrijder en dat scheelt al een hoop leed lijkt mij.
en aangezien de B30E tussen de 50 en 100 kilo meer weegt zie ik het probleem niet echt in, omdat dat ongeveer hetzelfde zou wegen als ik een bijpassagier zou meenemen. en aangezien de velgen heel ver over de remmerij heenvalt lijkt in mijn ogen dat het gewicht op de velgen goed worden verdeeld. toch bedankt voor je reactie! ik zal er alsnog even goed naar kijken vandaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2013 09:34 #123388 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Wessel Renken" schreef:
no offence, maar ik ben geen rallyrijder en dat scheelt al een hoop leed lijkt mij.
en aangezien de B30E tussen de 50 en 100 kilo meer weegt zie ik het probleem niet echt in, omdat dat ongeveer hetzelfde zou wegen als ik een bijpassagier zou meenemen. en aangezien de velgen heel ver over de remmerij heenvalt lijkt in mijn ogen dat het gewicht op de velgen goed worden verdeeld. toch bedankt voor je reactie! ik zal er alsnog even goed naar kijken vandaag.


Wessel,

Ik heb een keer een Amazon gezien waar een steekas kapot ging. Wel op het circuit, maar die Amazon ging wel op zijn kant!
Wat je het beste kan controleren voor de steekassen, is de ET waarde. Als de ET waarde enigszins in de buurt van de 25-40 blijft, lijkt het mij niet zo'n probleem met zulke brede velgen.

Ik heb geen technische studie gevolgd, maar 100kg meer in een bocht is aanzienlijk op de assen. Met zulke brede sloffen neem je een bocht ook anders.

Verder een mooi project! Ik blijf je volgen. Een zes-in-lijn klinkt heerlijk! Ik ben benieuwd of je hem er netjes in krijgt. Schijnt krap te zijn.

Ben je trouwens al lid van de vereniging? Wellicht is het VKV Jongerenregister wat voor je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2013 10:39 #123390 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ boele, ik heb even de ET maat opgemeten en kwam uit op een waarde van 35, dus dat zou geen probleem moeten vormen?
bedankt voor je reactie en waardering! ja er zal veel geslepen en gelast moeten worden, maar dat gaat uiteindelijk helemaal goedkomen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2013 21:35 #123571 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Goed bezig!
Als je overigens nieuwe reacties plaatst op in je eigen topic in plaats van de startpost bewerken, zal je topic telkens weer bovenaan worden geplaatst en meer worden gelezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2013 22:07 #123573 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Lars
thanx voor de tip! zal ik bij de volgende update gaan toepassen (:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2013 13:14 #123593 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
zo je bent lekker bezig. Goed om te zien dat je zo vorderd. Hoe ga je het doen met het laswerk? Heb je zelf de spullen en know how om dat zelf te doen?

Ik blijf het volgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2013 17:49 #123603 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Steven
bedankt! ja het schiet aardig op in dit tempo. ik heb zelf een elektrodenapparaat die ik alleen gebruik voor het aanpassen van de uitlaat, de rest zoals het schutbord en motorsteunen zal moeten worden gedaan met een CO2 apparaat zodat ik zeker weet dat t goed gelast word.
gelukkig heb ik 2 lasdiploma's en kom ik uit de metaalindustrie dus dat scheelt een hoop (:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.