- Berichten: 2034
restauratie P210PP
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
Waarschijnlijk het tegenhoudende spiraalveertje los/gebroken.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 168
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
"Rudi Dortangs" schreef:
"De snelheidsmeter (rol) doet van alles (rond tollen en zo) behalve de snelheid aan geven."
Waarschijnlijk het tegenhoudende spiraalveertje los/gebroken.
De snelheidsmeter heeft ook een palletje die de rol tegenhoudt bij 0 km/h. Die is dan ook kapot, dan gaat de spanning van de veer eraf en doet hij waar hij zin in heeft.
Ik heb ooit een topic over de werking geschreven. Daarin staat ook hoe je hem kan calibreren
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
of na zes keer is scheepsrecht. (uhh)
Ja na de zesde keer had ik een goed werkende km teller. De snelheidsindicatie is iets (5-10%) te hoog, dus goed.
Echter de dag- totaalteller telden duidelijk 12-15% teveel.
Tja dus de zevende keer is echt een geluksgetal.
Tandjes tellen en tandwieltjes vervangen, leuk werkje (hulpgereedschapje gemaakt), en JAA geen afwijking meer.
Best wel jammer ik reed net "zuinig".
Maar nu hoef ik ook niet meer te rekenen als de navigatie aangeeft ... km x 1,2 = .... enz. Prettiggg.
Zo al weer een klus geklaard. Op naar de volgende.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Maar ik ben de afgelopen weken (maanden) bezig geweest met het in kaart brengen van het elektrisch schema.
Ja want een Politie-uitvoering wijkt af van standaard, dus....
Tja dan heb je eindelijk dat schema en zie je dat er in de loop der tijd toch door deze en gene aardig geknutseld is.
Ben nu bezig om een correct schema te maken waarna ik de bekabeling etc. kan aanpassen aan zoals het zou moeten.
In de tussentijd toch een gedeelte opgepakt: verlichting !!
Dimlicht - grootlicht zat half direct via lichtschakelaar aangesloten. Of te wel soms wel soms niet dimlicht.
Het dimlicht grootlicht relais blijkt van een P1800 te zijn. Krijg je zo als er van allerlei onderdelen de laatste Duetts geassembleerd worden.
Zal foto s toevoegen en verhaaltje verder vervolgen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
De relais !!!!
In het binnenspatbord zijn zowel links als rechts voor ieder lamp voor (en claxon) aparte relais (zwart) gemonteerd.
Links ervan is het zilverkleurige/aluminium dim/grootlicht relais van een P1800 gemonteerd.
1 relais voor dimlicht, 1 voor grootlicht en 1 voor claxon.
Sommige werkten niet meer of soms en waren met de kabel direct aangesloten en niet meer via relaiscontact.
Dus uitbouwen, openmaken, contacten reinigen, spoelbedrading vernieuwen, doorsoldering naar aansluiting vernieuwen etc.
Spoelbedrading is gelakt koperdraad. Door leeftijd enz. was lak gedeeltleijk weg en door trillingen van rijden maakte deze sluiting met massa waardoor relais niet meer schakelde (soms).
En dan nog de bedrading correct aansluiten opdat de stroom niet meer rechtstreeks via lichtschakelaar gaat maar netjes via relaiscontact.
EN tada de verlichting werkt weer (altijd) zoals je verwacht.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Ik ben begonnen aan het vervangen van het plaatwerk "onderlangs" vanwege "ventilatiegaten".
Een geweldige Technische Avond over plaatwerk van regio Zuid ! Top. Bruikbare tips.
De meeste tijd gaat natuurlijk zitten in uitmeten en aftekenen.
Maar dan mag eindelijk de slijpschijf zijn werk doen.
De binnenplaat ook maar meteen behandeld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.