- Berichten: 2109
restauratie P210PP
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Waarschijnlijk het tegenhoudende spiraalveertje los/gebroken.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
- Berichten: 184
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
"Rudi Dortangs" schreef:
"De snelheidsmeter (rol) doet van alles (rond tollen en zo) behalve de snelheid aan geven."
Waarschijnlijk het tegenhoudende spiraalveertje los/gebroken.
De snelheidsmeter heeft ook een palletje die de rol tegenhoudt bij 0 km/h. Die is dan ook kapot, dan gaat de spanning van de veer eraf en doet hij waar hij zin in heeft.
Ik heb ooit een topic over de werking geschreven. Daarin staat ook hoe je hem kan calibreren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fons Bouvrie
- Administrator
-
- Berichten: 32
of na zes keer is scheepsrecht. (uhh)
Ja na de zesde keer

Echter de dag- totaalteller telden duidelijk 12-15% teveel.
Tja dus de zevende keer :lol: is echt een geluksgetal.
Tandjes tellen en tandwieltjes vervangen, leuk werkje (hulpgereedschapje gemaakt), en JAA geen afwijking meer.
Best wel jammer ik reed net "zuinig".
Maar nu hoef ik ook niet meer te rekenen als de navigatie aangeeft ... km x 1,2 = .... enz. Prettiggg.
Zo al weer een klus geklaard. Op naar de volgende.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fons Bouvrie
- Administrator
-
- Berichten: 32
Maar ik ben de afgelopen weken (maanden) bezig geweest met het in kaart brengen van het elektrisch schema.
Ja want een Politie-uitvoering wijkt af van standaard, dus....
Tja dan heb je eindelijk dat schema en zie je dat er in de loop der tijd toch door deze en gene aardig geknutseld is.
Ben nu bezig om een correct schema te maken waarna ik de bekabeling etc. kan aanpassen aan zoals het zou moeten.
In de tussentijd toch een gedeelte opgepakt: verlichting !!
Dimlicht - grootlicht zat half direct via lichtschakelaar aangesloten. Of te wel soms wel soms niet dimlicht.
Het dimlicht grootlicht relais blijkt van een P1800 te zijn. Krijg je zo als er van allerlei onderdelen de laatste Duetts geassembleerd worden.
Zal foto s toevoegen en verhaaltje verder vervolgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fons Bouvrie
- Administrator
-
- Berichten: 32
De relais !!!!
In het binnenspatbord zijn zowel links als rechts voor ieder lamp voor (en claxon) aparte relais (zwart) gemonteerd.
Links ervan is het zilverkleurige/aluminium dim/grootlicht relais van een P1800 gemonteerd.
1 relais voor dimlicht, 1 voor grootlicht en 1 voor claxon.
Sommige werkten niet meer of soms en waren met de kabel direct aangesloten en niet meer via relaiscontact.
Dus uitbouwen, openmaken, contacten reinigen, spoelbedrading vernieuwen, doorsoldering naar aansluiting vernieuwen etc.
Spoelbedrading is gelakt koperdraad. Door leeftijd enz. was lak gedeeltleijk weg en door trillingen van rijden maakte deze sluiting met massa waardoor relais niet meer schakelde (soms).
En dan nog de bedrading correct aansluiten opdat de stroom niet meer rechtstreeks via lichtschakelaar gaat maar netjes via relaiscontact.
EN tada de verlichting werkt weer (altijd) zoals je verwacht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fons Bouvrie
- Administrator
-
- Berichten: 32
Ik ben begonnen aan het vervangen van het plaatwerk "onderlangs" vanwege "ventilatiegaten".
Een geweldige Technische Avond over plaatwerk van regio Zuid ! Top. Bruikbare tips.
De meeste tijd gaat natuurlijk zitten in uitmeten en aftekenen.
Maar dan mag eindelijk de slijpschijf zijn werk doen.
De binnenplaat ook maar meteen behandeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fons Bouvrie
- Administrator
-
- Berichten: 32
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fons Bouvrie
- Administrator
-
- Berichten: 32
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.