restauratie P210PP

Lees meer
25-11-2013 12:26 #134299 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic restauratie P210PP
"De snelheidsmeter (rol) doet van alles (rond tollen en zo) behalve de snelheid aan geven."
Waarschijnlijk het tegenhoudende spiraalveertje los/gebroken.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2013 12:32 #134301 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic restauratie P210PP
Deed je snelheidsmeter het voor de APK wel, is nl apk afkeur mits je een tom tom o.i.d. in de auto had zitten op dat moment dan mag het nl wel en wordt ie wel APK geodgekeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2013 13:01 #134302 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic restauratie P210PP
Volgens mij geld dat alleen voor voertuigen van na 1967

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-11-2013 18:29 #134340 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic restauratie P210PP

"Rudi Dortangs" schreef:
"De snelheidsmeter (rol) doet van alles (rond tollen en zo) behalve de snelheid aan geven."
Waarschijnlijk het tegenhoudende spiraalveertje los/gebroken.


De snelheidsmeter heeft ook een palletje die de rol tegenhoudt bij 0 km/h. Die is dan ook kapot, dan gaat de spanning van de veer eraf en doet hij waar hij zin in heeft.

Ik heb ooit een topic over de werking geschreven. Daarin staat ook hoe je hem kan calibreren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2014 16:21 #136562 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Zoals het gezegde luid: de aanhouder wint.

of na zes keer is scheepsrecht. (uhh)

Ja na de zesde keer :) had ik een goed werkende km teller. De snelheidsindicatie is iets (5-10%) te hoog, dus goed.
Echter de dag- totaalteller telden duidelijk 12-15% teveel.

Tja dus de zevende keer :lol: is echt een geluksgetal.
Tandjes tellen en tandwieltjes vervangen, leuk werkje (hulpgereedschapje gemaakt), en JAA geen afwijking meer.
Best wel jammer ik reed net "zuinig".
Maar nu hoef ik ook niet meer te rekenen als de navigatie aangeeft ... km x 1,2 = .... enz. Prettiggg.

Zo al weer een klus geklaard. Op naar de volgende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2014 10:10 #144596 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Zo, het was weer een tijdje stil. :oops:

Maar ik ben de afgelopen weken (maanden) bezig geweest met het in kaart brengen van het elektrisch schema.
Ja want een Politie-uitvoering wijkt af van standaard, dus....

Tja dan heb je eindelijk dat schema en zie je dat er in de loop der tijd toch door deze en gene aardig geknutseld is.

Ben nu bezig om een correct schema te maken waarna ik de bekabeling etc. kan aanpassen aan zoals het zou moeten.

In de tussentijd toch een gedeelte opgepakt: verlichting !!
Dimlicht - grootlicht zat half direct via lichtschakelaar aangesloten. Of te wel soms wel soms niet dimlicht.
Het dimlicht grootlicht relais blijkt van een P1800 te zijn. Krijg je zo als er van allerlei onderdelen de laatste Duetts geassembleerd worden.
Zal foto s toevoegen en verhaaltje verder vervolgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2015 09:52 #148683 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Vervolg.
De relais !!!!
In het binnenspatbord zijn zowel links als rechts voor ieder lamp voor (en claxon) aparte relais (zwart) gemonteerd.


Links ervan is het zilverkleurige/aluminium dim/grootlicht relais van een P1800 gemonteerd.

1 relais voor dimlicht, 1 voor grootlicht en 1 voor claxon.
Sommige werkten niet meer of soms en waren met de kabel direct aangesloten en niet meer via relaiscontact.
Dus uitbouwen, openmaken, contacten reinigen, spoelbedrading vernieuwen, doorsoldering naar aansluiting vernieuwen etc.


Spoelbedrading is gelakt koperdraad. Door leeftijd enz. was lak gedeeltleijk weg en door trillingen van rijden maakte deze sluiting met massa waardoor relais niet meer schakelde (soms).



En dan nog de bedrading correct aansluiten opdat de stroom niet meer rechtstreeks via lichtschakelaar gaat maar netjes via relaiscontact.
EN tada de verlichting werkt weer (altijd) zoals je verwacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2015 12:21 #148729 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Auto staat in "winterstalling" voor klusje PLAATWERK.
Ik ben begonnen aan het vervangen van het plaatwerk "onderlangs" vanwege "ventilatiegaten".

Een geweldige Technische Avond over plaatwerk van regio Zuid ! Top. Bruikbare tips.

De meeste tijd gaat natuurlijk zitten in uitmeten en aftekenen.
Maar dan mag eindelijk de slijpschijf zijn werk doen.






De binnenplaat ook maar meteen behandeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2015 11:08 - 11-12-2015 17:15 #148861 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Zo, nu kan er aan de "opbouw" begonnen worden.


en na het nodige laswerk wordt het weer een geheel.


en kan er aan het vervolg worden begonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2015 17:11 #156487 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
En we gaan rustig verder.


Door het lassen komt er warmte in het plaatmateriaal waardoor je de nodige tijd weer bezig bent om het strak te krijgen.
Zo leer je wel krimpen en rekken.
Want hoe strakker de plaat, des te minder hoef je te plamuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.