Witte Amazon '66 opknappen

Lees meer
24-04-2012 17:46 #113103 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Witte Amazon '66 opknappen
Als je zo'n auto hebt is 42,80 toch niet te duur voor een goed gebogen ribbelplaat?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2012 18:02 #113104 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Witte Amazon '66 opknappen

"Kevin de Leuw" schreef:
Als je zo'n auto hebt is 42,80 toch niet te duur voor een goed gebogen ribbelplaat?


Voor een goed gebogen ribbelplaat is dat inderdaad niet (te) duur. Maar waar vind je die dan? Bij de club zijn ze met 83 euro al aan de 'goedkopere' kant. De imitaties die her en der worden aangeboden vertrouw ik niet zo.. als de verkopende partij er al bij zet dat ze geen goede pasvorm hebben haak ik toch wel af. Die dingen zitten nou eenmaal in het zicht.

Verder is het zo dat behalve de ribbelplaten de rest van de kofferbak ook slecht is.. als ik daarvoor plaatmateriaal moet bestellen (al dan niet van lagere kwaliteit) dan kom ik alsnog aan honderden euro's (reservewielbak, bumpersteun-houders, achterbalk onder achterklep, wielranden binnen en buiten, etc.) Dan stop ik er liever meer tijd in en slijp/knip/vouw/schuur/timmer ik net zo lang tot het allemaal past. Leer ik er ook nog eens wat van..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2012 19:41 #113105 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Witte Amazon '66 opknappen
Tjsa orgineel heb je inderdaad niet voor dat geld, 42,80 is voor een imitatie.
Als je het zo mooi kan maken is het uiteraard voordeliger en leuk om te doen ik doelde meer op het vragen of de oom van Niek hem voor Niek niet kon kloppen.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2012 21:30 #113109 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic Witte Amazon '66 opknappen
Als ik het opknap wil ik het wel goed doen en vind ik imitatie toch geen goed idee, wil de 83 euro aan beide kanten dan wel uitgeven. Het is niet mijn oom maar mijn schoonvader, hij zit in de metaal. Helaas is hij geen plaatwerker, maar kan hij verder wel vanalles lassen/maken. Ik denk dat het voor een ervaren plaatwerker bovendien ook lastig is om die ribbels er fatsoenlijk in te krijgen, laat staan op de goede plaats. De rest van de kofferbak van mijn amazon ziet er aardig uit, hopen dat ik niet nog meer verrassingen tegenkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2012 23:38 #113192 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Witte Amazon '66 opknappen
Op zich is het imitatie plaatwerk best bruikbaar, zeker die ribbelplaten van de bodem, deze moeten er toch in worden gelast en zitten grotendeels uit het zicht.
Je kunt aardig besparen door die te kopen en het er zelf in te zetten.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.