Volvo Amazon 1965

Lees meer
11-03-2011 19:20 #101362 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Volvo Amazon 1965
De vraag over die steunen vindt ik zeer valide. Als ik het goed zie is de doorlopende balk uit de motorruimte verre van in takt. Sterker, zowel tegen de cabine aan als op het kruispunt met de voorste dwars-balkjes lijkt hij me vrijwel weg te zijn. Ik zou dan ook persoonlijk voorstander er van zijn die balk(en) eerst gefaseerd in orde te brengen om de stijfheid weer in de voortrein te brengen. Ook wil ik je aanraden om, als je hem op krukjes zet, er voor de veiligheid ook gestapeld hout onder te leggen zodat als het mis gaat, hij niet ver naar beneden kan komen en je zelf in ieder geval gezond onder de wagen weg komt. Veiligheid voor alles en geroest of niet, ze blijven meer dan een ton wegen :roll:

Succes met de werkzaamheden (oh, en maak de accu los voor je gaat lassen)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2011 18:24 #101481 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1965
hey Bob,
dat komt wel goed.
ik kom binnekort ook wel eens een keertje kijken hoe het met de werken staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2011 21:32 #101489 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon 1965

"Bob Bocken" schreef:

De achterophanging montage is daar slecht en kan afbreken..!! Is dat nog wel goed te redden?

De meeste plekken zijn inderdaad de bekende zwakke plekken. Aan de kokerbalk voor te zien is er ook al wel eens aan gelast. Wellicht is hij daarna niet goed aan de binnenkant behandeld.
Wat betreft het afbreken van de ophanging, dat zal niet 123 gebeuren.
Is dat iets wat de APK keurmeester zei?
Ik kan het op de foto misschien niet goed genoeg beoordelen, maar ik zie geen reden waarom dat zou gebeuren.
Dan zou namelijk de steun al op afscheuren moeten staan of zelf verroest zijn. Een gat in de balk voor de steun is nog niet eens direct onherstelbaar. Heb je daar misschien nog een beter belichte foto van?

Op zich ziet het er verder wel redelijk te overzien uit.
Laswerk aan de bodem is doorgaans makkelijker dan aan de body (ook met overspuiten etc).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bob Bocken (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2011 09:29 #101669 door Bob Bocken (GAST)
Beantwoord door Bob Bocken (GAST) in topic Volvo Amazon 1965
Het opkrikke gaat mij voolal even om dat ik de balken zuiver kan maken, en dus echt een duidelijk overzicht heb wat ik eruit ga halen en wat niet.
En natuurlijk veiligheid voor alles,vca.. :)

De achteras nah mij leek et ook wel erg overdreven maargoed, ik ga niet met zoon man in discussie :?
De balk zit idd net voor een doorgeroest gat maar de opgelaste steun is gwn nog keihard... dus die is zowiezo bruikbaar.

En wat is slim om te doen= de vervangstukken zelf maken of gwn in de bekende shops halen waar ze te koopstaan?
Ik weet niet als het veel rendabeler is als ik ze zelf laat zette?
En de kleine steunen zijn zo te krijgen maar de lange kokerbalken? en dorpels?
Zijn dat overzet stukken ? want het was mij nog niet zo heel duidelijk.

Ik heb nu eindelijk een stalling waar ik hem mag zetten en aan werken dus dat zit in iedergeval wel weer goed en het is op loopafstand van mij thuis 8-)

Grts

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2011 18:12 #101680 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Volvo Amazon 1965
De dwars balkjes voor zou ik gewoon kopen. dat geld ook voor de opzet plaat onder de dorpels/deuren. Daar zit een lange balk achter die tussen de voor en achter wielkasten loopt. Volgens mij is ook die gewoon tekoop. Als die hele balk slecht is zou ik hem dus door een gekochte vervangen. Als er maar een aantal slechte plekken ik zitten kun je die er ruim uit slijpen en door zelf gevouwen plaat vervangen. De balk die naar de radiator balk loopt is volgens mij niet tekoop (oog geen stukken). Kijk daar Maartens draadje om te zien hoe Rob dat hersteld heeft.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bob Bocken (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-03-2011 10:41 #101727 door Bob Bocken (GAST)
Beantwoord door Bob Bocken (GAST) in topic Volvo Amazon 1965
Oke, ik heb al verschillende webshops gevonden, iemand die zegt een bepaalde die het beste werk afleverd of?

En dat polyester spul wat is daar jullie mening over?
En kwa kwaliteit en niet dat je nog eerst 5 uur bezig bent met aanpassen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2011 11:11 #101728 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1965
die balken onder de deur, is dat gewoon de binnen en buiten dorpel, of zit daar nog een aparte balk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2011 15:24 #101733 door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic Volvo Amazon 1965
De dorpel bestaat uit de plaat die je van binnenuit ziet, dan een binnendorpel en een buitendorpel.
Maar ik wil aanraden de onderdelenboeken er eens bij te pakken, deze staan hier ook wel op de site onder documentatie. Daarin kun je gewoon vinden uit welke delen de auto is opgebouwd, wat je veel inzicht zal geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2011 19:37 #104990 door p
Beantwoord door p in topic Volvo Amazon 1965
wagen zelf staat toch nog mooi zo te zien, enkel wat plaatselijk lassen, en terug bollen zou ik zeggen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bob Bocken (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2011 09:38 #106409 door Bob Bocken (GAST)
Beantwoord door Bob Bocken (GAST) in topic Volvo Amazon 1965
Het is een tijdje stil geweest rond mijn project maar van de week goede vorderingen gemaakt!

Ik heb woensdag alle stukken plaatwerk in SolidWorks gezet, gister naar een bedrijf gegaan met de tekeningen en woensdag zijn al mijn stukken al klaar 8-)

Vandaag gaan we even shoppe, roeststop spul halen a 5 liter pot :lol: en wat lamelle schijfjes voor de flex en nog eens kijken voor een nieuw lasapparaat. Dan kunne we komend weekend goed van start gaan en dan hopen dat hij een weetje klaar is kwa laswerk voor de winter.

Nog 1 vraag aan jullie, wat is het beste om de bodem mee te behandelen? gewoon mooi in de lak valt in mijn ogen al af, tectiel? daar zat ik zelf aan te denken en dan is der nog misschien iets anders of beters? :?:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.