Wat de doen met mijn Combi.......
- Martijn Koning (GAST)
- Offline
- Expert lid
Gewoon een paar delen van een willekeurige auto van de sloop halen en wat bakken en braden om het gevoel te krijgen weekt daarbij prima. Ik heb de eendaagse cursus bij Rustbuster gedaan in Veenendaal.
Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 83
Wat betreft het leren lassen. Op het internet is er over lassen ook wel veel te lezen. Bij hiervoor genoemde rustbuster is al het een en ander te vinden, maar de voldende site vind ik zelf best wel handig: www.mig-welding.co.uk/ . Het is echter wel fijn als iemand je even een keer op gang heeft geholpen, zodat je weet hoe het lassen hoort te klinken etc. Zo'n lascursus heb ik ook al eens over zitten twijfelen, maar voor 125 euro kan ik ook gewoon gaan oefenen op reststukken, m'n 10 liter menggasfles twee keer laten vullen en een volledige rol lasdraad van 5kg er doorheen jagen. Maar voor die tijd heb je 't volgens mij echt al wel onder de knie... Dat is dan ook hoe ik 't nu bij mijn auto ga proberen.
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Neem als je niet het juiste gereedschap heb een stukje doek en trek dit tussen de slinger en het deurpaneel door en je omega borgring floept zo los.
Voor wat betreft je ama combi heb ik wat inspiratie voor je s43.photobucket.com/albums/e390/ ... n%20combi/
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Hof (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 8
Lassen gaan we inderdaad leren, en dat lukt wel binnenkort met dank aan een collega met werkplaats. En de truuk met een doekje achter de raamslinger ga ik zeker proberen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mats Boswijk (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dus je bent er toch aan begonnen... Dapper! Als je nog eens wat hulp nodig hebt, laat maar weten. Als ik tijd heb help ik je graag. Die raamslinger heb ik er zo voor je af. Zelf al twee keer moeten doen vanwege overenthousiaste raamslingerende bijrijders
Groet Mats
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Hof (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 8
De Volvo maar eens op de brug gezet, om er met een grote prikschroevendraaier onderdoor te gaan. Dat viel nog niet mee. Ik kom tot de conclusie dat deze wagen vakkundig is dichtgemetseld met pur, met losse stukjes blik, polyester en hier en daar wat schamel aluminium. Dit alles werd zo'n beetje bijeengehouden door een stevige laag tectyl (tenminste ik denk dat het dat is).
Dat de wagen niet in concoursstaat zou gaan komen wist ik al, maar nu moet ik hopen dat ze ooit het daglicht nog ziet. Een nadere studie volgt nog, maar zo op het eerste gezicht is de hele onderrand van de totale carosserie rot. Het plaatwerk van de bodem moet hier en daar aangepakt worden. De balken echter zijn nog heel redelijk, nogmaals zo op het eerste gezicht.
Afijn, plaatjes zeggen meer:
Nu eerst maar eens kijken of de tectyl er een beetje af wil, en de deurtjes eruit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Succes ermee!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Timo Van de Kasteele (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 75
Bij deze enkele foto's van mijn origineel Nederlandse Combi, gekocht voor 1000 euro inclusief een hoop gaten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Timo Van de Kasteele (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 75
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Timo Van de Kasteele (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 75
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.