Wat de doen met mijn Combi.......

  • Martijn Koning (GAST)
  • Martijn Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
27-01-2011 15:13 #99983 door Martijn Koning (GAST)
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic Wat de doen met mijn Combi.......
Weer on-topic: waar laat je vanaf hangen of je het wel of niet gaat doen? Ik heb vorig jaar een lascursus gedaan en moet zeggen dat het niet alleen leuk is om te doen. Als je het een paar keer doet krijg je er ook vrij snel handigheid in.

Gewoon een paar delen van een willekeurige auto van de sloop halen en wat bakken en braden om het gevoel te krijgen weekt daarbij prima. Ik heb de eendaagse cursus bij Rustbuster gedaan in Veenendaal.

Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2011 16:34 #99985 door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic Wat de doen met mijn Combi.......
't Scheelt al heel veel dat u een goede plek heeft om er aan te kunnen werken. Want dit gaat wel even wat tijd kosten. Lassen e.d. is allemaal wel te leren, maar een goede werkplek maakt veel verschil.

Wat betreft het leren lassen. Op het internet is er over lassen ook wel veel te lezen. Bij hiervoor genoemde rustbuster is al het een en ander te vinden, maar de voldende site vind ik zelf best wel handig: www.mig-welding.co.uk/ . Het is echter wel fijn als iemand je even een keer op gang heeft geholpen, zodat je weet hoe het lassen hoort te klinken etc. Zo'n lascursus heb ik ook al eens over zitten twijfelen, maar voor 125 euro kan ik ook gewoon gaan oefenen op reststukken, m'n 10 liter menggasfles twee keer laten vullen en een volledige rol lasdraad van 5kg er doorheen jagen. Maar voor die tijd heb je 't volgens mij echt al wel onder de knie... Dat is dan ook hoe ik 't nu bij mijn auto ga proberen.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2011 23:39 #100001 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Wat de doen met mijn Combi.......
Weet iemand trouwens nog een truukje om de deurhendels te verwijderen? Ik wilde de bekleding eraf halen maar krijg de veertjes maar niet van de hendels af....

Neem als je niet het juiste gereedschap heb een stukje doek en trek dit tussen de slinger en het deurpaneel door en je omega borgring floept zo los.

Voor wat betreft je ama combi heb ik wat inspiratie voor je s43.photobucket.com/albums/e390/ ... n%20combi/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Hof (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2011 14:54 #100008 door Hans Hof (GAST)
Beantwoord door Hans Hof (GAST) in topic Wat de doen met mijn Combi.......
Dank, dank voor de reacties!

Lassen gaan we inderdaad leren, en dat lukt wel binnenkort met dank aan een collega met werkplaats. En de truuk met een doekje achter de raamslinger ga ik zeker proberen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mats Boswijk (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2011 19:02 #100022 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic Wat de doen met mijn Combi.......
Heeee Hans.
Dus je bent er toch aan begonnen... Dapper! Als je nog eens wat hulp nodig hebt, laat maar weten. Als ik tijd heb help ik je graag. Die raamslinger heb ik er zo voor je af. Zelf al twee keer moeten doen vanwege overenthousiaste raamslingerende bijrijders 8-)

Groet Mats

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Hof (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-05-2011 23:50 #103130 door Hans Hof (GAST)
Beantwoord door Hans Hof (GAST) in topic Wat de doen met mijn Combi.......
Goed, we zijn weer wat verder. Het is hard om toe te geven dat de tijd snel gaat en schaars is...al met al heeft het project weer even stilgelegen.

De Volvo maar eens op de brug gezet, om er met een grote prikschroevendraaier onderdoor te gaan. Dat viel nog niet mee. Ik kom tot de conclusie dat deze wagen vakkundig is dichtgemetseld met pur, met losse stukjes blik, polyester en hier en daar wat schamel aluminium. Dit alles werd zo'n beetje bijeengehouden door een stevige laag tectyl (tenminste ik denk dat het dat is).

Dat de wagen niet in concoursstaat zou gaan komen wist ik al, maar nu moet ik hopen dat ze ooit het daglicht nog ziet. Een nadere studie volgt nog, maar zo op het eerste gezicht is de hele onderrand van de totale carosserie rot. Het plaatwerk van de bodem moet hier en daar aangepakt worden. De balken echter zijn nog heel redelijk, nogmaals zo op het eerste gezicht.

Afijn, plaatjes zeggen meer:







Nu eerst maar eens kijken of de tectyl er een beetje af wil, en de deurtjes eruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2011 19:34 #103150 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wat de doen met mijn Combi.......
Herkenbare plekken!

Succes ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2011 21:33 #103185 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Wat de doen met mijn Combi.......
Mijn combi was er slechter aan toe in 2006. Inmiddels is het een plaatje. Kwestie van doorzettingsvermogen, een hoop geld en de juiste mensen. En je leert een hoop van dingen zelf doen. Probleem is alleen, als je eenmaal begint, wil je alles aanpakken.

Bij deze enkele foto's van mijn origineel Nederlandse Combi, gekocht voor 1000 euro inclusief een hoop gaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2011 21:39 #103186 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Wat de doen met mijn Combi.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2011 21:49 #103188 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Wat de doen met mijn Combi.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.