- Berichten: 8
Wat de doen met mijn Combi.......
- Hans Hof (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het waslijstje betrof vooral een aantal lampjes die het niet deden, versleten voorbanden, versleten draagarmrubbers, een lekke uitlaat, een accu die niet goed vastzat en laswerk aan de bodem. Nu was dit niet iets wat ik niet verwachtte, ik hoopte alleen dat het mee zou vallen. Maar dat deed het dus blijkbaar niet.
Ik zou er niet aan moeten beginnen......moet ik dan zomaar mijn lichtblauwe beestje aan de kant zetten? Niet zonder slag of stoot vond ik.
Daarom ben ik begonnen met het strippen van de wagen om te zien in wat voor staat van ontbinding hij verkeert. Na altijd buiten te hebben gestaan, staat hij nu onderdak bij de sleutelclub in Leek en ga ik eens kijken of het de moeite waard is om hem op te knappen. Iets dergelijks heb ik nog nooit gedaan dus elke mening en advies is ZEER welkom!
De wagen was zeer vochtig aan de binnenkant. Deels omdat vrijwel alle rubbers waren versleten en deels omdat mijn Coenen dakje ook niet waterdicht was. Ook bleek de afvoer daarvan gewoon de wagen in te lopen. Alle vloerbekleding heb ik verwijderd en weggegooid, de achterbank eruit gehaald (dat valt nog niet mee zeg, zo'n leuning!) en nog eens goed naar de bodemgaten gekeken:
linksachter.....
rechtsachter....
wielkast linksachter....
linksvoor.....gatver PUR!
Als het lukt wil ik vanavond de wagen eens op de brug zetten om het een en ander van onderaf te aanschouwen. Vooordat ik met de andere aandachtspuntjes (onderkant deuren, thermostaat, kachel, alarmlicht, open dak fiksen, uitlaat lekt bij het spruitstuk, carburateurrevisie etc, etc.) verder ga moet ik toch eerst weten of het de moeite waard is om hem op te knappen.
En rap leren lassen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Weet natuurlijk niet de overige staat van de auto. Vraag is of je het low-budget op de weg wilt houden, of dat je er een veilige vervoerspartner van wilt maken..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Hof (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 8
Weet iemand trouwens nog een truukje om de deurhendels te verwijderen? Ik wilde de bekleding eraf halen maar krijg de veertjes maar niet van de hendels af....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Zelfs met zo'n tang vind ik het altijd lastig (veertjes springen weg )
Je kan zon tang ongetwijfeld bij je regio lenen.
Welke regio kom je? evt. kan je hem in Zeist komen lenen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Zoek voor de grap eens op dit forum op 'raamslinger', het staat vol van berichten van mensen die vragen hoe het moet.
Er is een speciaal stuk gereedschap voor (14,-) maar ik vraag me af of het daar echt veel makkelijker van wordt?
Uiteindelijk is het op deze manier gelukt:
1) De zwarte ring stevig richting deur duwen. Dan ontstaat er een smalle kier waardoor je het ringetje kunt zien (met een klein lampje en je hoofd tegen de deur kan dat net)
2) Eventueel kun je een stukje hout of iets dergelijks tussen de zwarte ring en de slinger plaatsen zodat je je handen weer vrij hebt. De zwarte plastic ring kan redelijk bros zijn, dus doe voorzichtig!
3) Met een (heel klein) schroevendraaiertje zoals in de afbeelding hieronder tussen de ronde as en het veertje zien te steken. Dit is het lastige karweitje want je hebt echt nauwelijks ruimte.
4) Een beetje duwen en prutsen totdat het ringetje er naar rechts afschuift (lees: wegspringt..). Om wat meer kracht te kunnen zetten zou je met een wat grotere schroevendraaier tegen de punt van het kleine schroevendraaiertje kunnen duwen.
5) Nu kun je de slinger + ring eraf halen.
Heel veel sterkte!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2034
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Als ik eraan denk zorg ik dat ik de ringetjes er straks niet zo ver op duw of iets bij buig zodat ik er een volgende keer wel bij kan met een draad, scheelt een hoop..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
forum vol staat "van berichten van mensen die vragen hoe het moet"?: ik zou
daarbij dan ook wat verder zoeken naar de meestal daarbij aangereikte oplossingen
voor dat allersimpelste probleem, want die staan er zeker meer dan 1x tussen!!
En als men zoekt op "deurklink" of "deurhendel" of... dan vind men nog veel
meer.
Ik haast mij dan ook om te zeggen dat 14Euro betalen voor 1overbodig tool,
14Euro teveel betaald is, in geval van nood gaat het met 1simpele lucifer,
en een klein plaatje van 1mm volstaat reeds - opnieuw een werkje van
"te doen in 1-2-3". Het is inderdaad zo dat het forum een massa aan nuttige
info bevat, maar heb de indruk dat men alles maar in veelvoud dupliceert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
"W. de Baere" schreef:
"voor de grap" eens zoeken naar "raamslinger" om te concluderen dat het
forum vol staat "van berichten van mensen die vragen hoe het moet"?: ik zou
daarbij dan ook wat verder zoeken naar de meestal daarbij aangereikte oplossingen
voor dat allersimpelste probleem, want die staan er zeker meer dan 1x tussen!!
En als men zoekt op "deurklink" of "deurhendel" of... dan vind men nog veel
meer.
Ik haast mij dan ook om te zeggen dat 14Euro betalen voor 1overbodig tool,
14Euro teveel betaald is, in geval van nood gaat het met 1simpele lucifer,
en een klein plaatje van 1mm volstaat reeds - opnieuw een werkje van
"te doen in 1-2-3". Het is inderdaad zo dat het forum een massa aan nuttige
info bevat, maar heb de indruk dat men alles maar in veelvoud dupliceert.
Daar heb je gelijk in, vaak is zoeken + lezen op 't forum voldoende om 't wiel niet opnieuw te hoeven uitvinden. Aan de andere kant: omdat deze vraag al (veel) vaker gesteld is, is er nu een hele lijst aan antwoorden met soms dezelfde, maar vaak ook verschillende tips. 10 x dezelfde vraag stellen, en van 10 verschillende mensen antwoord krijgen levert meer op dan 1 x de vraag stellen..
En ja.. dat tooltje zou ik ook maar laten liggen, is zonde van 't geld en helpt je -volgens mij- niet of nauwelijks.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
te doen om de 14E weggegooid geld. Ook ik (zoals jij in vroegere topic?) ben voor
eenvoudige zelfgemaakte tools, als het kan tenminste. Vr.gr. WDB
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.