- Berichten: 2144
Restauratie Amazon Combi
- Boele Braaksma
- Afwezig
- Platinum-lid
Jep, ik."Oscar Keur" schreef:
Ik wil niet onnodig omhoog schoppen,
maar hoe staat het ermee?!
En je hebt het erover gehad dat je KdFi aan het overwegen was?
Misschien zijn er nog meer leden die zoiets overwegen en dat we met meer volvovisti naar zo'n introcursus kunnen?
Introcursus hoef ik niet te volgen. Via internet is er zo veel te lezen. Ook veel negatieve reacties over Bs-autotune, daar moet je een beetje doorheen lezen. Qua service komt het op me over dat wanneer je het zelf in wilt bouwen, je ook niet moet komen vragen als iets niet werkt voor hulp.
Ik ben nu op 3/4 van mijn budget, als de Combi weer rijd, start ik met de inbouw. Zal hiervoor verder gaan in mijn eigen topic.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Stel je alleen niet teveel voor van de cursus, het is meer een intro wat er allemaal bij komt kijken en wat je nodig hebt.
Ik ben het wel met Boele eens dat er op het www meer dan genoeg is te vinden, het is alleen een kwestie van alle info verzamelen en overzichtelijk bundelen. Dit heb ik nog niet gedaan omdat ik hier nog niet aan toe ben, alles op z'n tijd.
Het is misschien veel leuker om met gelijkgestemden een keer bij elkaar te komen en info uitwisselen.
Op de andere Volvo forums is daar ook wel eens over gesproken
@ Boele, ik ga je topic in ieder geval met belangstelling volgen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Nu eerst nog even verder sparen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M. van Esch
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 20
Met open mond heb ik je restauratie gevolgd....wat een werk zeg! Petje af.Ziet er heel goed uit; erg mooi om te zien.
Via deze weg wil ik even naar jou reageren ivm de radiateur die je hebt; ik ben belangstellend. Wil je me mailen/contact zoeken?
Bedankt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Het is inderdaad een heel project, wel erg leuk om te doen, je moet alleen geen deadline stellen die je toch niet gaat halen
Heb er nog geen foto van gemaakt, maar ik heb twee gaten in de binnenschermen gemaakt waar de veerpoten doorheen kunnen steken.
Ik ben ook een beetje wielmaten aan het vergelijken welke in aanmerking komen, standaard is 165/80/15
ben nu aan het uitzoeken welke 16" of 17" velg met een breedte van max 205 deze maat benaderen.
Ik krijg alleen een virus Alert op mijn favoriete bandenmaat vergelijksite, mintylamb... even een andere zoeken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Op buggyboys staat een handige rekentool.
Na wat maten invoeren kom ik op het volgende lijstje wat in de buurt komt van 165/80/15 met een omtrek van 202.63 cm
15"
185/70/15 omtrek: 201.06 cm -1.57 cm omtrek
195/65/15 omtrek: 199.33 cm -3.30 cm omtrek
205/65/15 omtrek: 203.42 cm +0.79 cm omtrek
16"
195/60/16 omtrek: 201.19 cm -1.44 cm omtrek
205/60/16 omtrek: 204.96 cm +2.33 cm omtrek
205/55/16 omtrek: 202.63 cm -4.11 cm omtrek
215/55/16 omtrek: 201.97 cm -0.66 cm omtrek
17"
195/55/17 omtrek: 203.04 cm +0.41 cm omtrek
205/55/17 omtrek: 202.63 cm +2.33 cm omtrek
205/50/17 omtrek: 200.06 cm -2.57 cm omtrek
215/50/17 omtrek: 203.2 cm + 0.57 cm omtrek
De maten in groen hebben mijn voorkeur, nu nog kiezen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
De McPherson veerpotten zijn lasergesneden en gewalst.
Het walsen is bij Sercon in Dronten gedaan, zij hebben de perfecte walsmachine hiervoor.
Daarna heb ik ze gelast. Om de poten mooi pas te krijgen heb ik een afteken gereedschap gemaakt om het gat af te tekenen.
Het gereedschap gaat om de McPherson veerpoot, de kraspen staat in dezelfde hoek als de veerpot, door de veerpoot op de juiste hoogte te stellen bepaal ik hoe hoog de pot komt.
Na een hoop knabbel, slijp, schuurwerk hebben de gaten de juiste vorm zodatr de potten er in gehecht kunnen worden.
Aflassen en afwerken moet nog gebeuren.
In eerste instantie had ik de potten iets te ver naar buiten, toen konden ze niet hoog genoeg, de rand van de motorkap raakte de pot.
De motorkap blijft nu ongeveer 10mm vrij van de potten als deze volledig gesloten is.
Dit jaar ga ik niet veel meer doen de volgende stap is verder afwerken van de draagarm bevestiging en dan de bodem en zijplaten monteren, dan de motor er in hangen en de tunnel er in lassen.
Maar dan zijn we weer een tijdje verder want de vrije tijd is schaars...
prettige jaarwisseling!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 210
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.