Restauratie Amazon Combi

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-01-2011 00:55 #99825 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratie Amazon Combi
Er lijkt weinig te gebeuren... maar het werk gaat gewoon door, naast dat ik erg druk ben ben met mijn bedrijf (wat natuurlijk voorrang heeft) ben ik met verschillende zaken bezig die indirect met mijn project te maken hebben.
Zo ben ik mij aan het oriënteren voor een MIG/MAG machine die ik voor de zaak ga gebruiken, en tevens goede diensten kan bewijzen bij de restauratie.
Daarnaast ben ik samen met mijn zoon een brug aan het plaatsen

Foto's volgen binnenkort...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2011 22:43 #99904 door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic Restauratie Amazon Combi
Ik zit net je verslag weer eens door te kijken en vroeg me af of je, toen je 't los had liggen, nog veel roest of andere troep tegen was gekomen in de ruimte onder de raamrand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-01-2011 12:50 #99926 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratie Amazon Combi
Er zat inderdaad roest in de holle ruimte van de raamrand, zie foto's.







Maar ik heb de ruimte met Fertan behandeld, als alles is gelast ga ik alle holle ruimtes nog een keer met Fertan behandelen, daarna conserveren met vet/wax, ik moet nog kijken welk merk ik ga gebruiken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
20-07-2011 23:41 #104839 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratie Amazon Combi
Sow heey, dat is lang geleden... :shock:

Door allerlei werkzaamheden op de zaak en mijn zoon helpen met zijn auto heb ik niet veel kunnen doen aan de Combi.
Ik heb wel van alles uit gezocht en aangeschaft wat ik dacht te kunnen gebruiken, o.a. een 140 subframe voor en een complete Amazon , deze ben ik nu aan het slopen, dus als je nog delen nodig heb... ;)

Het 140 subframe gaat ook weer in de verkoop, evenals twee Amazon subframe's, Amazon (sedan) achteras, 740 (automaat) achteras, twee x B18 in onderdelen, 3 M40 bakken en nog meer grut. De delen die origineel onder de Combi zaten houd ik voorlopig als back-up .Als ik tijd en zin heb zal ik wat foto's van maken van de te koop delen en in het juiste forum plaatsen.

Waar het nu op neer komt is dat ik het project wat ga bijsturen dit zal waarschijnlijk nog wel vaker gebeuren... :mrgreen:

De gehele ophanging van een 240 komt er nu onder, achteras, aandrijfas, subframe voor, stuurinrichting met stuurbekrachtiging, draagarmen en MacPherson veerpoten.
De motor houd ik voorlopig op de B230F, misschien loop ik nog een keer tegen wat leuks aan waar al een turbootje aan hangt 8-)

Nu komt de sloper mooi van pas want daar kan ik de voorkant eerst in pas maken voordat ik de slijptol in de Combi zet.



Ik heb de hele voorkant van een 240 afgeslepen, daar ga ik misschien delen van hergebruiken.
Het ontbrekende deel ligt dus bij mij thuis :)



Nu eerst de boel los-vast er aan hangen om om te kijken waar we nu weer tegen aan lopen...


Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-07-2011 20:26 #104876 door p
Beantwoord door p in topic Restauratie Amazon Combi
ben benieuwd naar dit eindresultaat, veel werk, maar zeker te doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
27-07-2011 22:42 #104976 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratie Amazon Combi





Ik ben alweer iets verder dan op de foto, ik moet nu uitzoeken hoe hoog de body op het subframe komt, (op de foto staat de body te laag) met andere woorden hoeveel veren de veerpoten in als alles gemonteerd is (motor, plaatwerk, enz)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2011 06:23 #104982 door p
Beantwoord door p in topic Restauratie Amazon Combi
wat een verbouwing !!, raken jullie zo nog door de keuring ?, hier in belgie zouden we daar nooit mee op de baan mogen,
maar wel erg leuk om te volgen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
03-08-2011 19:51 #105110 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratie Amazon Combi

" p" schreef:
wat een verbouwing !!, raken jullie zo nog door de keuring ?, hier in belgie zouden we daar nooit mee op de baan mogen,

Het valt inderdaad tegen dat er in België (bijna) niks mag...
Als het technisch allemaal klaar is zal ik hem waarschijnlijk wel moeten laten keuren, misschien is een APK alleen ook wel genoeg... :roll:

Voor ik verder kan wil ik graag weten hoeveel de voorpoten van een 240 inveren onder belasting.
Dus wie heeft daar wat documentatie over, of wie wil even bij zijn 240 het verschil meten onder normale belasting en met het wiel van de grond, het gaat mij om het verschil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2012 00:16 #110105 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Restauratie Amazon Combi
Ik wil niet onnodig omhoog schoppen,
maar hoe staat het ermee?!

En je hebt het erover gehad dat je KdFi aan het overwegen was?
Misschien zijn er nog meer leden die zoiets overwegen en dat we met meer volvovisti naar zo'n introcursus kunnen?

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-01-2012 01:24 #110106 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratie Amazon Combi
De Sedan is bijna compleet gesloopt, dus het kenteken kan terug naar de RDW om vernietigd te worden, zal kijken of ik van de week wat foto's kan maken.

De bodem van de sedan is in goede staat, een paar gaten die eenvoudig te repareren zijn, dus deze bodem gaat in de combi. evenals de schopplaten die ook niet slecht zijn, zulke dus.


Hier nog een paar plaatjes van het subframe wat ik aan het pas maken ben





Voor deze site zijn de grootste werkzaamheden even gedaan, erg druk mee geweest de laatste maanden, dus ik kan me weer wat meer gaan richten op de combi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.