Restauratie Amazon Combi
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Zo ben ik mij aan het oriënteren voor een MIG/MAG machine die ik voor de zaak ga gebruiken, en tevens goede diensten kan bewijzen bij de restauratie.
Daarnaast ben ik samen met mijn zoon een brug aan het plaatsen
Foto's volgen binnenkort...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 83
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Maar ik heb de ruimte met Fertan behandeld, als alles is gelast ga ik alle holle ruimtes nog een keer met Fertan behandelen, daarna conserveren met vet/wax, ik moet nog kijken welk merk ik ga gebruiken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Door allerlei werkzaamheden op de zaak en mijn zoon helpen met zijn auto heb ik niet veel kunnen doen aan de Combi.
Ik heb wel van alles uit gezocht en aangeschaft wat ik dacht te kunnen gebruiken, o.a. een 140 subframe voor en een complete Amazon , deze ben ik nu aan het slopen, dus als je nog delen nodig heb...
Het 140 subframe gaat ook weer in de verkoop, evenals twee Amazon subframe's, Amazon (sedan) achteras, 740 (automaat) achteras, twee x B18 in onderdelen, 3 M40 bakken en nog meer grut. De delen die origineel onder de Combi zaten houd ik voorlopig als back-up .Als ik tijd en zin heb zal ik wat foto's van maken van de te koop delen en in het juiste forum plaatsen.
Waar het nu op neer komt is dat ik het project wat ga bijsturen dit zal waarschijnlijk nog wel vaker gebeuren...
De gehele ophanging van een 240 komt er nu onder, achteras, aandrijfas, subframe voor, stuurinrichting met stuurbekrachtiging, draagarmen en MacPherson veerpoten.
De motor houd ik voorlopig op de B230F, misschien loop ik nog een keer tegen wat leuks aan waar al een turbootje aan hangt
Nu komt de sloper mooi van pas want daar kan ik de voorkant eerst in pas maken voordat ik de slijptol in de Combi zet.
Ik heb de hele voorkant van een 240 afgeslepen, daar ga ik misschien delen van hergebruiken.
Het ontbrekende deel ligt dus bij mij thuis
Nu eerst de boel los-vast er aan hangen om om te kijken waar we nu weer tegen aan lopen...
Wordt vervolgd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- p
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
WEBSITE: www.oostroclassics.webs.com
MAIL : volvo-info@telenet.be
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Ik ben alweer iets verder dan op de foto, ik moet nu uitzoeken hoe hoog de body op het subframe komt, (op de foto staat de body te laag) met andere woorden hoeveel veren de veerpoten in als alles gemonteerd is (motor, plaatwerk, enz)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- p
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
maar wel erg leuk om te volgen...
WEBSITE: www.oostroclassics.webs.com
MAIL : volvo-info@telenet.be
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Het valt inderdaad tegen dat er in België (bijna) niks mag..." p" schreef:
wat een verbouwing !!, raken jullie zo nog door de keuring ?, hier in belgie zouden we daar nooit mee op de baan mogen,
Als het technisch allemaal klaar is zal ik hem waarschijnlijk wel moeten laten keuren, misschien is een APK alleen ook wel genoeg...
Voor ik verder kan wil ik graag weten hoeveel de voorpoten van een 240 inveren onder belasting.
Dus wie heeft daar wat documentatie over, of wie wil even bij zijn 240 het verschil meten onder normale belasting en met het wiel van de grond, het gaat mij om het verschil.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 181
maar hoe staat het ermee?!
En je hebt het erover gehad dat je KdFi aan het overwegen was?
Misschien zijn er nog meer leden die zoiets overwegen en dat we met meer volvovisti naar zo'n introcursus kunnen?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
De bodem van de sedan is in goede staat, een paar gaten die eenvoudig te repareren zijn, dus deze bodem gaat in de combi. evenals de schopplaten die ook niet slecht zijn, zulke dus.
Hier nog een paar plaatjes van het subframe wat ik aan het pas maken ben
Voor deze site zijn de grootste werkzaamheden even gedaan, erg druk mee geweest de laatste maanden, dus ik kan me weer wat meer gaan richten op de combi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.