- Berichten: 237
backfire (?) op LPG bij hoge toeren
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
Ik rij ook een 144E en met die B20E een genot om te rijden, ik vraag me af of het met wind te maken heeft. Het filter zit best verscholen en kan geen rijwind in komen omdat hij rechtop staat.
Mijn ervaring is dat er wel rijwind in de filter kan komen. De luchtinlaat van het filterhuis zit via een trechtertje direct tussen de radiator en de koplamp. Ik heb dit "klonk" verschijnsel ook alleen met tegenwind.
Waar ik aan denk heeft met de ontsteking of iets elektrisch te maken, of hij staat niet optimaal of hij kan de toeren niet volgen.
Dit al jaren geleden ontdekt toen ik op een 123 ignition over ging, met een B20E in de 1800E die relatief veel toeren maakt tot wel 6500/min, een wereld van verschil.
Wat voor ontsteking heb je ?.
Heb zelf ook een 123 ontseking. Tijdens het afstellen van de vervroeging/verlating is dit "klonk" verschijnsel niet erger of minder geworden.
Tenslotte zou het ook iets te maken kunnen hebben met je injectoren, die slijten wat sneller op LPG.
Het "klonk" verschijnsel doet zich alleen voor als ik op LPG rij. Lijkt me niet een issue van de injectoren dus...
Wat doe je aan onderhoud, hoe oud zijn de bougies, de rubber ringen in de injectorhuls, wanneer ontsteking gecheckt. Kortom bij A beginnen
Doe regelmatig oderhoud. Bougies en de rubber ringen van de injectoren zijn recentelijk vervangen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Bijgesloten artikel geeft een mooi overzicht, waar het door kan ontstaan, noemt bv ook nog de verdeelkap.
Common Engine Backfire Causes And How To Fix - Drive Cave
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Vandaar ook de haakjes en het vragteken in de titel van dit topic....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Zou dit ook kunnen meespelen in deze kwestie?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Dan de filterhouder, inlaat voor, filter en uitlaat naar opzij
Tenslotte de gebogen slang naar inlaat
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Altijd een puzzel, dit soort vraagstukken. Daarbij hebben ze er destijds bij Volvo goed over nagedacht.
Op Benzine werkt het ook prima. En op LPG bij mij eigenlijk ook, als ik maar niet met tegenwind iemand ga inhalen met 130km/h....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.