- Berichten: 237
backfire (?) op LPG bij hoge toeren
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 469
Het was niet echt een prettige locatie ook midden op de brug .
Achteraf had ik het advies van een TC lid direct moeten opvolgen door een slang aan mijn luchtiflterhuis te monteren en deze naar achteren / beneden te laten wijzen. Hoe ziet jou luchtfiltersituatie eruit? Ik heb het luchtfilterhuis voor een stromberg, maar zonder slangen.
Als de wind dan in het huis slaat, waait je LPG weg en valt je motor stil / wijzigt het mengsel. Ik heb het pas 1x gehad gelukkig, nu de slang nog monteren.....
Foto van het betreffende TC-lid, dit wil ik dus ook zo namaken.
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Bij mij loopt er ook een slang van het luchtfilterhuis naar de verdamper.
Ben ooit een keer deze vergeten terug te doen in het luchtfilterhuis en toen had ik ook het probleem dat de LPG uitwoei.
Slang terug in het luchtfilterhuis en probleem was opgelost.
Denk echter toch dat ik mijn "klonk" probleem ergens anders moet zoeken aangezien het meer te maken heeft met de weerstand die de motor ondervind (heuvel op of wind tegen) en het toerental. De "klonk" gebeurd eigenlijk alleen als ik maxiaal toeren maak onder last...
Een aantal zaken die ik nog wil onderzoeken zijn:
- vermogen van de verdamper ..is dit hoog genoeg?
- of ik mss kouder bougies moet gebruiken...weet niet precies wat er nu inzit...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Ik heb de accu naar achter verplaatst in de kofferuimte en daar waar de accu stond een K&N filter gemonteerd.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
De twee adviezen die ik krijg tot nu toe lijken een beetje tegenstrijdig:- De oplossing van Stijn lijkt de druk van de luchtstroom naar de luchtfilter te verlagen.- De oplossing van Johan lijkt de druk van de luchtstroom naar de luchtfilter juist te verhogen.
Of zie ik iets over het hoofd?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Op de positie waar normaal de accu staat heb je geen druk verhoging of instroom van lucht.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
De verwarring is bij mij ontstaan omdat je zei dat je een K&N filter had geïnstalleerd.Aangezien deze schijnbaar 40% meer lucht doorlaten dan een standard papieren filter dacht ik dat er meer lucht het filter in zou stromen hierdoor....
Ik ga hiermee aan de slag. Dank allemaal!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Waar ik aan denk heeft met de ontsteking of iets elektrisch te maken, of hij staat niet optimaal of hij kan de toeren niet volgen.
Dit al jaren geleden ontdekt toen ik op een 123 ignition over ging, met een B20E in de 1800E die relatief veel toeren maakt tot wel 6500/min, een wereld van verschil.
Wat voor ontsteking heb je ?.Tenslotte zou het ook iets te maken kunnen hebben met je injectoren, die slijten wat sneller op LPG.
Wat doe je aan onderhoud, hoe oud zijn de bougies, de rubber ringen in de injectorhuls, wanneer ontsteking gecheckt. Kortom bij A beginnen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.