B30E, LPG venturi op inlaatspruitstuk

Lees meer
30-11-2018 10:31 - 30-11-2018 10:32 #180546 door Thomas Klimp
Beantwoord door Thomas Klimp in topic B30E, LPG venturi op inlaatspruitstuk
Kan wel even kijken hoe dat precies loopt bij mij. Heb nog geen problemen gehad met koude start of stationairloop die te wijten waren aan lpg. Stationair een beetje arm is ook juist wat je wilt. LPG doet meestal het tegenovergestelde, stationair te rijk en bij 130 km/u te arm.

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'70 145
'72 164E
'72 144
'81 244 GLE (verkocht)
'97 V70

www.volvokv.nl/forum/profile/8082-thomas-klimp-gast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2018 15:18 - 28-12-2018 15:18 #181077 door Rudi Welhuis
Beantwoord door Rudi Welhuis in topic B30E, LPG venturi op inlaatspruitstuk
Het is vakantie en wat ga je dan doen: met de Volvo knutselen.
In het gasklephuis een gat geboord en getapt. Daarin een haakse slangpilaar geschroefd en met bizon metaallijm extra vastgezet. Moest wel iets draad wegslijpen omdat anders de gasklep deze raakt.



Nu is de venturi aan de beurt. Deze heb ik konisch afgedraaid zodat dit mooi in het gasklephuis past. Ook aan de bovenzijde iets ingekort zodat er genoeg ruimte richting deksel is.



Alles een nachtje laten drogen en nu de stationairklep gemonteerd.



In het luchtfilterhuis een gat gemaakt voor de gasslang. Dit is toch lastiger dan ik dacht. iets verkeerd geboord en ik mocht veel extra wegvijlen. Dit tijdelijk met tape opgelost. Dit ga ik later met epoxy afdichten. Tevens 2 beugeltjes aan de venturi geschroefd om deze vast op het gasklephuis te drukken en er geen valse lucht langs kan. Het orginele pijpje naar stationair klep heb ik ook afgezaagd en met een schroef afgedicht.



In de Megasquirt een printje gemonteerd die de stationair klep stroomgestuurd maakt ipv spanningsgestuurd PWM. Op de testbank werkt dit super! Ik heb nog een aantal printjes over...

Nu is het tijd om het uit te proberen. Starten op LPG ging een stuk beter dan voorheen. Gelukkig geen zout op de weg dus rijden maar. Onderweg de schroef voor stationair en in de de gasslang nog iets bijgesteld. Moet zeggen een wereld van verschil. Stationair veel stabieler en geen dip in toerental bij het gas loslaten.
Al met al zeer tevreden.!

Groetjes Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.