- Berichten: 16
B30E, LPG venturi op inlaatspruitstuk
- Rudi Welhuis
- Offline
- Nieuw lid
Ik een tijd geleden mij 164 omgebouwd van A naar E. Nieuwe injectoren van de BMW 7 serie, elektronische stationairklep en megasquirt injectie computer.
Loopt allemaal prima op benzine.
Nu heb ik het volgende LPG probleem en misschien heeft iemand hiervoor een oplossing of heeft dit reeds gedaan:
De LPG venturi gelijk op het inlaat spruitstuk plaatsen i.p.v. voor het luchtfilterhuis zoals nu het geval is.
Probleem is nu dat de lucht van stationair klep via het luchtfilter dus parallel aan de venturi wordt toegevoerd en je dus een armer LPG mengsel krijgt.
Wat ik wil is een aansluiting luchttoevoer naar de stationairklep net boven de gasklep maken. Heeft iemand dit reeds gedaan?
Voordeel hiervan is dat niet het hele luchtfilterhuis vol met LPG komt, minder kans op backfire en waarschijnlijk dat de motor beter start omdat lpg eerder bij de cilinder is.
groetjes,
Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Welhuis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 16
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 64
Voor de rest in warme toestand niet veel anders dan benzine injectie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Welhuis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 16
ik heb MS2. Deze heeft niet de mogelijkheden om 2 verschillende types injectoren aan te sturen. Al zou dit dmv vermogens weerstanden kunnen worden opgelost maar dat vind ik een paardenmiddel. Daar liep ik op vast. Heb geprobeerd om alle 6 injectoren tegelijk aan te sturen maar dan werd de stroom te hoog en kreeg ik continu resets.
Vandaar dat ik alles weer heb uitgebouwd en ben overgestapt op een "ouderwets" venturi systeem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 16
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'70 145
'72 164E
'72 144
'81 244 GLE (verkocht)
'97 V70
www.volvokv.nl/forum/profile/8082-thomas-klimp-gast
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Welhuis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 16
De aanvoerslang kan ook door de bodem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 64
Je stat. loop is nu ind lastig, heb hoe jij het nu wilt doen nog niet eerder gehoord, maar zou wel moeten kunnen toch.
Alhoewel, je wilt toch niet de lpg venturi tussen inlaatspruitstuk en gasklep plaatsen ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 16
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'70 145
'72 164E
'72 144
'81 244 GLE (verkocht)
'97 V70
www.volvokv.nl/forum/profile/8082-thomas-klimp-gast
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Welhuis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 16
@ Thomas, zoiets bedoel ik. Venturi in het luchtfilterhuis. De luchtaanzuiging voor de stationair klep loopt bij jou als ik het goed zie op de orginele manier via het luchtfilter. Wordt jou LPG mengsel in koude toestand dan niet te arm?
Mijn venturi zit tegen het luchtfilterhuis aan de flexibele slang naar voren, zie foto.
Wel heb ik een printje gemaakt dat de pwm van de stionair klep omzet naar een stroomgestuurde zaagtand. Hierdoor elimineer ik de acuspanningsvariaties. Dit wil ik dit weekend inbouwen. De motor zou hierdoor weer iets
stationair moeten lopen..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.