Stotteren op LPG

Lees meer
02-12-2012 22:19 #120926 door Ziko de Kubber
Stotteren op LPG is gemaakt door Ziko de Kubber
SInds een tijdje heb ik een vreemd probleem.
Het betreft een Amazon uit ´67, starten gaat als een trein en hij loopt goed. Rijden en versnellen gaat ook zonder problemen.
Totdat ik ongeveer een uur onderweg ben, dan gaat de auto stotteren en dit wordt steeds erger. Ik schakel dan even over op benzine, om een aantal minuten later weer terug te schakelen op LPG er is dan geen sprake meer van stotteren en alles werkt weer naar behoren. Een uur later herhaalt ditzelfde ritueel zich weer.
Waar moet ik zoeken?

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2012 22:51 #120927 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Stotteren op LPG
Het zou kunnen / zou het kunnen dat je benzine afsluiter net niet helemaal goed meer afsluit?
Dat het stotteren veroorzaakt wordt door dubbele brandstof?
Waarom het dan precies na een uur is, blijft lastig te verklaren. Misschien verzuipt ie dan pas echt.
Als je op LPG rijdt en hij gaat stotteren en je zet hem op benzine, pakt hij dan meteen op, of houdt ie dan heel even in tot er benzine is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2012 19:31 #120943 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Stotteren op LPG
Dat zou kunnen maar hij het duurt altijd wel even voor hij oppakt alsof de benzine nog wel door moet stromen zeg maar, dus dat lijkt me niet het probleem.

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2012 00:49 #120961 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Stotteren op LPG
Beste Ziko, er zou wel eens slutsh in je verdamper kunnen zitten.
Even open maken en schoonmaken.

De verdamper is toevallig niet bevroren na een uur rijden, anders zit het met de waterdoorstroming niet goed

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Jonges (GAST)
  • Marcel Jonges (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-12-2012 15:39 #120980 door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Stotteren op LPG
De gasafsluiter van de verdamper zit bij mij relatief dicht op het spruitstuk. Wanneer deze gasafsluiter te warm werd had ik problemen met een draadbreuk in de spoel die bij minder extreme temperaturen wél prima functioneerde. Lastig om hier achter te komen. Wanneer je de boel doormeet werk alles natuurlijk:)
Of het nu een draadbreuk is in de spoel of de afsluiter zélf; het klinkt dat je het ook in die richting kunt zoeken. Zijn gelukkig niet zo prijzig. Alleen wat lastig voor een diagnose dat dit probleempje pas na een uur rijden optreedt. Het blijft merkwaardig dat ie het even later wél weer doet... Bijzonder, een Volvo met een biologische klok


Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2012 09:19 #121016 door ben zilvold
Beantwoord door ben zilvold in topic Stotteren op LPG
ik heb exact het zelfde probleem gehad. het was inderdaad de benziene afsluiter die heel iets lekte. op snelheid was er geen probleem alleen waneer ik in het stads verkeer kwam begon het naar een poosje, slecht optreken en stotteren.
ook naar ongeveer een uur. naar verloop van tijd komt het steedts sneller.

vrij makkelijk te controleren. na een uur even de benziene slang er af trekken en kijken of er benzine uit komt druppelen (langzaam is al teveel)

als dit het geval is kan het zijn dat er vuil in de benziene afsluiter zit waardoor hij niet afsluit of hij is gewoon versleten. indat geval moet hij vervangen worden. (ongeveer 17 euro)


ik hooop dat je er wat aan hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2012 10:05 #121160 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Stotteren op LPG
Bedankt voor jullie reacties, ik ga hier mee aan de slag!
BIj in de stad rijden treedt het probleem eigenlijk niet op, alleen bij langere stukken op hoge snelheid.

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2013 15:06 #127770 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Stotteren op LPG
Om hier nog even op terug te komen, de oplossing was erg simpel.
De thermostaat was stuk, na vervanging geen problemen meer gehad.

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 11:08 #128485 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Stotteren op LPG
Helaas...
Vorige week uit het niets weer een bevroren verdamper na een maand prima gereden te hebben, toch maar verdamper vervangen?

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 12:17 #128487 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Stotteren op LPG
Nee, zeker (nog) niet !

Als de verdamper bevriest en je weet niet waardoor, dan zou een nieuwe net zo goed weer kunnen bevriezen. Hoe heb je dat vastgesteld ? Wordt de koelwaterslang naar de verdamper wel warm ? Heb je de verdamper al schoongemaakt en je koelsysteem doorgespoeld ? Het lijkt namelijk alsof je nog steeds (of weer) een probleem hebt met doorstroming van koelvloeistof, zoals Johan al suggereerde ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.