LPG ringtank

Lees meer
06-03-2012 10:14 #111326 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG ringtank

"Hans Latenstein" schreef:
en waar heb jij je reservewiel dan, Rob? onder de "gemodificeerde" vloer?


Ja, Hans. 165mm reservewiel, wat olie en andere losse spullen liggen onder de vloer.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2012 19:26 #111334 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic LPG ringtank

Hoi René,
Ik heb in het verleden bij een Amazon-combi een ringtank laten inbouwen in de reservewielruimte (als ik het goed heb rond de 55 liter) (overigens die auto staat nu te koop in het VKM).
Ik wou mijn benzinetank (met name inhoud) gewoon in tact houden.
Het originele deksel paste niet meer boven de reserviewielruimte, dus ik heb met MDF een aangepast deksel gemaakt. Resultaat was een niet helemaal vlakke laadvloer.
Persoonlijk zou ik een volgende keer uitzoeken of aan de rechterzijde een normale cilindertank in te bouwen is (eventueel een stuk van de zijbekleding verwijderen zodat de tank een stukje in het spatbord valt. Natuurlijk wel even kijken of het luik nog steeds open kan (of het scharnier losmaken/verplaatsen).
Zo'n tank neemt volgens mij minder ruimte in beslag dan het staande reservewiel, geeft beter zicht rondom, maar ook hou je de opslagruimte in en rond het reservewiel beschikbaar (voor startkabels, flesje olie en al de andere zooi die je met je meesleept in de auto).
suc6 met de overwegingen,
Robert


Robert,

Een vlakke laadvloer vind ik persoonlijk prettiger en heeft mijn voorkeur. Het zicht naar achter wordt niet beinvloed is mijn ervaring omdat mijn vorige combi het reservewiel ook staand had staan en ik meestal op de spiegels achteruit rijd. Dus of het een ringtank of reservewiel is maakt mij niet uit. Wat mij opvalt is dat de ringtanks behoorlijk dik zijn en de klep hinderen bij het openen (denk ik). Een cillinder tank rechts en dan gedeeltelijk in het scherm verwerken kan ook maar dan wordt je weer te kort want het binnenscherm zit in de weg dus zal je qua diameter weer dikker worden om een beetje volume te krijgen wat weer resulteert in een klep die moet worden aangepast. Heeft iemand de originele benzine tank wel is een klein stukje laten zakken om zo een ringtank kwijt te kunnen van 55 ltr, dan hoef je de vloer ook niet te verhogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2012 19:11 #116129 door Laurens Camfferman
Beantwoord door Laurens Camfferman in topic LPG ringtank

ik heb m'n reservewiel op de normale plaats staan en heb 2 gekoppelde cilindrische tanks onder de vloer op de orginele volledige benzinetank liggen. wel is de benzinetank d.m.v. een ring zo'n 5 cm lager onder de 145 komen te hangen.


Graag zou ik eens bovengenoemde of vergelijkbare constructie willen zien (misschien foto's?) waarbij een LPG-tank bovenop de benzinetank is ingebouwd. Recent ben ik bij een LPG-installateur in Rotterdam geweest, maar die had maar 2 opties: grote buis los in de achterbak (meteen alle ruimtevoordeel van een stationwagon weg) of een ringtank bovenop het reservewiel (vloer moest dan wel 5 cm opgehoogd worden, wat mij betreft ook zonde...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2012 20:41 #116130 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic LPG ringtank
Mijn plan is ook om m'n originele benzinetank 4 cm te laten zakken.
Nog steeds niet uitgevoerd, dus nog geen foto's.
Ik heb dit plan opgevat na de goede uitleg van Niek de Boer. Zie LPG onderbouw tank combi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.