LPG onderbouw in 1800S

Lees meer
24-01-2011 13:03 #99831 door Rob Spoon
LPG onderbouw in 1800S is gemaakt door Rob Spoon
Is dit mogelijk? Of komt de tank dan te dicht bij de grond? Uit mijn hoofd geldt een minimum afstand van 25cm tussen tank en wegdek.
Met dat gedoe met die E10 benzine of de dure premiums zou het niet onverstandig zijn om een ombouw naar een zo flink mogelijke LPG tank te maken.

Ik kan de vraag ook andersom stellen: hoe kan je een LPG tank in een 1800S inbouwen? Zijn daar foto's van?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2011 14:10 #99834 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic LPG onderbouw in 1800S
Ik heb de originele tank laten zitten en een cylindrische gastank zover mogelijk rechts langs de binnenkant op de kofferbakvloer liggen (lengterichting, hoeft geen speling te hebben) met de appandage naar de buitenkant gericht. Op deze manier is er echter geen grote tank mogelijk, nu zover ik mij herinner ongeveer 45l = 38l effectief. Het reservewiel ligt gewoon op de bodem van de kofferbak. Samen niet meer geschikt voor kratten drank in de kofferbak, maar deze kunnen op de afgeklapte achterbank (altijd weer leuk iemand het effect van het afklappen te laten zien die een moderne auto heeft). Voor echte transporten ist een 1800S niet bruikbaar en heb ik mijn 145. De tank lager inbouwen zie ik niet zo zitten maar kan natuurlijk gemeten worden.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2011 15:01 #99839 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic LPG onderbouw in 1800S
Beste Rob,

Zelf geen ervaring met het plaatsen van een onderbouw tank. Zoiets is natuurlijk goed te maken als de benzine tank verwijderd wordt en daarvoor in de plaats een LPG tank komt! Zo wordt het toch ook bij 140's gedaan?

Ik heb een 45liter tank zover mogelijk rechts in de 1800 geplaatst. Dit is de enige positie dat het reserve wiel ook nog in de kofferbak kan liggen. Hij ligt er schuin in, dit vanwege de beperkte ruimt en +- 30liter vind ik toch echt te weinig. Vandaar deze oplossing.

De vuller heb ik weggewerkt in het linkerachterscherm waar normaal de louvre zit (die heb jij overigens niet in de S.)
De appendage slang loopt rechts van de tank naar beneden, geen foto van voorhanden maar niet zo spannend.

Op deze wijze heb ik dus de 40? liter benzine tank, en +- 36liter LPG. Ik kan er zo goed mee leven.

Een aantal foto's:




Ik weet niet uit welke regio je komt maar je bent altijd welkom om mijn manier van inbouw te zien in Zeist. Ik heb het overigens zelf ingebouwd samen met mijn vader. (Compleet nieuw pakket met tankcertificaat was ongeveer 525euro bij AIT Autogas Deze versie start altijd op benzine en schakelt boven de 2500rpm over op LPG. Zo blijven mijn injectoren altijd even werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2011 16:39 #99842 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG onderbouw in 1800S
Dank voor jullie reacties. Ik moet eerst nog bij het begin beginnen, de 1800S is er nog niet, maar komt eraan. Ik heb nog nagezocht, de vrije hoogte boven de weg moet 200mm zijn (wijziging art. 5.19), of de hoogte van de originele benzinetank.
Dus onderbouw zou moeten kunnen, met een (kleine) tank voor sjieke premium benzine.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2011 17:04 #99843 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic LPG onderbouw in 1800S
Zoals bij Boele ligt hij bij mij ook, alleen dus een nummertje groter en de apendage naar de andere kant. Bij mij zit de nummerplaat niet op de bumper (bumpermiddenstuk zonder gaten) maar op het achterscherm, de nummerplaat is nu met een scharnier naar onder wegklapbaar met daarachter in het achterscherm de vuller.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2011 19:30 #99850 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic LPG onderbouw in 1800S

"Rob Spoon" schreef:
Dank voor jullie reacties. Ik moet eerst nog bij het begin beginnen, de 1800S is er nog niet, maar komt eraan. Ik heb nog nagezocht, de vrije hoogte boven de weg moet 200mm zijn (wijziging art. 5.19), of de hoogte van de originele benzinetank.
Dus onderbouw zou moeten kunnen, met een (kleine) tank voor sjieke premium benzine.


Ben benieuwd naar je inbouw constructie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2011 23:15 #99862 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic LPG onderbouw in 1800S
Ik heb een Amazon gezien, die had twee onderkanten van de tank aan elkaar gemaakt, geeft de mogelijkheid van een hele grote benzinetank,of een tweetal LPG tanks totaal 65 liter LPG met een rubber zak voor 15 liter benzine.
Je koffer wordt kleiner op die manier, en een bult natuurlijk, maar je actieradius enorm vergroot.
Voor de P1800 kan het reservewiel er n og wel bij

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2011 00:23 #99866 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG onderbouw in 1800S
Ik ben aan het zoeken naar twintanks, maar die zijn vaak 55cm breed (2x27cm). Dat zou nogal wat aanpassingen vergen. Wel 74 liter! Een wat dunnere zou dus beter zijn. zoeken, zoeken.
De benzinetank van een 1800 is ongeveer 75x44cm toch? En iets van 15cm hoog ofzo?
Met de auto erbij is het handiger puzzelen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2011 07:59 #99869 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic LPG onderbouw in 1800S
Dries heeft een betaalbare P1800s staan, anders koop je die even als voorbeeld :)
<iframe title="YouTube video player" class="youtube-player" type="text/html" width="480" height="390" src="
" frameborder="0" allowFullScreen>
Geef mij toch maar liever verkoopfoto's dan zo'n filmpje trouwens...

En deze staat ook al een tijdje te koop voor 7750 link.marktplaats.nl/374491241
Maar dat zal vast wel niet alleen de bak zijn, anders hadden ze die wel even gewisseld en de auto veel sneller verkocht.


Maar goed, zonder auto, even terug naar je vraag.
Geen antwoord, maar wel een wedervraag: Zou je de tank (of twintank) ook in de lengte kunnen leggen?
Of is de ruimte dan alleen maar krapper?

Je moet dan wel rekening houden met:

Bij tank in lengterichting dient tankframe een aanslag van minstens 30 mm. van de onderkant van de tank te hebben en dient deze aanslag binnen de bolling van de tank te blijven.

Whatever that means....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2011 08:42 #99871 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG onderbouw in 1800S
" frameborder="0" allowFullScreen>

werkt beter. En die roest, dat is nou net het probleem. Binnenkort meer over de auto.

Tanks in lengterichting? Dat is niet echt zinnig, de benzinetank ligt dwars. Die ruimte wil ik benutten voor LPG.

Hoe zit het trouwens met die nieuwe kunststof LPG tanks van 10 jaar terug? Ik kom ze nergens tegen...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.