LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-04-2012 22:27 #113146 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)

"Rob Postema (GAST)" schreef:
Sta op het punt dit alles in te bouwen, maar zit nog met een paar vragen:

Monteer een T-stukje in de vacuumleiding van het spruitstuk naar de LPG-verdamper en sluit het vacuumtankje aan op de vacuumleiding.


Ik heb nog even goed gekeken, maar kan niet echt een vacuumleiding van het spruitstuk naar de LPG-verdamper ontdekken.
(B19A met OMVL R90E).
Ik kan het ook niet zien op de foto's in de start-post.
Waar haal ik dan het beste het vacuum vandaan?

.

Voor zover ik weet heeft de OMVL R90E geen vacuumaansluiting omdat deze werkt op de zuigkracht van je inlaat (evenals de Emmegas ML94 zoals ikzelf heb) Dus gewoon van het spruitstuk je vacuum vandaan halen. Hier zit vast wel een aansluiting op waar je vanaf kan 'tappen'.

De andere vragen kan ik niet beantwoorden voor je helaas.

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2013 23:08 #124135 door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Hier mijn verhlaal, naar aanleiding van deze mooie post.

(FYI: copie van post op volvolvo.nl)

De Gasnaaldliftset!

Steeds stukje bij beetje ingelezen, uitgezocht en onderdeeltjes bij elkaar gesprokkeld en dan nu dus ingebouwd.
(Moet nog wel 1 draadje trekken, maar dat komt nog; naald wordt (als het goed is, want niet te controleren) bij rijden op LPG omhoog gehouden, en de bedoeling is dat wanneer er op peut wordt omgeschakeld, het hele vacuumgebeuren wegvalt en de naald weer gewoon vrolijk op en neer hobbelt.)


Boodschappenlijstje:

  • Schroefnippeltje[/*:m:1iht5p2b]
  • Vacuümtankje[/*:m:1iht5p2b]
  • Vacuümregelklep[/*:m:1iht5p2b]
  • T-stukje[/*:m:1iht5p2b]
  • Slangen[/*:m:1iht5p2b]

Schroefnippel wordt gemonteerd in de hals van de carburateurdeksel, vlak onder het schroefdraad.
Gaatje boren, draad tappen, schroefnippel monteren (evt met rubber/plastic afdichtringetje).

Gaatje aan de binnenkant van het dekseltje wordt afgedicht met een boutje M6
Draad tappen. bout monteren.

Geschikte plek zoeken voor het vacuümtankje en het vacuümklepje

T-stuk aanbrengen in 1 vd vacuümslangen op het inlaatspruitstuk.
Weet niet welke de beste is; ik had er al 1 gebruikt voor mijn Flashlube systeem, dus heb nu de slang van de vacuümvervroeging gepakt.

Slangetjes op de juiste manier aansluiten en 12V aansluiting op het vacuümklepje in orde maken.
In mijn geval met er prik op het klepje komen te staan als er op peut wordt gereden; hij 'ademt' dan als normaal, dus zonder vacuum enz.
Staat er geen prik op het klepje, dan zorgt het vacuum er voor dat de naals 'gelift' wordt.

Zoals gezegd moet ik de 12V aansluiting nog in orde maken, maar ik rij nooit op peut, dus dat kan nog wel even wachten.
Anders is het een kwestie van vacuumslangetje omprikken en dan is alles weer normaal.

Plaatje bij het praatje





























Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2013 19:43 #124172 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Al langere tijd wil ik zelf zoiets maken. Waar kun je de onderdelen van het boodschappenlijstje krijgen? Zou handig zijn als het VKO een setje aanbiedt. Maar misschien is het niet moeilijk te vinden. Graag tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-03-2013 20:04 #124176 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Ik ben gewoon naar de gasboer geweest en heb daar slangen, nippels, terugslagklep en 3weg schakelaar gehaald. Ik doe het zonder vacuüm tankje en dit werkt prima op mijn B30 met 2 carburateurs. Ik was voor €35 klaar.
Ik heb het gat onder in de dome met kneedbaar metaal van bison dicht gestopt. Te koop bij de bouwmarkt.

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas Klimp (GAST)
  • Thomas Klimp (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-03-2013 15:08 #125412 door Thomas Klimp (GAST)
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Ik heb een B20A met een omvl verdamper, waar kan ik het beste vacuum vandaan halen? Er is geen vacuumslang van de verdamper naar het inlaatspruitstuk, de slang naar van het spruitstuk naar de rembekrachtiger dan maar?

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2013 06:21 #125435 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Beste Thomas, de aansluiting van de vacuumvervroeger van je ontsteking T stukje ertussen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-03-2013 08:59 #125437 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Als je wilt controleren of se setup werkt haal je toch gewoon even de luchtfilter aansluiting los? Volgens mij zie je dan de naald en zuiger bewegen (tenminste bij de stromberg)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2013 21:54 #125538 door Pieter van Duppen
Beantwoord door Pieter van Duppen in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Ik heb vanmiddag eens wat slangen losgehaald welke nabij het inlaatspruitstuk zitten. Wat ik constateerde is dat de vacuumslang van bijv. de rembekrachtiger meer vacuumkracht geeft dan bijvoorbeeld van de vacuumvervroeging. Dus vroeg ik mij af welke nou het meeste geschikt is om te gebruiken. En stel dat je het slangetje van de vacuumvervroeging gebruikt, heeft dat dan geen negatieve invloed op de werking van de vacuumvervroeging?
Wat betreft het vacuumtankje: ik kan geen adres ontdekken waar ze die dingen verkopen, dus als iemand een tip heeft...

Groeten, Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas Klimp (GAST)
  • Thomas Klimp (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
18-04-2013 00:14 #126209 door Thomas Klimp (GAST)
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
@Pieter,
De slang naar de rembekrachtiger kun je het beste gebruiken, dit heb ik gehoord van iemand die deze sets vaak inbouwt.
Verder werkt het systeem ook prima met een terugslagklep ipv. tankje.

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.