LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)

Lees meer
06-03-2012 20:29 #111341 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Als de zuiger constant omhoog getrokken is in hoeverre bëinvloed dit de stationairloop?
Stand van de zuiger heeft alleen invloed als er op benzine gereden wordt; op LPG heeft dit in principe geen invloed. Mijn ervaring is dat hij op LPG zelfs iet beter oppakt als de zuiger met zo'n vacuum liftset omhoog getrokken wordt.
-Als de membraamruimte afgesloten is (van de buitenlucht) komt er dan niet teveel druk op het membraam als de zuiger omhoog getrokken is?
Normaal staat de bovenkant van het membraam ook in contact met de onderdruk van het spruitstuk (immers anders kan hij niet omhoog getrokken worden door het motorvacuum). Heb inmiddels al meer dan 100.000km gereden met dit systeem en mijn membraam is nog altijd heel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-03-2012 16:19 #111378 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Mooi, het antwoord waar ik op hoopte van een ervaringsdeskundige! Bedankt.

Enige aanvulling: De zuiger word toch omhoog getrokken door de zuiging van het spruitstuk dmv de 2 gaatjes in de onderkant van de zuiger? De opening bovenin de membraamruimte is er toch alleen voor om de zuiger sneller in de onderste stand terug te laten zakken? Als ik deze dan afsluit reageert de motor veel anders als op benzine rij of is dit puur theoretisch en merk ik daar in de praktijk weinig van? (De ontsteking staat bij mij ook al 4° vroeger als ik op LPG rij wat van invloed is als ik op benzine rij...)

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2012 20:21 #111392 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Paul,

Met zo'n gasnaaldliftset (leuk woord voor scrable) wordt er extra vacuum geplaatst in de demperbuis; daar waar de demper in zit die je met ATF olie moet vullen. Deze ademt onder normal omstandigheden door een kleine boring.
Deze kleine boring wordt nu afgesloten middels de schroef die aan de binnenzijde van de dome geplaatst wordt; het gedeelte boven de demperbuis ademt in het gemodificeerde geval via de slang die aangesloten is op de driewegklep. Ik denk niet dat dit in de praktij veel verschil zal uitmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2012 22:49 #111581 door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Miscchien een stomme vraag, maar zuig je niet de ATF uit de carb op deze manier?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2012 12:24 #111595 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Hallo Rob, je vraag is zo gek nog niet.
Als het systeem goed is aangesloten dan wordt de ATF olie niet uit de demperbuis weggezogen, althans niet meer dan bij normaal bedrijf. Het is een goede gewoonte om het olieniveau bij elke beurt even te checken.

Heb ooit een keer een gevalletje meegemaakt waarbij de olie in de demperbuis in een rap tempo verdween. Bleek dat de schroef die onder in de dome gedraaid moet worden ivm de afdichting niet goed was aangedraaid. In dat geval staat er een behoorlijke luchtstroom in het systeem en op die manier werd de demperbuis leeggezogen. Nadat het "lekkage probleem" verholpen was functioneerde het syteem in die bewuste auto naar behoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2012 11:15 #111705 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)

"Rob Postema (GAST)" schreef:
Miscchien een stomme vraag, maar zuig je niet de ATF uit de carb op deze manier?

Als je op de foto van de vacuumklep kijkt staat er een beetje olie(?) in het slangetje naar het vacuumtankje. En zoals al eerder genoemd moet men regelmatig het nivo checken.

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2012 08:55 #111722 door Laurens Camfferman
Beantwoord door Laurens Camfferman in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)

Als je op de foto van de vacuumklep kijkt staat er een beetje olie(?) in het slangetje naar het vacuumtankje. En zoals al eerder genoemd moet men regelmatig het nivo checken.


Maar de 'olie' staat niet in het slangetje vanaf de carburateur, dus is dit wel ATF?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2012 14:00 #111731 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)

"Laurens Camfferman" schreef:

Als je op de foto van de vacuumklep kijkt staat er een beetje olie(?) in het slangetje naar het vacuumtankje. En zoals al eerder genoemd moet men regelmatig het nivo checken.


Maar de 'olie' staat niet in het slangetje vanaf de carburateur, dus is dit wel ATF?

De olie staat in de slang tussen het vacuumtankje en de vacuumklep. Het vacuum komt vanaf het tankje dus daar wordt het heengezogen toch?

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2012 16:07 #111740 door Laurens Camfferman
Beantwoord door Laurens Camfferman in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)

De olie staat in de slang tussen het vacuumtankje en de vacuumklep. Het vacuum komt vanaf het tankje dus daar wordt het heengezogen toch?


Je bedoelt dat het al voorbij de vacuumklep is gezogen? De 'olie' staat daar op het laagste punt, dus zou prima kunnen dat het zich daar wat verzamelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2012 21:11 #112999 door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic LPG sproeiernaald Stromberg 175 CD, de oplossing (?)
Sta op het punt dit alles in te bouwen, maar zit nog met een paar vragen:

Vraag 1:

Omdat de onderdruk van het vacuum sterk kan varieren, is het verstandig een vacuumtankje met ingebouwde terugslagklep tussen te bouwen.


Zit er een terugslagklep in dit tankje?
Ik heb exact zo'n tankje als op de 1e foto gevonden bij een LPG-inbouwer, alleen vertelde hij mij dat bij zo'n tankje nog een
- Vacuum anti-retourklep hoort.



Zie bijv ook onderstaande foto van een advertentie op MarktPLaats, daar zie je linksonderaan ook zo'n terugslagklep opde slang naar het tankje.




Vraag 2:

Monteer een O-ringetje over de binnenste zuiger die in de geleidingsbus loopt van de carburateurkop. Daarmee wordt bereikt dat als de zuiger helemaal naar boven is getrokken, een afdichting ontstaat tussen de geleidngsbuis van de carburateurkop en de bodem van de venturizuiger.


Deze snap ik niet helemaal (of beter gezegd, helemaal niet).
Waar precies komt dat O-ringetje omheen?


Vraag 3:

Monteer een T-stukje in de vacuumleiding van het spruitstuk naar de LPG-verdamper en sluit het vacuumtankje aan op de vacuumleiding.


Ik heb nog even goed gekeken, maar kan niet echt een vacuumleiding van het spruitstuk naar de LPG-verdamper ontdekken.
(B19A met OMVL R90E).
Ik kan het ook niet zien op de foto's in de start-post.
Waar haal ik dan het beste het vacuum vandaan?

.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.