verdamper aansluiten

  • Ferrie Hak (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-06-2009 20:32 #92380 door Ferrie Hak (GAST)
Beantwoord door Ferrie Hak (GAST) in topic verdamper aansluiten
<p>Hoi, toch altijd weer interessant om onder de motorkap van iemand anders te kijken, dank je wel voor de foto's. de aansluiting onder de thermostaat, hoe is dat? net zoals de stalen buis langs de motor, die met een o-ring ingeklemt wordt? Is dit dan ook de drukzijde? volgens mij wordt deze uitgang ook gebruikt voor een oliekoeler.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2009 20:39 #92379 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic verdamper aansluiten
Ik ben jaren naar spanje gereden met amazon combi en te zwaar beladen smv caravan.Wat het beste helpt is- behalve dat alles in orde is -het middendeel van je thermostaat er uit halen of iets minder een flinke rij gaatjes in de rand van de thermostaat boren.Dit scheelt enorm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-06-2009 21:14 #92378 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic verdamper aansluiten
Die Scandcar waardes zijn voor een B18A. <span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">-quote- Bij de B-18 motoren is dit 21-23 graden voor BDP bij 1 500 toeren per minuut wat overeen komt met 10-13 graden voor BDP bij stationair toerental (dit alles zonder vacuumvervroeger) -unquote-</span><p><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial"></span><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">B18B 17-19 BTDC @ 1500 rpm (no vacuum) vlgs. boekje, die paar graden verschil maken volgens mij niet uit (ik stel alles op gehoor) maar in theorie geeft teveel vervroeging meer hitte dan nodig.</span></p><p><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Dat de B18B onderin wat trekkrachts mist klopt wel, het is meer een hoge-toerenmotor, gebrek aan trek onderin hoort erbij. Piekkoppel en vermogen zitten ongeveer 1000 </span><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">rpm hoger als bij de B18A.</span></p><p><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Een te arm mengsel geeft ook veel meer hitte, misschien kan je daar ook eens naar kijken.</span></p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ferrie Hak (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-06-2009 22:31 #92377 door Ferrie Hak (GAST)
Beantwoord door Ferrie Hak (GAST) in topic verdamper aansluiten
<p>Ok, weer wat tips, de gasafstelling is rijk! De onsteking staat dus goed op 10 graden BDP. Ik heb nu zelf geprobeerd om de luchtinlaat na te maken van een latere amazon. Groot zwart luchtfilter op de 2 SU's had ik al, maar nu met de luchtinlaat door een gat in het front naast de radiator. Koele lucht is altijd beter. Echter als ik ga rijden en ca 50 km/h rijd begint de amazon te stotteren/inhouden. Dit is dus ook geen oplossing. Ervaring? Wat me inderdaad eerder opgevallen is, is dat de thermostaat die ik nu heb (74 graden) een kleine doorlaat heeft als hij volledig open is. Wie kan me zeggen wat hiervoor een goede thermostaat is (welk merk/type)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-06-2009 22:54 #92376 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic verdamper aansluiten
<p>Voor een echte originele B18B staat je ontsteking 4 graden te vroeg, marginaal maar het is te proberen.</p><p>Haal de thermostaat er helemaal uit in de zomer, dan komt-ie maar wat trager op bedrijfstemperatuur.</p><p>Als je lucht van v&oacute;&oacute;r de grille pakt ontstaat er op een gegeven moment te veel druk in het luchtfilter en komt de LPG er niet meer uit. Mijn 240 sloeg gewoon af als je hem uit liet bollen (in z'n vrij) bij het stoplicht, het kaarsje waaide uit als het ware. Daarom hebben LPG auto's daar plaatjes voor, slangen minder etc.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ferrie Hak (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-06-2009 23:07 #92375 door Ferrie Hak (GAST)
Beantwoord door Ferrie Hak (GAST) in topic verdamper aansluiten
Je bedoeld 10 moet 14 worden, of 6 graden. Op 5 graden kwam ik met de caravan niet eens een helling op vanuit stilstand!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-06-2009 23:22 #92374 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic verdamper aansluiten
<p>Dat zou dan 6 graden moeten worden bij stationair. Met originele verdeler, zonder vacuum. Wel interessant dat die paar graden zo'n dramatisch verschil geeft, had ik niet gedacht. Mijn ideetjes zijn wel op nu.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ferrie Hak (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-06-2009 23:37 #92373 door Ferrie Hak (GAST)
Beantwoord door Ferrie Hak (GAST) in topic verdamper aansluiten
<p>Hoi, voor de 6 graden ga ik maar niet na mijn laatste ervaring, zal hem terug zetten naar 8. Stroboscoop gaat in ieder geval mee! bedank voor je reactie Iemand nog voor de goede thermostaat met voldoende doorlaat. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.