Koelprobleem B20A

Lees meer
24-01-2022 13:02 #197488 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Koelprobleem B20A
toen ik de boel gereinigd had en alles weer op niveau had bijgevuld kreeg ik hetzelfde probleem. Er bleek lucht te zitten onder de thermostaat. Bij warme en draaiende motor een aantal keren flink hard knijpen in de dikke slang bij  het thermostaathuis was voor mij de oplossing. Een extra gaatje in de thermostaat boren kan natuurlijk ook.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2022 19:37 #197494 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Koelprobleem B20A
Dit lijkt een hardnekkig probleem te zijn, bijna alles vernieuwd en toch nog overkoken...
Probleem doet zich ook voor zonder thermostaat dus de suggestie van Joop is in dit geval niet relevant.
De suggestie van Geert om naar de circulatie te kijken is "low hanging fruit", dus inderdaad ff checken.
Suggestie van Hans om te voelen of radiateur overal even warm wordt kan ook geen kwaad. Hoewel radiateur nieuw is acht ik de kans op verstopping erg klein.
Suggestie van Niek om alle slangen te controleren.. Zeker doen. Zeker omdat de kop eraf geweest is. Meestal zit het probleem daar waar er het laatst aan gesleuteld is!! Een foutje is zo gemaakt.
Andere suggestie van Niek om te kijken naar de koelwaterpijp in de kop. Kop is gereviseerd bij een gerenommeerd adres dus ook die kans is klein. Als je de verwarming vol open zet, dan krijg je een beter circulatie van koelwater in de kop, dan zou het probleem kleiner moeten worden. is dat ook zo?

Als al het bovenstaande niet helpt dan heb moet je het volgende controleren.
  1. Check of je koppakking lek is. Kun je checken door het koelsysteem af te persen (met warme motor) of door een compressie lektest uit te voeren.
  2. Het probleem doet zich voor op LPG; ook op benzine? Als het op benzine oke is, dan zou je verdamper stuk kunnen zijn. Ooit 1x meegemaakt dat een verdamper defect was en er LPG in het koelwater terecht kwam; dan wil de boel ook overkoken.
Succes
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2022 21:07 #197500 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Koelprobleem B20A
Een verkeerde koppakking, zou dat ook nog kunnen? Dat dus enkele kanalen geblokkeerd zijn? 

1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2022 21:41 #197501 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Koelprobleem B20A
Bij een originele koppakking kan het zijn dat de gaatjes op de kopse kanten gedeeltelijk afgesloten worden. Dat heb ik opgelost door met een hol pijpje de gaten goed passend te maken. Maar dat kan dit probleem niet veroorzaken.
ik weet niet waar je woont, mijn infrarood thermometer kun je gerust even lenen?
En heb je Ben Flierman al gevraagd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.