Hoes voor Gril (544)

Lees meer
17-11-2020 10:30 #190939 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic Hoes voor Gril (544)
ik zoek precies ook dat, en niet de roelhoes (die is zoals ik gelezen heb op duitse en engelse websites uitverkocht,. ze zouden zoals ik las op Amazons tot 1964 gezeten hebben , en aangezien ik de grotere radiator van een 140 heb en een e-fan zal dat wel niks worden)
ik zou denken dat je zo'n rubber hoes op de gril er permanent op laat zitten, dus zit ik erover te denken er zelf eentje te maken , uitsnijden, alleen even goed nadenken over goede clips

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 12:28 #190942 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Hoes voor Gril (544)
Dit zijn wel leuke dingen om over na te denken. Ik heb zelf een rolhoesje. Die zijn ook nog wel na te maken aan de hand van een rolgordijntje. Ik wil misschien ook nog een elektrische fan plaatsen, maar dan zal ik denk ik een geleider maken dat hij nog voor de ventilator komt.

Voor een buitenste hoes kun je waarschijnlijk zeilogen erin zetten of van die mini sjorbandjes zoals je ook op een fietstas ziet. Voor de stevigheid kun je misschien ook nog een metalen stangetje erin stikken ( wel in 2 delen anders kun je hem ook niet opbergen. Ook het stukje dat je open wil kunnen maken zet je zo een sjorbandje.

Hier wat foto's om het duidelijker te maken van een landrover defender.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 13:09 #190943 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Hoes voor Gril (544)
Goedemiddag Bernard,

Voor een B16 en daarvoor is een andere rolhoes nodig nl. smaller. Dus vanaf het type C model van de PV544 is een bredere rolhoes nodig.

Dit komt omdat het voorfront anders is van de PV444 t/m PV544 B model.

Met vriendelijke groet&
Jan Venema

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 13:09 #190944 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Hoes voor Gril (544)
Ja heel goed idee Rob en Kevin.
Bij de elektrische fan moet je wel opletten dat deze vrij strak tegen deradiator aan komt te zitten. Als er ruimte tussenzit dan verlies zo'n fan veel van z'n effect omdat de lucht dan langs de makkelijkste weg (door de spleet tussen fan en radiator) wegblaast.
Ik herinner mij nog dat mijn vader in zijn 1963 Amazone zo'n rolhoes had zitten. Heel handig om de motor in de winter (die er toen nog waren) de motor sneller op temperatuur te laten komen en te houden, terwijl je ook maximaal warmte onttrekt via de kachel. Maar ook wel een risico dat je de rolhoes vergat naar beneden te doen en dan had je het omgekeerde probleem....
Denk dat je daarom de vaste hoes idd zo moet maken dat je 'm half open kunt zetten. Dus in Scndinavische winterse omstandigheden de luchttoevoer verkleinen maar nooit helemaal afsluiten! Tegelijkertijd een lekker warme kachel.
grb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2020 09:15 #191119 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Hoes voor Gril (544)
geen Kattenrug, maar wel van een amazon te koop op tradera.

www.tradera.com/en/item/302493/431310486...volvo-amazon-1957-61

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2020 09:18 #191120 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Hoes voor Gril (544)
als ik onder de zweedse naam zoek kom ik ook clips tegen. Ook wel grappig om te zien hoe ze dat doen.
www.tradera.com/en/item/301912/431282691/clips-till-kylarskydd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2020 09:20 #191121 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Hoes voor Gril (544)
nu naar kort verder zoeken kom ik eigenlijk een van een 544 tegen. Zeker interessant om zelf als voorbeeld te houden. Hij is al verkocht helaas

www.tradera.com/en/item/302212/411807282...uett-#view-item-main

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2020 10:04 #191122 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Hoes voor Gril (544)
Dag Kevin,
dank. Goed idee om op Tradera te kijken.
Idd leuk te zien dat de hoezen er zijn. Nu nog iemand vinden die er vanaf wil want een originele Volvo hoes is natuurlijk het mooiste.
Geen haast de Norsskemet rit is gecanceld dus de 544 blijft deze winter grotendeels op stal.
Mocht je nog iets tegenkomen dn hou ik me aanbevolen.
hartelijke groet,
Bernard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2020 10:43 #191123 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic Hoes voor Gril (544)
leuk deze discussie en ideeen :)
ik heb op Tradera gezocht maar het enige setje was wat al getoond is, en dat is duidelijk beschadigd
ik heb net even bij een Zweedse leverancier van Volvo oldtimer delen nagevraagd: niets te krijgen

Ook wat op Tradera staat is vast aan te brengen. Ik ben gisteren begonnen dus maar zelf iets te maken, dat zit dan ook in de winter vast, maar wel makkelijk te verwijderen, maar dan is het nieuw. En ook nog origineel Volvo .... Ik had nl nog een grote hoes, zwart nylon oid, van de een vast zonnescherm achterruit S80. Heel sterk materiaal. Als het klaar zal ik het eerst testen, de afgelopen dagen met de Amazon onderweg geweest maar merkte dat de motor duidelijk langzamer warm wordt, lang met de choke rijden. Als het allemaal positief uitpakt zal ik wat foto's posten

Gr, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2020 13:36 #191166 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic Hoes voor Gril (544)
Gemotiveerd door de discussie op het Forum heb ik nu gedaan wat ik al lang wilde doen. Ik heb de hoes van het zonnescherm van een S80 die ik nog had liggen, stevige zwarte kunststof textiel, gesneden, zie foto, en achter een van de grils geplaatst (nr 2 moet nog). Vanochtend gereden en ik meende toch dat het al merkbaar is, kon na een paar km de choke uitzetten. Zie fotos, misschien niet zo duidelijk, maar je kunt zien dat de gril helemaal ' dicht ' is.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.