Hoes voor Gril (544)

Lees meer
10-10-2020 21:08 - 11-10-2020 14:07 #190365 door Bernard Fortuyn
Hoes voor Gril (544) is gemaakt door Bernard Fortuyn
Goedendag, ik ben Bernard Fortuyn, sinds juli dit jaar weer lid nu ik een fraaie PV544 uit '65 heb gekocht (was van 1975-ca 1985 lid van de V-44 vereniging toen ik een 133GT had).
Oudere Katteruggen (en Amazones, mijn vader had een '63 122S met rolhoes) hadden een rolhoes voor de radiator.
Deze heb ik niet in mijn ‘65-tiger 544 en zou ik ook slecht kunnen plaatsen ivm elektrische koelfan die voor de radiator zit (heel nuttig voor ‘s zomers in de file).
Voor komende winter staat een (koude) wintertocht in Scandinavië op het programma. Gisteren hoorde ik iemand zeggen dat er destijds ook hoezen voor aan de buitenkant van de gril die je gedeeltelijk open kon zetten (op kon rollen) afhankelijk van de buiten temperatuur bestonden.
Ik heb ze nog niet kunnen vinden. Heeft iemand een idee waar deze te vinden zijn (voordat ik zelf iets in elkaar freubel)?

Alvast dank voor suggesties.

Bernard Fortuyn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2020 19:08 - 11-10-2020 19:15 #190385 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Hoes voor Gril (544)
Hoi Bernard, Ik weet waar je die kunt vinden, volgens mij bij mij in de garage in een doos :)
Ik zal deze week even voor je zoeken, k'laat je wel wat weten

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2020 20:00 #190519 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Hoes voor Gril (544)
Kreeg een geweldige reactie van Rob Baeten. Hij meende een gril-scherm te hebben. Helaas grondig onderzoek in zijn garage leidde tot de conclusie dat dit scherm waarschijnlijk al weggegeven was.
Dus: terug naar af en opnieuw mijn vraag: wie heeft er zo’n scherm voor een 544. Een foto is al geweldig en zou mij een beeld geven ho e het scherm/de hoes eruit zou moeten zien.
Dank voor verdere reacties!
Vriendelijke groet
Bernard Fortuyn
544 eigenaar en (opnieuw) lid sinds juni jl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2020 22:17 #190522 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Hoes voor Gril (544)
Hallo Bernard.

Ik neem aan dat een rolhoes voor een 544 hetzelfde is al voor een 444. Ik heb een 444 en heb daar de door mij gereviseerde originele hoes gemonteerd zoals op de foto te zien is.
Het is in feite een lengte rond hout waarin een veermechanisme zit. Op dat hout zit een zeildoekachtige stof gewikkeld die op- en afgerold kan worden en door het veermechanisme strak wordt gehouden. Aan het andere einde zit een metalen beugel waaraan een kettinkje gemonteerd is. Dit kettinkje loopt via de motorruimte langs de accu naar binnen toe waarna je hiermee het stof naar boven of beneden voor de radiateur kunt trekken.
Op de door mij geplaatste foto is te zien dat ik met een klem het rolmechanisme vast gezet heb om deze foto te maken. Het is dus geen onderdeel van de rolhoes.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2020 23:00 #190523 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Hoes voor Gril (544)
Dag Jan,
Dank! Dit is het rolhoesmechanisme. Dat zit er bij mij niet op ivm de elektrische koelfan die voor de radiator zit. Fijn in de zomer in files etc. Ik bedoel echt een hoes die je op de gril kunt monteren. Die hebben ook bestaan en zijn weer nuttig in hele koude winters die ik mogelijk in Scandinavië ga tegenkomen in feb/maart.
Toch dank voor je mooie uitleg en foto van de rolhoes!
Groet
Bernard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2020 23:32 #190526 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Hoes voor Gril (544)
Hallo Bernard, foto's van pv544's met zo'n hoes kan ik niet vinden, maar je bedoelt zoiets als de Amazon op de voorgrond heeft toch?


Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2020 23:37 - 17-10-2020 23:38 #190527 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Hoes voor Gril (544)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2020 08:52 #190529 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Hoes voor Gril (544)
Goedemorgen Erik,
Ja geweldig! Dat is ‘m. Mooi die kleine luchtluikjes!
Dit geeft inspiratie om te gaan knutselen cq er toch een te vinden.
Hartelijk dank!
Groet, Bernard

Ps mocht je er eentje in het echt tegenkomen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2020 09:12 #190567 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Hoes voor Gril (544)
Voor wellicht meer inspiratie, kun je onder google afbeeldingen zoeken naar: radiator muff.
Je komt meer andere klassiekers tegen, maar vaak is het principe wel gelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2020 09:19 #190568 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Hoes voor Gril (544)
Dank Kevin! Ga ik doen.
Groet bernard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.