Heel warm in de stand koud

Lees meer
08-09-2020 10:28 #190012 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Heel warm in de stand koud
Mmm, van de week maar 's kijken.

Ze wilden oorspronkelijk bij die afleveringsbeurt een pakking vervangen, daarna was er een scheur.
Vervolgens hebben ze 3 verschillende spruitstukken laten vlakken en er op gezet, ging telkens mis.
Daarna zou het goed zijn volgens hun.

Helaas hebben ze toen bij die afleveringsbeurt gelijktijdig een fout met de thermostaat gemaakt (zie ander verhaal hier), waardoor de Amazon bij aflevering bloedheet bleek te worden, met de meter helemaal in / voorbij de rechterhoek op weg naar huis en later.
Volgens hun "zou dat aan de temperatuurmeter liggen"
Maar vervolgens heb ik een thermostaat van iets andere waarde op de correcte wijze er in geplaatst en gaat de temperatuur niet verder meer dan een fractie voorbij het midden.
Maar er is wel een paar honderd kilometer bij warm weer gereden met die bloedhete motor, dus, kan zijn dat er weer een scheur ontstaan is....
Dan zou ik niet blij zijn.
(Was ik toch al niet. Zie ook het verhaal over het bij aflevering per ongeluk weghalen van de terug regeling van de stuurbekrachtiging).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 12:42 #190018 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Heel warm in de stand koud
Marijn, Als ik dit allemaal lees zou ik dit bedrijf direct vaarwel zeggen, en een ander bedrijf zoeken die wel verstand van zaken heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 16:15 #190021 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Heel warm in de stand koud
Hmmm, net proefrit gemaakt.
De voeten plek schuin omhoog voor de passagier is weer verwarmd, misschien iets minder dan een paar dagen geleden, het is nu ook iets koeler, hangt er misschien ook vanaf hoeveel en hoe lang je stil staat.
De grootste hitte voel ik met m'n hand tussen het oliefilter en het spruitstuk, echt heel heet daar, maar, ik voel niets lekken of blazen.
Schutboard is zo heet dat je het niet lang aan wilt raken, oliefilter is te heet om aan te raken, maar, da's nog wel normaal misschien.
En dat dus op de stand iets voorbij het midden van de warmtemeter, kan je nagaan hoe heet het daar geweest moet zijn voor ik die fout met de thermostaat herstelde?
Binnenkort maar even bij een kennis langs, die er meer verstand van heeft, kijken of die nog een lek of scheur constateert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 18:32 #190022 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Heel warm in de stand koud
Mariijn, neem anders even contact op met de coördinator van jouw regio. Waarschijnlijk kent hij wel iemand die bij jou in de buurt woont die eens met je mee wil kijken. Een onafhankelijk advies van een echte kenner kan jou waarschijnlijk heel snel op de rit helpen.
Adressen staan achteraan in het VKM.

Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2020 18:23 #190199 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Heel warm in de stand koud
Iemand anders laten kijken heb ik nog geen tijd voor gehad, maar, ik heb onlangs wel een paar lagen isolerend spul er tussen gedaan (onder de mat / bekleding dus) dat ik over had van een laminaat vloer, en toen op een warme dag een stuk gereden, de vloer werd niet echt warm meer...
Ook een oplossing...

Probleem nu so wie so wat minder urgent, zomer is voorbij...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.