Heel warm in de stand koud

Lees meer
07-09-2020 14:20 - 07-09-2020 14:30 #189991 door Marijn Schaaf
Heel warm in de stand koud is gemaakt door Marijn Schaaf
Sinds de laatste "afleveringsbeurt" door het bedrijf waar ik mijn Amazon kocht is er iets vreemds aan de hand.
Met de verwarming uit wordt het uiteindelijk bij de voeten van de passagier BEHOORLIJK warm.
Zal straks in de winter leuk zijn, maar, is het bepaald niet in de zomer .

Men heeft toen het een en ander veranderd in de slangen van het koelsysteem, omdat het bij het rijden nogal stonk in de auto.
De ontluchting van het carter is uit het systeem losgekoppeld en gewoon open naar beneden gebracht.

Van de originele situatie heb ik vrees ik geen foto. Moet nog zoeken.

De slang die links onder het luchtfilter loopt zit langs het metaal van de auto gemonteerd, dat wordt daar behoorlijk warm van, maar, dat zal het niet zijn.
Daar waar de vloer omhoog loopt wordt het aan de passagiers kant behoorlijk warm, en, als je dan aan de kant van de motor voelt ECHT heet.

De 2 slangen die tussen de accu en het huis van de ventilator zitten worden NIET heet, die slang die van voren onder het luchtfilter door langs het metaal naar dat 3 weg stuk loopt wel, maar, daar zal dat metaal bij de voeten toch niet heet van worden? Of is dit uitstraling door de uitlaat? Motorblok kan het niet zijn, hitte zit alleen aan de passagierskant.

Slangen verkeerd aangesloten bij het weghalen van de carter aansluiting?
Ik heb even geen idee... Ik was er niet bij....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2020 14:39 #189992 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Heel warm in de stand koud
Ha, oude foto gevonden.
Zo te zien is er bij de beurt, toen die carterontluchting losgekoppeld werd niets veranderd aan de slangen naast de accu, waarom wordt het daar beneden dan zo verdomde heet???
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2020 17:32 #189993 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Heel warm in de stand koud
kachelkraan al gecontroleerd of die echt dicht staat? :blink:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2020 17:43 #189994 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Heel warm in de stand koud
Koud / warm is toch uiterst rechts?
Die staat omhoog, en, dan is de lucht bij de voorruit koud.

Dan heb je links FLOOR, en die staat bijna helemaal omhoog, zeg 4/5, verder gaat íe niet.
En de middelste is toch voor defrost of zo, die heb ik meestal in het midden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
07-09-2020 23:45 - 07-09-2020 23:45 #190004 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Heel warm in de stand koud
Tja wat voor uitlaat heb je er onder zitten?

Ik heb een Simons uitlaat en omdat die echt langs de bodem loopt wordt het daar heet.
Ik heb dat opgelost met isolatiemateriaal binnen aan te brengen en dat helpt.
De hond heeft er nu geen last meer van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 02:45 #190005 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Heel warm in de stand koud
Ja, ik dacht eerst ook aan de uitlaat, maar, het is niet de bodem die heet wordt, totaal niet, maar, het stuk dat vanaf de bodem schuin omhoog loopt.
Als je binnen voelt is dat behoorlijk warm, maar, dan zitten er nog een paar matten tussen.
Als je onder de motorkap voelt, zeg maar tussen de accu en dat ding waar de ventilator in zit, en dan wat lager, daar is het echt HEET, brandt je bijna je vingers als je dat metaal aanraakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 09:02 #190008 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Heel warm in de stand koud
Hallo Marijn,
eventueel daar een lekke spruitstukpakking of scheur in het spruitstuk waardoor hete uitlaatgassen op die plek eruit geblazen worden tegen het schutbord? Dat moet dan makkelijk (voorzichtig) te voelen zijn.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 09:19 - 08-09-2020 09:22 #190009 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Heel warm in de stand koud
Ai!
Akelige gedachte.
Daar is aan gewerkt toen, bij die afleveringsbeurt vol met pech en geklungel, en, er is veel fout gegaan.
Ze hebben er geloof ik achter elkaar 3 verschillende gemonteerd tot ze er 1 gevonden hadden die NIET lekte.
Maar hoe check ik dat? :dry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 09:30 #190010 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Heel warm in de stand koud
Dat zou dan misschien WEL verklaren waarom sinds die mislukte beurt het stationair toerental zo instabiel is.
Ik heb daar de choke voor moeten repareren, had ik eerst niet nodig als ik op gas reed, als de motor maar een paar minuten stil gestaan heeft heb ik een centimeter choke nodig om 'm niet af te laten slaan.
En dat bij een instelling waarbij de stationair bij echt warme motor eigenlijk iets te hoog is..
Voor die beurt was dat allemaal niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 10:13 - 08-09-2020 10:15 #190011 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Heel warm in de stand koud
Test bij dit dan waarschijnlijk grote lek:
motor laten lopen en voorzichtig op iets afstand de hand daar rondom houden en voelen, eventueel is het pas bij heet uitlaatspruitstuk lek (door hitte kan vervorming optreden). Eventueel iemand met een lap de uitlaatopening dicht laten houden, dan is er meer druk op het uitlaatsysteem (zonder groot lek moet de motor dan trouwens afslaan).
Een lekke spruitstukpakking is heel vaak het resultaat van een krom spruitstuk (tot meerdere mm, op vlak oppervlak leggen of met stalen lineaal of zo kijken). Dat moet men dan (laten) vlakken voordat men het weer met een nieuwe pakking plaatst. Het kan ook zo zijn, dat het spruitstuk door roest of beschadiging op het aansluitvlak daar niet meer kan afdichten, dat kan al naar gelang ook met vlakken ervan opgelost worden, anders moet er een vervanger gekocht worden (dat dan waarschijnlijk ook gevlakt moet worden omdat ze heel vaak krom zijn).
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.