kraantje, lekkage?

Lees meer
24-04-2020 22:58 #188091 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic kraantje, lekkage?
zoals ik je al vermelde in een vorig bericht, koelsysteem op druk zetten, zo weet je waar de lekkage vandaan komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24-04-2020 23:15 #188092 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic kraantje, lekkage?

Johan Laveyne schreef : zoals ik je al vermelde in een vorig bericht, koelsysteem op druk zetten, zo weet je waar de lekkage vandaan komt.


Johan, zoals ik al vermelde vanavond in een vorig bericht is het koelsysteem vandaag op druk gezet. Geen lekkages waargenomen, vandaar het omwisselen vd dop.

Niek, bedankt voor je toelichting. Het is mij nu helemaal duidelijk. Eigenlijk datgene dat we zelf ook al dachten.
Ik zal de dop uitproberen zodra deze binnen is. Indien het de verkeerde is, is dit dan nog om te ruilen bij het magazijn?
Groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2020 23:32 #188093 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic kraantje, lekkage?
Ja, bij het onderdelenmagazijn van de vkv kun je onderdelen terugsturen en geld terug krijgen of ruilen.

Vriendelijke groet, Niek de Boer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
25-04-2020 08:32 - 25-04-2020 08:36 #188098 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic kraantje, lekkage?

Niek de Boer schreef : Ja, bij het onderdelenmagazijn van de vkv kun je onderdelen terugsturen en geld terug krijgen of ruilen.

Vriendelijke groet, Niek de Boer


Da's mooi om te weten, bedankt Niek.
Wat mij wel bevreemd is dat ik ondertussen 1,5 jaar met deze dop het rondgereden zonder enig probleem/koelvloeistofverlies.
Dan zou je denken dat de juiste dop er op zit. Misschien is de veer onder de dop door de jaren heen slapper geworden?
Je kon de veer eenvoudig met de hand indrukken er was weinig/geen tegendruk meer te bespeuren.
Anyway, na tig jaren een verse dop erop kan nooit kwaad.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2020 09:24 #188100 door Frank Hoekstra
Beantwoord door Frank Hoekstra in topic kraantje, lekkage?
Hoi Pascal

Bekend probleem, ik heb het ook gehad, ook met een B20.
Koelwaterverlies, zelfs aan de binnenkant van de motorkap. Via het onderdelenmazijn een nieuwe,(eerst niet de goede, moest de lange hebben) daarna was het probleem opgelost en het systeem lekvrij.
Ook hier gek, de oude zat bij de auto en zal het wel goed hebben gedaan?

Groet Frank

Combi '67
240 '85
V70 '09

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
25-04-2020 11:03 #188103 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic kraantje, lekkage?
Bedankt voor je input Frank, dat geeft de burger moed!
Ik hoop dat het met een nieuwe dop straks ook bij ons verholpen is.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
30-04-2020 20:32 #188204 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic kraantje, lekkage?
Vandaag de nieuwe expansievatdop binnengekregen. Was dezelfde hoogte als de oude (maar die oude binnenring was al aardig poreus en brokkelde af), toch maar die nieuwe erop gezet om te proberen en.... geen koelwater verlies meer vanuit de gaatjes. Blijkt de juiste dop te zijn, misschien was de oude gewoon op.

Na een rit merkte ik op dat er met tussenpozen van 10 seconden iets siste op het hete uitlaatspruitstuk. Ik hoorde steeds een sis. Er blijken nu na een rit (bij stilstand met de warme motor uitgeschakeld) steeds druppels koelvloeistof uit een wartel te lekken die aan de Weber carburateur zit en waarvan een kort slangetje naar de gasverdamper loopt (zie: foto). Het lekken is dus nu op een andere plek, al is het fors minder dan voorheen.Als de motor afgekoeld (druk eraf) is stopt het lekken en staat het expansievatpeil op Min. . Ik heb die koperen wartel iets strakker ingedraaid en de klemring strakker aangedraaid en weer getest na een rit, maar het blijft daar lekken al is het niet heel veel. Wat is daar aan te doen?
groet,
Pascal

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2020 01:19 #188215 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kraantje, lekkage?
koperen wartel er uit halen en opnieuw verpakken (afdichtings ring) en slang opnieuw aansluiten.
Als de wartel conische draad heeft teflon er rond.

succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-05-2020 14:38 #188233 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic kraantje, lekkage?
Bedankt Johan, ik heb de koperen wartel eruit gehaald en teflon tape eromheen gedaan, proefrit gemaakt: dit dichtte het af. Toen begon het aan de wartel aan andere kant vd carb. iets te druppelen, dus ook deze koperen wartel (identiek aan de eerste wartel) eruit gedraaid en met teflon omwikkeld. Nu lijkt het lekdicht. Ik hou het de komende tijd in de gaten.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2020 21:53 #188250 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic kraantje, lekkage?
Het lijkt me ,dat deze lekkages een gevolg zijn van de hogere druk, die veroorzaakt wordt door de nieuwe dop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.