- Berichten: 182
kraantje, lekkage?
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
groet,
Pascal
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1870
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 182
Wel apart, zo vd ene op de andere dag lekkage.
Groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 182
Groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1870
Ik zou eerst nog eens proberen het kraantje zelf nog een keer stevig aan te draaien met een waterpomptang, meestal breken dan de dunne staafjes af ,maar Wellicht kun je het zo dicht krijgen. Ik heb zelf met deze kraantjes overigens nooit problemen gehad.Wanneer het kraantje niet vaster wil,zou je kunnen proberen het eerst een heel klein stukje los te draaien en dan weer vast te draaien. Besef wel,dat het ook mogelijk is ,dat het door te draaien erger kan gaan lekken.Dus zorg eerst ,dat je nieuwe onderdelen bij de hand hebt.
Overigens hoort in een b20 volgens mij helemaal geen aftapkraantje te zitten.Ik zie op die plaats altijd een bout.Die zal dezelfde draad hebben als het kraantje van de b18, anders zou het niet passen. Ik ken alleen het onderdeelnummer van de bout niet,want ik heb hier geen b20 onderdelenboek bij de hand .
Wanneer je een nieuw kraantje of bout monteert gebruik dan wel bv loctite siliconen pakkingspasta.
Het is toch niet zo , dat de koelvloeistof uit het pijpje lekt ,dat van voor naar achteren langs het spruitstuk loopt of uit de achterste vriesplug en zo op het kraantje terechtkomt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Laveyne
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 82
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Mijn B20E blok heeft ook een aftapkraantje. Ik dacht eerst ook uit verschillende berichten dat een B20 geen aftapkraantje heeft maar dat blijkt toch anders. Het blok is het originele blok.
Mijn kraantje zat vast maar met kruipolie en geduld kwam het los.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 182
Bij warme motor komt dit tot ongeveer 75% vd hoogte vh expansievat. De komende tijd ga ik kijken of dit zo blijft of niet. Misschien is er wel koelvloeistof uitgegooid omdat het peil boven max is gekomen en is dat tegen het blok/aftapkraantje gewaaid?
Mocht er toch nog koelvloeistof verdwijnen dan ga ik het systeem onder druk zetten, dan is er wellicht ergens een lek.
groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Afwezig
- Moderator
- Berichten: 458
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.