Koelkanaal aan voorzijde afgesloten

Lees meer
01-03-2020 13:32 #187273 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Koelkanaal aan voorzijde afgesloten
Ik snap het niet. Komt er door het lek in de verdamper koelwater bij de lpg en wordt dat dan in de verbrandingsruimtes gezogen,waarna het koelwater weer verdwijnt via de uitlaat ?? Ik heb dat niet eerder gehoord.Maar hoe komt er dan olie bij de koelvloeistof.? Dat zou dan weer door een doorgeslagen koppakking worden veroorzaakt??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2020 10:19 #187339 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Koelkanaal aan voorzijde afgesloten
Ja, jullie hebben een punt... net met het revisiebedrijf overlegd, zeggen het niet zo duidelijk, maar volgende stap is afpersen blok.
Daar moet ik even over nadenken, een van jullie nog een advies ?
Heb bij een 164E een keer de oliekoeler kapot gehad, dan wordt je koelvloeistof echt chocolademelk, hier is het wel zichtbaar.
Zal de olie er uit laten lopen en kijken of hier ook water in zit, balen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2020 14:41 #187345 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Koelkanaal aan voorzijde afgesloten

.. olie in de koelvloeistof maar geen water aan de peilstok en witte rook uit de uitlaat bij rijden op LPG.
In de verbrandingskamers is lichte roestvorming....en de schuldige is...de OMVL verdamper, die is lek !


Ik begrijp dat je dan in 1e instantie aan de kop / koppakking denkt, maar kop is dus ok ...

Hoe heb je gezien dat het olie was in de koelvloeistof ? (maw hoe duidelijk was het dat het olie is?)

Heb je de OMVL verdamper + mengstuk inmiddels vervangen en is er nog steeds witte rook ?

Heeft deze auto soms een Weber carburateur met een door koelvloeistof voorverwarmd spruitstuk ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.