- Berichten: 1726
Temperatuursensor Fan
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
(Ik ben namelijk de alternatieven zat met electronica of capillair/thermokoppel-draadje omdat die snel sneuvelen)
www.45tuners.nl/forum/viewtopic. ... view=print
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 317
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 317
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
En als je verder zoekt op dit forum, kom je hele discussies tegen over waar die schroefsensor dan moet (onder of boven) : maakt in principe niet (maar beinvloedt natuurlijk wel de schakeltemperatuur, dus de te kiezen sensor ....)
I.p.v. in de radiateur zou je hem ook in de kop kunnen plaatsen, door een aansluting te maken in het blindplaatje dat voor aan de zijkant net boven de waterpomp zit ..... (dat wil ik gaan doen, maar dan wel i.c.m elektronica en DS18B20 sensor ). Met metingen op deze plaats kun je natuurlijk ook prima schakelen, mits je de juiste sensor kiest ....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Eerste contact schakelde uit m'n hoofd op 87, tweede op 95 graden.
volvolvo.nl/threads/3212-Amazon- ... rische-fan
groet, Jan
(kan het onderdeelnummer van de sensor nog wel ergens opzoeken als er interesse voor is)
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Ja, dat heb ik wel eens gedaan. Niet bij een Volvo, maar wel bij een oudje met een messing radiateur.
Dan is hardsolderen de beste optie.
Ik gebruik:
- Rothenberger "Power Fire Compact"
- Griffon Flux-6
- Griffon zilverhardsoldeer 23-S
Even oefenen met twee stukjes messing en welkom in bananenland. Het is echt niet moeilijk.
Ik wil het ook voor je doen. Geen doekoe (dat betekent gratis), behalve een biertje.
Teun
Verstuurd vanaf mijn iPhone
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Je moet natuurlijk van messing een opname hebben voor de sensor. Die zijn wel in de handel, maar ik kon ze zo gauw niet vinden. Is overigens makkelijk zelf te maken.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
"Teun van Popta" schreef:
Maar terug naar de vraag van Arno:
Sorry, , was vergeten met zoveel woorden te zeggen dat ik dus ook wel eens een sokkel M22x1,5 gesoldeerd heb aan mijn radiateur.
Zoals gezegd, ik heb gewoon zachtsoldeer gebruikt, de radiateur is immers zachtgesoldeerd dus moet kunnen.
Sokkel met M22 draad is afgezaagde koppeling van luchtleiding DAF, netjes vlakgedraaid en toen gesoldeerd op de radiateurbak.
Volgens mij moet ik ook nog ergens een foto hebben van mijn Ama-radiateur, daar heb ik er inmiddels ook eentje op gesoldeerd.
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.